جلسه ستاد بزرگداشت هفته عفاف و حجاب شهرستان قائم شهر در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد + تصاویر

جلسه ستاد بزرگداشت هفته عفاف و حجاب شهرستان قائم شهر در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد + تصاویر

آیت الله معلمی در این جلسه ضمن خوشآمدگویی به حضار فرمودند : جلسه ی بسیار مبارکی که به مناسبت ایام هفته  عفاف و حجاب برگزار شده ، اوّلاً بدانیم که شرایط زمان و تأکید قرآن را باید دریافت کنیم ، تردیدی نیست که الآن شیطان بزرگ فراخوان داد ؛ همانگونه ای که در بعثت رسول خدا ، و در ولادت پیغمبر ، شیطان ، فراخوان داده بود که عواملش بگردند و ببینند که چه اتّفاق تازه ای افتاد ، با آن اتفاق مقابله کنند ، الآن استکبار جهانی از برخورد نظامی فاصله میگیرد . البته این تعبیر را به فضل الهی از هشت سال قبل میفهمیدیم و در خطبه ها مطرح میکردیم که اگر آمریکا برخورد نظامی با جمهوری اسلامی را برای خود راحت ببیند ، دیگر به سراغ عراق و افغانستان و سوریه این جاها نمیرفت.چون از برخورد نظامی خوف دارد لذا افتاده در عرصه های دیگر ، اقتصادی و مخصوصاً فرهنگی . حالا این ایام از یک سمت گرانی و سختی معیشت موجب آزار مردم و از سوی دیگر هم تهاجم فرهنگی به اشاره ی استکبار جهانی تشدید شده است .

ایشان افزودند : در همین شهرهای خودمان ، دخترخانم ها بعضاً با موی افشان با دوچرخه در حرکتند ؛ اینها یک چیز طبیعی و خودسرانه و موردی نیست ، پشت این کارها یک فرماندهی و تحریکاتی وجود دارد .اینها را باید شناخت .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزودند: از رسول خدا نقل شده که : سه چیز را بر امّتان خود خوف دارم و نگرانم در آینده و بعد از من . گمراهی بعد از معرفت ؛ مثلاً ایمان آورده باشند بعضی ها ، و بعدها ایمانشان سست شده ؛ یا در همین انقلاب ، بعضی ها انقلابی بودند ، بعد ها هم پشت میکنند به انقلاب . بعضی ها اهل حجاب و عفاف بودند ، اما بعد رویگردان میشوند . با آنکه از پیش معرفتی داشتند ، اما گرفتار میشوند ؛ مثل آدم سالم که گرفتار بیماری بشود . و همینطور پدید آمدن فتنه های گمراه کننده . اگر مثلاً یک خانمی بی حجاب سر کوچه دیدید و گفتید که شئونات مذهبی و حجابت را رعایت کن ، آناً فریاد بزند که « بروید شماها مملکت را خراب کردید و گرانی چقدر شده و این حرف ها » ! ؛ خب اینها را با هم قاطی کردن ، نوعی فتنه است . به جای اینکه در گرانی اجناس ، مقصر ار بشناسد که چه کسی است ، دیگری را مقصر معرفی میکند . و اصل مقصر را اطو کشیده میخواهد نگاه بدارد . این میشود فتنه های گمراه کننده . در ادامه میفرماید از اشتهای به غرائز جنسی خوف دارم برای امتم . این در مقابل نکاح است . نکاح عفت است و معنای عفاف رعایت حد و پرهیز از افراط و تفریط و پرهیز از حدودشکنی و قانون شکنی است . عفاف پاک دامنی معنا دارد و به معنای کنترل هوس مندی معنا دارد .حتی در خوردن ؛ وقتی در خوردن ، حد را رعایت کند انسان و اسراف نکند ، عفت ورزیده در برابر اشتهای نفسانی خود . از هرچه که عقل نهی میکند ، اگر انسان نهی را بپذیرد و  اجتناب کند ، نوعی عفت است .

ایشان افزودند : عفت حد میانه ی افراط و تفریط است . به وسیله ی عفت است که اخلاق و فضائل اخلاقی حفظ میشود . و امیرالمومنین میفرماید بهترین عبادت عفاف است . پس حجاب ممکن است که احیاناً آن طرف دنیا یک خانمی به ظاهر حجابش را حفظ کند ، اما عفت نداشته باشد. حجاب یکی از مظاهر عفت است و نه تمام عفت . پس بنابراین تناسب بین عفاف و حجاب ، عامّ و خاصّ مطلق است. اگر عفاف باشد ، حجاب هم هست ؛ ولی حجاب تنها موجب عفاف نمیشود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر افزودند: وقتی ما از عفاف حرف میزنیم ، معنایش این نیست که فقط چسبیده باشیم به حجاب ؛ خیر ؛ حجاب یکی از مظاهر عفاف است و جزء کوچ حتی . جزء بزرگتر عفاف ، همان خویشتنداری و رعایت نظم و مقررات الهی است. چه زن و چه مرد ، اگر اعمالش مطابق با موازین شرع باشد ، این آدم عفیف است و در نتیجه هم این آدم منظم و صاحب نظم و متعهد است به ارزشهای دینی.

01h0_img_1310.jpg
c1zx_img_1312.jpg
b1tl_img_1313.jpg
kzkq_img_1316.jpg
1s7t_img_1317.jpg
1hsv_img_1318.jpg
1inp_img_1319.jpg
h8t4_img_1321.jpg
4x9k_img_1329.jpg
u8n7_img_1335.jpg
cuoo_img_1336.jpg