مراسم نمازجمعه 13 اردیبهشت 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 13 اردیبهشت ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، مدیریت و معاونین محترم آموزش و پرورش قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن قرائت زیارت آل یاسین با نوای جناب آقای محمد حاجیان و اجرای جناب آقای محمد آرام و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای اصغریان«مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان» ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 18 إلی 22 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان به همه ی ما فرصت و توفیق دریافت پیام قرآن را مرحمت کند . اهل ذکر باشیم و متذکر گردیم . تمام قرآن ذکر است و یادآوری.برای همه خوانده میشود ، اما دل های مستعد ، دل های آماده ، مثل زمین مستعد و آماده که بذر در او روئیده میشود پذیرای کلام خدا هستند. ولی در مقابل ، در زمین نا مناسب ، بذر فاسد میشود و زمین شوره سنبل بر نیارد ، در او تخم و عمل ضایع مگردان .بلا نسبت مومنین ، آدم های آلوده ، یا اصلاً بهره مند نمیشوند از آیات قرآن ، و یا اندک و به ندرت. برای دریافت پیام الهی از کتاب آسمانی قرآن ، باز باید به خود خدا پناه ببریم .التماس و مسألت داشته باشیم ، طلب توفیق بکنیم ، تا بتوانیم از این چشمه سار زلال وحی بهره ای برده باشیم .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر فرمودند: عملکرد آدم ها زمان و مکان را شرف می دهند و یا بالعکس برای زمان و مکان یک نحوستی هم می توانند بیاورند . در مثال اول ، تربت قبر اباعبدالله شفای هر مرض و بیماری ، غیر از مرگ . غیر از مردن ، هر بیماری را خاک قبر اباعبدالله شفا است . خب چرا این خاک یک چنین خاصیتی پیدا کرد  ؟ به واسطه ی وجود نازنین اباعبدالله الحسین که در راه خدا تحمل آن همه مصائب و در نهایت هم شهادت و دفن شدن در آن مکان نصیبشان شد . بر همین اساس است که تعبیر عامیانه را میگویند: شرف المکان بالمکین . اگر آدم با شرافتی یک جا بنشیند ، آنجا شرافت پیدا میکند . ولی بلانسبت ، آدم پستی اگر برود صدر مجلس هم بنشیند ، آن مکان این گونه نیست که به او شرافت بدهد . نه ، انسان است که باید برای خود ، برای فضای خود ، برای زمان خود ، شرافت کسب کند . لیس للانسان الا ما سعی.به هوش باشیم ، در سایه ی ایمان ، در سایه ی پایبندی در عمل ، به موزاین تقوا ، ترک گناه و انجام واجبات ، میتوانیم آبرویی در پیشگاه خدای رحمان کسب کنیم.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: عن النبی صل الله علیه و آله والسلام ، أنّه قال : « قَدْ جَاءَكُمْ شَهْرُ رَمَضَانَ شَهْرٌ مُبَارَكٌ شَهْرٌ فَرَضَ اَللَّهُ عَلَيْكُمْ صِيَامَهُ تُفَتَّحُ فِيهِ أَبْوَابُ اَلْجِنَانِ وَ تُغَلُّ فِيهِ اَلشَّيَاطِينُ » آخرین جمعه از ماه شعبان المعظم است و در آستانه ی حلول ماه مبارک . تعبیرات مختلفی داشت رسول خدا ، اما جان سخن پیغمبر به این نکته برمیگشت که : بندگان خدا ، هشیار باشید ، مواظب باشید ، به اصطلاح عامیانه این فرصت طلایی را بیهوده از دست ندهید . واقعاً طلا لیاقت ندارد که ارزش و برکت ماه رمضان به طلا تشبیه بشود . اما جهت تقریب به ذهن لازم است .

