مراسم نماز جمعه 24 خرداد ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 24 خرداد ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم  اداره جهاد کشاورزی قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان و با اجرای جناب آقای سعید طبری ، و پس از  سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای محسنی «نماینده محترم بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قائم شهر» و قرائت اذان ظهر با نوای مؤذّن جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 41 إلی 45 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم آیات نورانی خود را  به همه ی مومنین و دلدادگان به ادیان آسمانی عطا بفرماید و ما را هم مشمول رحمت و رضوان  و مغفرت بی پایان خود قرار بدهد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر افزودند: انذار یک وقتی به وسیله ی شخص است و پیامبران خدا انذار و هشدار میدادند و از عواقب کارهای زشت بر حذرشان می داشتند ؛ یک وقتی هم اصلاً خلافکاران به سرانجام تلخی مبتلا شده بودند ، عذابی بر آنها نازل شده بود ، خودش هشدار بوده برای نسل حاضر و برای آیندگان که مراقب باشند گه اگر مخالفت فرمان خدا کنند ، سرانجام تلخی پیدا میکنند .

آیت الله معلمی در ادامه خطبه اول فرمودند: اتمام حجت ، در برابر همه ی آدم ها و در همه ی دوره ها ، برای همه ی اقوام بوده ست . اصلاً خلاف حکمت است که اگر انذار نباشد و جامعه رها شده باشد ، آنوقت اگر جامعه گرفتار خلاف شده ، خلافکار را بخواهیم تنبیه کنیم . خلافکار باید بداند که خلاف است عمل او ؛ این بداند را باید انذار کننده ای ، باید نذیر و بشیری در کار باشد ، هم بشارت بدهد و هم انذار بکند . بشارت به اینکه اگر درست عمل کردیم خدا رحمت و رضوانش را شامل حال تو میگرداند و عاقبت به خیر میشوی ، و با نام نیک از دنیا میروی ، ذخیره ی آخرت خوبی خواهی داشت ؛ انذار هم اینکه اگر بد کردی و به کسی ستم و ظلم کردی ، جنایت مرتکب شدی ، کیفر الهی سخت است برای تو .

