ریاست و پرسنل اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، به مناسبت هفته بهزیستی با آیت الله معلمی دیدار و ارائه گزارش کردند + تصاویر

پیش از ظهر شنبه ، مورخ 22 تیر ماه 1398 ، ریاست و پرسنل اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، به مناسبت هفته بهزیستی با آیت الله معلمی دیدار و ارائه گزارش کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار با بیان اینکه در آستانه ی ولادت آقا امام رضا علیه السلام هستیم فرمودند: شما خدمتگزاران قشرهای سزاوار و مستحق خدمت هستید ، آرزوی توفیقات برتر برای حضرتعالی ، ریاست محترم بهزیستی شهرستان و همکارانتان داریم.

ایشان افزودند: تقدیر الهی قانونمندی نظام خلقت است . خیلی از معلولانی که الآن داریم ، اگر خانواده هایشان آگاهی لازم را میداشتند و به موقع اقدام به پیشگیری از وقوع یک اشکال ، یا نقصی در ایشان میکردند ،  اینها گرفتار این معلولیت نمیشدند. اما الآن برای شما ، نگهداری مشکل داران و معلولان ، حقیقتاً یک امر بسیار ارزشمند و مقدس و الهی است . گاهی شخص میرود سراغ کاری که کار سبک و راحتی است ، و سود بالایی هم دارد ؛ خب دنیاداران شاید تصور کنند عجب آدم خوشبخت و خوش شانسی میتواند باشد ، که سختی کار ندارد ، ولی درآمد کلان دارد . اگر انسان آینده را ببیند ، میفهمد که خیر ، آن آدم سود نکرده است .

امام جمعه قائم شهر  افزودند : تشخیص من این است که اگر در معیار ارزش گذاری ، درست سنجیده و دقت بشود ، دست اندرکاران بهزیستی عموماً باید کارشان ، شغلشان جزو کارهای سخت و مشاغل سخت محسوب بشود . مثلاً اینکه میگویند اگر کارگری داخل کوره کار میکند کار سخت و زیان آور دارد . خب عزیزانی هم که با معلولان سر و کار و افتخار دارند ، حقیقتاً این کار کار سختی است . و این وظیفه ی دولتمردان و مسئولین است که ملاحظه ی این آقایان و خانم ها را داشته باشند . از سمت دیگر هم بسیار کار شریف ، ارزشمند و عالی و متعالی است ؛ اگر انسان در این فعالیت شما ، ماهیت کار خودش را ببینید به امر الهی ، قداست و ارزش و اجر معنوی کار خودش را ببیند ، همواره باید سر به سجده بنهد و خدای رحمان را شاکر باشد که خدایا من را موفق داشتی در خدمت این نیازمندان و دردمندان و مشکل داران باشم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: هزینه های جاری دولت در برابر هزینه های عمرانی خب غیرقابل قبول است ، یعنی هزینه های جاری دولت چندین برابر بیشتر از هزینه های عمرانی است و این روال درستی نیست و نباید باشد . اما به عکس ، در بهزیستی باید هزینه های جاری افزایش داشته باشد ، نه هزینه های عمرانی . در کلّ کشور ، بله هزینه های عمرانی ، راه ، آب ، گاز ، برق ، برای رساندن به روستاها و مناطق دوردست که اهالی ناچار نشوند به کوچ کردن و بیایند دنبال شهرنشینی و حاشیه شهر و تراکم جمعیت شهر ؛ اما در بهزیستی ، باید هزینه ی جاری اش افزایش داشته باشد تا ارائه ی خدمات به سهولت و به سرعت انجام پذیرد .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با آرزوی توفیقات بیشتر افزودند : امیدواریم خدای رحمان به همه ی شما پاداش بزرگ معنوی عطا بفرماید ، که کار شما کار سختی است ، باید صبر کنید ، باید حوصله کنید و مدارا داشته باشید با مشکل داران،چه آنهایی که مشکل ذهنی دارند ، چه آنهایی که مشکل جسمی دارند ، و چه آنهایی که به ظاهر سالم هستند ، اما متأسفانه نیازمند هستند . مشکلات آنها هم شاید گاهی سخت تر از مشکل دار جسمی است ، برای خاطر اینکه طرف ، میخواهد از یک سمت آب روی خودش را حفظ داشته باشد ، ولی از سمت دیگر ناچار میشود بیاید مراجعه کند؛ بنابراین جایگاه کاری شما بسیار ارزشمند در پیشگاه خدا است ، و کار شما سخت و در ازاء سختی کار هم قطعاً اجر مضاعفی خواهید داشت.

q5id_img_2001.jpg
eqwf_img_1996.jpg
eqh6_img_1997.jpg
ba2j_img_1999.jpg
1jlk_img_2000.jpg
pbwf_img_2004.jpg
qf0j_img_2005.jpg
ppjm_img_2006.jpg
353q_img_2007.jpg