هفدهمین یادواره هفده شهید گلگون کفن روستای یخکش بهشهر ، با حضور و سخنرانی آیت الله معلمی برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر پنجشنبه مورخ 10 مرداد 1398 ، هفدهمین یادواره هفده شهید گلگون کفن روستای یخکش بهشهر ، با حضور و سخنرانی آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

آیت الله معلمی در این مراسم ضمن قرائت آیه مبارکه {{فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا (نساء – 95}} کلام الله مجید فرمودند : خدای رحمان به همه ی شما قشرهای مختلف اهل ایمان ، سلسله ی جلیله ی روحانیت و خانواده های معظم شهیدان ، و به ویژه دست اندرکاران برپایی این اجتماع شریف و عزیز ، این یادواره بزرگ ، جزای خیر دنیا و آخرت مرحمت بفرماید . فرصت خوبی انتخاب شد ، قسمت پایانی ماه ذی قعدة الحرام ، مقارن با سالروز شهادت امام جواد«ع» ، جوان ترین امام معصوم ، و مظلوم و شهید ، و در آستانه ی حلول ماه ذی حجّة الحرام ، آخرین ماه سال قمری ، ماهی بسیار با برکت ، شب های شریف دارد ، روزهای ممتازی دارد.و دیگر اینکه دو عید بزرگ پیش رو  ، عید قربان ، عید اوج اخلاص ، و ایمان ، و عید غدیر ، عید اوج ولایت الهی . امامت مظهر ولایت الهی است  ، اصل امامت مال خدا و از سوی خدا به رسول خدا و از رسول خدا به امامان معصوم ، و در عصر حاضر ما که عصر غیبت امام معصوم است در رتبه ی نازله ، این ولایت به فقیه عادل ، منتقل گشت . یعنی عبودیت و بندگی خدا به معنای صحیح کلمه ، حجت می طلبد ، و هیچگاه زمین خالی از حجت و نایب حجت نخواهد بود . فقیه عادل  نایب عام ولی الله الاعظم حجّة بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : بحمدالله این آبادی از گذشته صاحب اصالت و صاحب ریشه ی اعتقادی دینی بوده و این هفده تن از شهدای گرانقدر شما ، اسناد زنده ی این اعتقاد و این باور مقدس دینی ، در سایه ی رهنمود علما ، از گذشته ی دور در این منطقه ، تا تاریخ معاصر ، که بزرگانی بودند و در خدمت ارشاد مومنین این آبادی کوشیدند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : خدای رحمان در ازای هر یک از احکام دینش و واجباتی را که تکلیف کرد بر بندگان ، یک ثمره ای و نتیجه ای را اشاره میکند ؛ اما در قضیه ی جهاد فی سبیل الله ، ببینید چه تعبیر برجسته ای که {{فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا }} ، یعنی تفضیل داد و برتری بخشید ؛ یعنی نماز و روزه مرتبه می آورد ، اما بالاتر و بافضیلت تر از اینها ، جهاد در راه خدا است . نه اینکه هرکسی کشته شود ؛ خیر ؛ گاهی هم ممکن است واقعاً یک نفر آدم ناحق و مظلومانه ، یعنی ظالمی مظلومی را ناحق بکشد . خب این فرد آمرزیده است ان شاءلله ، ولی هرچند ناحق کشته شود ، اما این فرد خودش آیا انگیزه ی حرکت در راه خدا داشت یا نه ؟ ؛ فضل جهاد از همان لحظه ای که رزمنده از منزل حرکت میکند و از خانواده خداحافظی میکند ، به نیت یاری دین خدا ، و دفاع در برابر ظالم ، این روحیه ارزش میدهد ؛آسیب دیده باشد ؛ و لو سالم برگشته باشد ، مأجور است در پیشگاه خدا.مهم ، روحیه ی دفاع در راه خدا است.