ایشان در ادامه افزودند :   هفته ی گذشته ، هم مناسبت روز کار و کارگر بود ، هم مناسبت روز معلم و سالروز شهادت شهید گرانقدر ، آیت الله مطهری و هفته و روز معلم . برادر عزیزمان جناب آقای اصغریان ، ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان هم قبل از خطبه ها به همین مناسبت صحبت داشتند . سالروز شهادت آیت الله مطهری ، و این هفته ، هم هفته ی تکریم از معلمین ، و هم هفته ی عقیدتی سیاسی ، در نیروهای مسلح ما ، به ویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند: مسئولیت آموزش و پرورش واقعاً مسئولیت سنگینی است ؛ خانواده ها باید کمک کنند ، پدرها و مادرها باید کمک کنند ، خانواده و مدرسه دست در دست هم ، برای به بار آوردن فرزندی را که شایسته ی خانواده ی ایرانی – اسلامی است به بار بیاورند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزودند:این بیانات مقام معظم رهبری است که فرمود: آموزش و پرورش باید انسان هایی دانا ، توانا ، خردمند ، پرهیزکار ، پاکدامن ، کارآمد ، شجاع و هوشیار و اهل اقدام تربیت کند . با انتقاد از کسانی که با قلم یا بیان در صدد تضعیف روحیه ی انقلابی در میان مردم و جوانان هستند ، فرمودند: روحیه ی انقلابی به منزله ی جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسأله تشکیک میکنند ، و آن را تضعیف مینمایند نخواهد گذشت . روحیه ی انقلابیبود که نظام شهانشاهی ساقط شد ، روحیه ی انقلابی مقابله میکند با فساد اداری ؛ روحیه ی انقلابی برنمیتابد سوء استفاده ها را از مقامات ، از جایگاه ، از فرصت ها . ولی بعضی ها که راحت میخواهند مثل گذشته چپاول کنند ، خیال میکنند باید روحیه ی انقلابی مردم را تضعیف کنند . در پی تضعیف روحیه ی انقلابی ، به اهداف خودشان برسند . بعد در فراز دیگر از کلمات حکیمانه ی خودشان فرمودند : در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران ، _که واقعاً دشمن الآن آرایش جنگی دارد . جنگ تنها جنگ نظامی که نیست ، جنگ فرهنگی ، جنگ اقتصادی _ ، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد .همه ی مسئولان و آحاد ملت با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند . ببینید ، الآن بیش از شش ماه است که گرانی دارد در مملکت بیداد میکند ، تازه آقای رئیس جمهور چهارتا وزارتخانه را مأموریت داد که بروید دنبال مقابله با گرانی . خب ببینید ، این اقدامات ، اقدامات انقلابی و سزاوار جامعه ی انقلابی نیست . مدیر انقلابی باید هشیار باشد و مردم که شب خوابیده اند ، او باید بخشی از شب را بیداری بکشد ، فکر کند و تدبیر نماید ، که چگونه باید مقابله کنیم با فساد و گرانی . خب قیمت وسائل نقلیه ، اتومبیل ها چند برابر افزایش پیداکرد؟ این هم واقعاً دست خارجی است یا دست داخل است؟ حالا جلوتر که پُز میدادند ما خودکفا شدیم و همه چیز را در داخل تولید میکنیم . اما الآن برای افزایش قیمت ، متوسل میشوند به این بهانه که باید بعضی از لوازم را از خارج بیاوریم ، دلار افزایش پیدا کرده و افزایش قیمت داریم . بی رمقی و بی حالی سزاوار ملت انقلابی نیست . ملت انقلابی مدیر انقلابی میخواهد . مقام معظم رهبری ادامه دادند: بدون تردید ، جوانان عزیز ایران سرافراز ، شکست آمریکا و به زانو درآمدن صهیونیسم ،و عزت و عظمت نهایی ملت ایران را مشاهده خواهند کرد . استقامت . اگر صبر و استقامت در کار باشد ، صبر و ظفر دوستان قدیمند ، بر اثر صبر نوبت ظفر آید.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه افزودند: چهارشنبه روز بیماری های خاص ،و صعب العلاج است . اصلاً چرا مطرح میشود ؟ برای اینکه جامعه ، مدیران ، مسئولان ، یک قدری احساس مسئولیت کنند و دل بسوزانند . قانونی هم شده بود که در دستگاه های دولتی ، برای کار تلفنچی از روشندلان استفاده کنند ، ولی متأسفانه بعضی از مدیران همراهی ندارند با این اندیشه و با این شیوه . روشندلانی که از نعمت دیدن مثل من و شما محروم گشتند ، خیلی از کارها را نمیتوانند انجام بدهند ، اما راحت میتوانند تلفنچی باشند ؛ حالا اینجا که اینها راحت میتوانند کار کنند ، چرا یک نفر آدم بینا بنشیند؟ آن بینا برود دنبال یک کار دیگر و این نابینا بنشیند آنجا اشتغال پیدا کند. این میشود ابراز ترحّم ؛ این میشود دلسوزی و خیرخواهی برای بیماران صعب العلاج. امیدواریم خدای رحمان از آنچه که میگوییم و از آنچه که میشنویم ، توفق پایبندی در عمل به همه ی ما مرحمت بفرماید.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد ، و بعد از نمازجمعه ، از فرهنگیان فعال برگزیده ی استانی با اهداء لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

4729_img_5782.jpg
8pca_img_5788.jpg
f3qr_img_5817.jpg
j1km_img_5851.jpg
kdj_img_5866.jpg
bh6u_img_5871.jpg
i2vp_img_5882.jpg
9p8p_img_5885.jpg
l887_img_5888.jpg
i8f2_img_5907.jpg
z4ej_img_5940.jpg
dop6_img_5947.jpg
qejz_img_5948.jpg
xbzi_img_5961.jpg
gmkn_img_5970.jpg
2buq_img_5982.jpg