ایشان در قمست انتهایی خطبه اول فرمودند: در یک منطقه ای در یکی از نقاط کشور ، دزدی و سرقت زیاد ، ناامنی ایجاد کرده بود ، و هر کسی را هم که مثلاً متهم و مظنون است ، نیروی انتظامی معرفی به دستگاه قضا میکند ، ولی به استناد اصل برائت ، خب خیلی راحت بعضاً متهمین تبرئه میشدند.ببینید ، کشف جرم و شناسایی جرم و مجرم ، هنر است ؛ باید هم خود قاضیا ین توان را داشته باشد ، و هم باید به نیروی انتظامی این فرصت را بدهد و این اختیار قانونی را در اختیارشان بگذارد که برای شناسایی مجرم و کشف جرم ، بتوانند کار بکنند ؛ این میشود هنر.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی ، به پرهیز از گناه و معصیت ، دوری از نافرمانی خدای رحمان ، سعی و اهتمام بر اجرای دستورات الهی ، آنچه که در قرآن آمد و آنچه که از کلمات معصومین و به ویژه از سخنان نورانی خاتم پیغمبران و اهل بیت او به ما رسیده ، التزام عملی داشته باشیم ؛ هم عزت دنیا دارد ، و هم عاقبت به خیری برای ما به بار می آورد . ولی مخالفت از فرمان خدا و الیاء خدا ، هم ذلت و نکبت دنیا را در بر دارد و هم گرفتاری های خاص خودش را در آخرت به بار می آورد .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند: فضاسازی های عوامل بیگانه ، که واقعاً خوشبینانه اگر آدم برخورد بکند باید بگوییم آدم های غافل و نادان و جاهل هستند ؛ و اما اگر از این حالت خوشبینی آدم بیرون بیاید میبیند که اینها پیاده نظام دشمن هستند . ما جلوتر ها وقتی میگفتیم که بعد از نهضت مشروطیت ، عوامل بیگانه در درون زمینه سازی برای انحراف میکردند ، شاید برای بعضی ها تصور و تحملش مشکل بود ؛  اما الآن در شرایطی که حرفهایی که در برابر فرستاده ی آلمان ، مسئولین ایرانی گفتند ، کمترین حد مقاومت در برابر زورگویی ها بوده . اما بعضی از روزنامه های بی هویت در داخل ، که یک وقتی بلانسبت ، شخص بی هویت میشود و معلوم نیست که والدینش چه کسانی اند و کجا تربیت شده و کجا زندگی کرده ، ولی یک وقتی میبینید که یک رسانه ای ، چه نوشتاری و حقیقی و چه در فضای مجازی ، سر بر می آورد ، و مطالب نامربوطی دارد ، خلاف واقع ، که معلوم نیست این آبشخورش از کجا است و ریشه در کجا دارد ، لذا تعبیر به بی هویت کردم . اینها هم نوشتند که تُندی با فرستاده ی آلمان ، اشتباه مهلکی بود . یعنی میخواهند بترسانند جامعه را که شما با فرستاده ی آلمان بد رفتار کردید و فردا مثلاً جنگ علیه ما شروع میشود و اینگونه زمینه سازی کنند برای تخریب افکار عمومی . یکی از همین جریانات ، اظهار نظر کرد که مذاکره کنندگان کشور ما باید به سمت کاهش تنش پیش بروند ؛ دقیقاً مصداق آن تعبیری که در صلوات شعبانیه وجود دارد که الفلک الجاریة ، یعنی اهل بیت پیغمبر کشتی در حرکت هستند ، یأمن من رکبها و یغرق من ترکها ، یعنی هرکسی که در این کشتی باشد نجات پیدا میکند و هرکسی از این کشتی جدا بشود غرق میشود ، و اگر از اهل بیت پیغمبر جلو بیافتی از دین خارج شدی ؛مصداقش همچین آدم هایی هستند ؛ یعنی درباره ی همچین امر مهمی ، استکبار جهانی دارد ما را تهدید هم میکند و هم قاصد میفرستد . حالا هر بی هویتی هم باید اظهار نظر کند پیش خودش ، قبل از آنی که فرستاده ی ژاپن بیاید ، قبل  از اینکه نخست وزیر ژاپن بیاید بیاید و بگوید که : « مذاکره کنندگان کشورمان باید به سمت کاهش تنش پیش بروند تا منافع هردو کشور حفظ شود . اگر توافق و رفع تنش پیش نیاید پیامد هایی به دنبال خواهد داشت که دیگر میانجی گری کشورهایی مثل ژاپن هم اثربخش نخواهد بود . »یعنی میترساند و میگویند که ما داریم آخرین فرصت را مثلاً از دست میدهیم . آخر ای آدم ذلیل ، اگر خودت میترسی ، برو داخل خانه لحاف به سر بگیر و آنجا در امان باش. اگر میترسی چرا ترس خودت را به جامعه القا میکنی؟ اگر مزدوری ، خب ملت که مزدوری نکرد برای دشمن ، بلکه ملت ایستادگی کرد در برابر دشمن . ملت در برابر دشمنی دشمنان نترسید و جا خالی نکرد ، چرا میخواهی ملت را بترسانی و اینگونه عقده ی خود را از انقلاب و نظام بگشایی؟ . همین طیف مزدور ذلیل جدای از مردم هستند که میخواهند که مقاومت را مساوی با جنگ طلبی معرفی کنند . در حالی که مقاومت معنایش بسیار روشن و شفاف است و سابقه ی مقاومت و اصلاً امام راحل که مظهر مقاومت بود ، برخورد مسلحانه را اجازه نمیداد ، مگر استثناءً در موارد خاصی شاید نقل شده باشد . و انقلاب اسلامی را یک حرکت مردمی و حرکت اعتقادی و فریاد و خواستن معنا میکرد . امام که اجازه ی ترور مسئولین فاسد را نمیداد ، او که مظهر مقاومت بود ، با این تفاسیر ، مقاومت را جنگ طلبی معنا میکنید؟! مقاومت جنگ طلبی نبوده ، بلکه عبور از موانع برای رسیدن به اهداف است . مقاومت واکنش نشان دادن در برابر زورگویی ، نه کُنش و حمله ی اولیه .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : خیلی ها همین الآن هم سوء استفاده از بیت المال دارند و حقوق های کلان نجومی دارند ؛ اینها میخواهند حکومت عثمانی داشته باشند نعوذبالله.

