ریاست ، معاونین ، و پرسنل محترم اداره فنی و حرفه ای شهرستان قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، به مناسبت پنجم مرداد«سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران» ، با آیت الله معلمی دیدار و ارائه گزارش و گفت و گو کردند + تصاویر

ریاست ، معاونین ، و پرسنل محترم اداره فنی و حرفه ای شهرستان قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، به مناسبت پنجم مرداد«سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران» ، با آیت الله معلمی دیدار و ارائه گزارش و گفت و گو کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن بیان خوشآمد به حاضرین ، فرمودند : مهارت آموزی ، امر مقدسی است ؛ کار ارزشمندی است.به یک اعتبار ، پروراندن استعدادهای الهی است ؛ خدای رحمان ، در نهاد انسان ، استعدادهای مهارتی فراوانی قرار داده ، و زمینه ی بروز همه ی این استعداد های مهارتی با شدت و ضعف و با درجات بالا و پایین در وجود انسان عطا فرموده ، که آن میشود یک معدن ، و مهارت آموز میشود یک معدن کار . معدن کاو . این معدن را دست میبرد ، استخراج میکند . یا به تعبیر دیگر ، ممارست در آموزش میدهد تا آن استعداد درونی شکوفا بشود . لذا قداست بالایی دارد کار مهارت آموزی ، و همه ی کسانی که ابواب جمعی این تشکیلات باشند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: متأسفانه این روحیه ی علاقمندی جامعه ، خانواده ها ، به کارمند شدن بچه ها ، ارثیه ای است که از دوران طاغوت باقی مانده . آن ایام ما شده بودیم کشور و ملت مصرف گر ، و چیزهای پیش پا افتاده و ما یحتاج لازم ، ولی خیلی راحت در داخل قابل ساختن و تولید کردن ، اما به راحتی و سهولت واردات میکردند و به ظاهر با قیمت بسیار ارزان در اختیار مردم می گذاشتند و مردم از کار و حرفه رویگردان ، و علاقمند به رشته های کارمند شدن.

ایشان افزودند : شرایط آن ایام این بود که جمعیت ایران پایین 36 میلیون ولی صدور نفت روزانه 6میلیون بشکه بود . اماالآن آمار جمعیت 80میلیون و صدور نفت را آمریکا آرزو دارد به صفر برساند ، هرچند این آرزو را به گور ببرد. ولی خب خیلی هم افتخار نیست صدور نفت ، چون خام فروشی میشود . هنر در این است که فناوری داشته باشیم و صنایع تبدیلی مان را تقویت کنیم در همه ی ابعاد ، از جمله نفت .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند : شما واقعاً باید خدا را شاکر باشید که در یک تشکیلات مقدسی و ارزشمندی ، که آموزش میدهد ، برای حرفه های مختلفی که مورد نیاز جامعه هست . فرمودید 14000 حرفه در دنیا وجود دارد . خلاصه مهارت آموزی ، شکوفا ساختن استعداد درونی انسان است و کار بسیار ارزشمندی است ؛ خداوند بشر را از خاک آفرید و آبادانی دنیا را از بشر خواست . و شما علاوه بر آنکه استعداد ها را شکوفا میسازید ، فرصت اشتغال برای جوان ها ، پسر و دختر ایجاد میکنید ، این فرصت اشتغال ، واقعاض خودش به موازات آن شکوفا شدن استعداد درونی ، اگر بالاتر نباشد ارزشش ، کمتر هم نیست .

a8y3_img_2262.jpg
zpwt_img_2263.jpg
084v_img_2267.jpg
z0ui_img_2272.jpg
5c20_img_2273.jpg
k9p_img_2275.jpg
hs1l_img_2276.jpg
mja0_img_2277.jpg
2qfm_img_2280.jpg