جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر در مصلی جمعه شهرستان برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر شنبه مورخ 5 مرداد 1398 ، همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر در مصلی جمعه شهرستان برگزار شد.

آیت الله معلمی در این جلسه فرمودند : خدای رحمان را شاکریم ، که چهل سال پیروزی انقلاب عظیم اسلامی را پشت سر گذاشتیم . خدای رحمان را شاکریم که چهل سال عَلَم مقاومت را ملت ما برافراشته نگه داشته است . خدای رحمان را شاکریم که چهل سال در سایه ی امامت و ولایت به سر میبریم و از سلطه ی طاغوت در آمدیم.

ایشان با تشکر از فرماندار محترم و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ولایتمدار قائم شهر ، و جمع حاضر فرمودند : قائم شهر ، شهرستانی است که حد اقل هزار و چندده شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرد . سرداران بزرگی از این منطقه برخاستند ، و اخیراً شهید مدافع حرم شهید بلباسی.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن هدیه ی صلوات به ارواح همه ی شهدا ، روح مطهر امام راحل و ارواح امامان جمعه ی ماضین ، راحلین ، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا روحانی زاده ، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین نواب افزودند : از جمله  برکات انقلاب ، اقامه ی نمازجمعه است ؛ اساساً نمازجمعه در جای خود حلقه ی وصل است بین مدیران جامعه ، مسئولان جامعه و مردم . در خیلی از کشورهای دنیا در گذشته و حال ، تحولاتی  رخ میدهد ، دولتی میرود و دولتی میآید و نظامی را به هم میریزند و نظام نویی شکل میگیرد ، یا در سایه ی کودتای نظامی ، یا احیاناً با تشکل های سیاسی به اصطلاح منسجم و قوی . اما سنّت انبیا چیز دیگری بوده است ، و انقلاب عظیم اسلامی ما هم بر روال  و سنت انبیاء الهی اتفاق افتاد . پیغمبر خدا روز اول تنهای تنها فریاد اسلام برآورده بود . در این انقلاب هم امام راحل از پیش کادر و حزب نساخته بود . تنهای تنها فریاد برآورد ، ولی فریاد او موج ایجاد کرد . دل های پاک حق طلبان ، آزادی خواهان ، گرایش پیدا کرد به سمت امام . انقلاب با حضور مردم پیش رفت . امام راحل هم میفرمود که مردم ولی نعمت ما هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند :واقعاً اگر کسی خدای نکرده حوصله ی اینکه مردم را تحمل کند ندارد ، خدای رحمان هم ضامن روزی است ، میتواند برود دنبال کار دیگری ، و کاسبی دیگری ، سود آور هم باشد ، راحت هم زندگی بکند ؛ اما اگر واقعاً مشتاق است ، در جایگاه مسئولیتی کار کند ، باید توان تحمل مردم و بودن با مردم را داشته باشد ، و تأسیس نمازجمعه ، ابتکار امام و انقلاب نبوده ، بلکه ابتکار الهی بوده است ، و در گذشته مغفول مانده بود ، چون شرائطش فراهم نبود . از جمله شرائط اقامه نماز جمعه تسلط امامت و ولایت بر جامعه است ؛ در صورت تسلط طاغوت بر جامعه ، آنجا محل اقامه نمازجمعه نیست و منتفی است موضوع . این که عرض کردیم نمازجمعه حلقه ی وصل است ، واقعاً سزاوار است که مدیران حضور داشته باشند . بودن یا نبودن مدیران ، بر تعداد جمعیت نماز ، خیلی نمایان نیست ، که مدیران آمدند جمعیت بیشتر ، یا نیامدند و جمعیت کمتر شده باشد . اما حضور در نمازجمعه واقعاً یک وظیفه است برای مدیر در نظام اسلامی .

ایشان افزودند : خداوند راجع به نماز یومیه در قرآن آمده که یا بنی اقم الصلاة ؛ اما درمورد نمازجمعه میفرماید اذا نودی للصلاة فسعوا ، یعنی اگر به پا شد بشتابید . همه موظف نیستند برای اقامه نمازجمعه اقدام کنند . اقدام برای برپایی نمازجمعه ، برعهده ی نظام اسلامی است . یعنی وقتی اعلام و ندا شد شما بشتابید . نفرمود شما اعلام کنید و نفرمود چه کسی اعلام کرد ؛ فرمود هنگامی که اعلام شده ؛ نکته ی بسیار کلیدی و مهم که جناب آقای فرماندار فرمودند وحدت است . همه دم از وحدت میزنیم و دم از وحدت میزنند همه ، هیچ عاقلی هم نیست که وحدت را نفی بکنند ؛ وحدت چیز خوبی است و نزد همه ی اقوام هم کلیات قضیه پسندیده است ؛ اما اینکه چگونه وحدت را تحقق ببخشیم ، بر اساس رهنمود وحی و بر اساس عقل و منطق ، وحدت باید در سایه ی امامت و ولایت تحقق پیدا کند . و لا غیر . یعنی اگر همه گوش به فرمان رهبری باشند ، شده وحدت به معنای صحیح کلمه . و بحمدالله عامه ی مردم و مسئولین ما بر این اساس و بر این اندیشه اند، و این اندیشه است که میتواند ما را موفق بدارد و بحمدالله تا الآن ما را موفق داشته است .

oijh_img_3421.jpg
woge_img_3431.jpg
w1n_img_3456.jpg
x804_img_3463.jpg
5vmr_img_3468.jpg
jo1r_img_3471.jpg
xcz_img_3474.jpg
yfz_img_3477.jpg
rfy5_img_3490.jpg
hza_img_3519.jpg
7195_img_3568.jpg
b75w_img_3579.jpg
q2vw_img_3583.jpg
4l2_img_3584.jpg
doie_img_3635.jpg
9s8q_img_3660.jpg