ایشان افزودند: سدّی که ابتدای کار ، نام مرحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی را بر روی آن سد گذاشتند و نتوانستند تحمل کنند و برگرداندند به نام سدّ البرز . حالا این سد البرز که شده یک دریاچه ی کوچک ، آیا بی صاحب است ؟ لفوری های غیور ، آنجا گویا صاحب ندارد ، شما باید مراقبت بکنید ، برای هنجار شکنی ، آن فضای پاک را که {مِن الماء کلّ شیئٍ حی» ، جایی که آب ذخیره میشود ، به نوعی ذخیره ی حیات است هم باری زراعت و موجودات زنده ، ولی خب اگر ندیدید آن عکس و فیلم را ،  حتماً شنیدید که بی بندباری و ناهنجاری آنجا رقم خورده . خب این قایق ها را چه کسی برده  داخل سد لفور انداخته؟ کجای کارهستند؟ خب اینهمه که گاهی ما ناله میکنیم از دست مسئولین ، خب آیا شنیدید که الآن مدیر کلّ مثلاً سازمان آبیاری ، آمده باشد  و مسئول آنجا را توبیخ کرده باشد و او را از کار برکنار کرده باشد و تنبیه کرده باشد؟ شنیدید تا الآن ؟ خب اینها حکایت از عدم تعهد به موازین دین ، به موازین انقلاب ، به ارزش های سنتی منطقه است . منطقه ی لفور از قدیم الایام یک منطقه ی دین پرور بوده ، متدینین زندگی کردند ؛ چه از عالمان تحصیل کرده گرفته ، چه از افراد عادی جامعه ی آنجا . واقعاً من خیلی برخورد دارم ، بعضی از پیرمردان ، ولو سواد ندارند ، ولی اطلاعات مذهبی خوبی دارند ، یعنی انس با دیانت دارند . آنوقت آنجا باید بشود جای هرزگی آدم های لاابالی و فاسد و انگیزه ای در مسئولین نبیند آدم برای برخورد جدی و مؤثّر با اینگونه مسائل.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری فرمودند : نخست وزیر ژاپن در این دیدار گفت که من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به شما برسانم . اما مقام معظم رهبری فرمود در پاسخ که : در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم ، اما درخصوص آنچه که از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید ، من شخص ترامپ را شایسته ی مبادله ی هیچ پیامی نمیدانم . و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد . مطالبی را هم که بیان خواهم کرد ، در چهارچوب گفت و گو با نخست وزیر ژاپن است و نه فرستاده ی آمریکا .

آیت الله معلمی افزودند : خدا رحمت کند شهید مدرس را ؛ دقیقاً خدا میداند موضع مقام معظم رهبری ،امروز شبیه به آن حرفی است که شهید مدرس ، در آن مجلس که همه میترسیدند از رضا شاه. روسیه اولتیماتومی داده بود به دولت برای پذیرفتن یک تعهد. هم دولت وقت جاخالی کرد ، و هم نمایندگان مجلس ، خواستند بپذیرند و تصویب بکنند ، شهید مدرس یک تنه آمد پشت تریبون قرار گرفت و فرمود که اگر بنا است که نابود بشویم ، چرا با دست خودمان نابودی خودمان را امضا کنیم؟! . الآن اگر ما امضا کردیم ، سند ذلت و نابودی خودمان را امضا کردیم و اگر امضا نکنیم ، دو تا احتمال وجود دارد ، یک اینکه شوروی به ما آسیب بزند ، و یا نه ، رها کند . خب کدام عاقل میپسندد که با دست خود ، خود را شکست بدهد و ذلیل بکند ؟ اینجا هم الآن صحنه همان صحنه است . ایرانی غیرتمند ، و نه ایرانی متدین و بسیج و حزب اللهی حتی ، یک ایرانی غیرتمند باید احساس شرف و افتخار کند از موضع به حق مقام معظم رهبری.خدایا بر طول عمر و دوام عزتش بیافزا.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

7ep3_img_0037.jpg
29kc_img_0047.jpg
hqgt_img_0050.jpg
7cd7_img_0055.jpg
03a7_img_0060.jpg
dzsk_img_0069.jpg
0p5j_img_0096.jpg
km7_img_0102.jpg
sqbg_img_0106.jpg
ni4p_img_0124.jpg
cp9c_img_0135.jpg
n658_img_0150.jpg
ete0_img_0153.jpg
ya08_img_0155.jpg
eu0g_img_0162.jpg