پدر دو شهید دوران دفاع مقدس در ادامه افزودند : زندگی و زنده ماندن ، عقیده ی درست میخواهد و تلاش در راه عقیده ، فلسفه ی حیات ماندگار این است ؛ نه بلانسبت حیات حیوانی ؛ گاهی به ظاهر انسان است ، ولی حیاتش حیات حیوانی است . آنهایی که {{لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ}} ؛ بلکه از انعام و چهارپایان گمراه تر . ولی آنی که میخواهد حیات انسانی داشته باشد ، حیات ماندگار و حیات طیبه داشته باشد ، {{مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ۖ}}؛ آنکه عمل شایسته داشته باشد ، ایمان به خدا آورده باشد ، شایسته ترین عمل ، جهاد در راه خدا است ، به او حیات طیبه ، حیات پاکیزه مرحمت میکند خدا . مهم ، روحیه ی جهاد فی سبیل الله است . اینکه در کدام مسیر انسان وارد بشود و کدام جریان را کمک کند انسان . مسیری که در خدمت شیطان است ، و یا مسیری که در خدمت خدای رحمان است . مهم این ها است . بحمدالله ، شهدا ی شما و شهدای ما ، این عزت را پیدا کردند ، بعد از اینهمه سال ، که آخرین شهید آبادی قطعاً بالای سی و چند سال از شهادتش میگذرد ، این اجتماع عظیم و این تکریم و این تجلیل ، اینها حکایت از همین ریشه دار از ایمان بودن دارد . ایمان ، و جهاد در راه خدا .

ایشان افزودند : شهدا جان دادند که جامعه در سایه ی عدل زندگی کند و عدالت حاکم بشود و تبعیض و ناروایی نباشد و اطرافیان سوء استفاده نکنند .  اطرافیان عثمان ، مردم را عصبانی کرده بودند ازدست اندازی بی حد و حصر به بیت المال . مردم شورش هم کردند . ولی مردم نگفته بودند اسلام بد است . مومنین ، متأسفانه الآنه این گرانی بازار ، این فشلی اقتصاد را دشمن دارد ترغیب میکند ملت را که به پای اسلام و انقلاب و شهدا بنویسد . ناجوانمردانه و رذیلانه در صدد تبلیغات سوء هستند . آنجا مردم نگفتند پیغمبر بد کرد و دین خدا بد است . گفتند این حاکم بد است و باید این حاکم را بردارند ، و آمدند با اصرار با امیرالمومنین بیعت کردند . مسیر را درست باید شناخت ، در مسیر طاغوت و باطل نباید بود . در مسیر اسلام باید استوار بود . اسلام احکام و پایه ها و ریشه های فراوانی دارد ؛ ولی مهم ترینش پنج چیز ، نماز ، زکات ، جهاد ، روزه ، ولایت . امام باقر «ع» میفرماید که ولایت ، در همه ی این ها بالاتر است و کلید بندگی خدا است و اگر ولایت نباشد ، خدا هم غلط و ناروا بندگی میشود . بندگی صحیح در سایه ی امامت و ولایت  است ، که بحمدالله به فضل الهی ، بعد از 1400 سال در سایه ی نهضت خونینی که شهدا ، مظلومانه به بار نشست. واقعاً پیشکسوتان عرصه ی جهاد و شهادت ، آن شهدای مظلومی هستند که در آن دوران هرگز احتمال پیروزی انقلاب نبود ؛ اما در پی ایمان ، استقامت کردند ، از جانشان مایه گذاشتند ، تا فرصت امروزی پدید آید و ما امروز امانت داریم .شهدا وظیفه شان را عمل کردند و رفتند ، مسئولیت سنگینی برای من و شما گذاشتند ؛ مسئولیت چه؟ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ؛ شما جزو منتظرین هستید ؛ مردان مومن الهی ، عده ای رفتند ، ولی عده ی بیشتری ماندند . مهم این است که و لا بدلو تبدیلا ؛ مسیر را عوض نکنیم ، مسیر امامت و ولایت را پایدار باشیم .

در پایان این مراسم ، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله معلمی ، ایشان ضمن دیدار عمومی با مؤمنین حاضر ، به مسائل و مشکلات ایشان پاسخ دادند.

2z8i_img_4008.jpg
7qya_img_4017.jpg
vxq4_img_4020.jpg
i1r7_img_4024.jpg
hapw_img_4026.jpg
akgj_img_4041.jpg
la33_img_4043.jpg
g6p_img_4047.jpg
fe7o_img_4059.jpg
1zbm_img_4060.jpg
b0hs_img_4073.jpg
dc0c_img_4075.jpg
3v0w_img_4081.jpg
iww_img_4089.jpg
ksnt_img_4093.jpg
4u2p_img_4094.jpg
2p5x_img_4103.jpg
m9ls_img_4114.jpg
4fns_img_4123.jpg
tk3z_img_4126.jpg
o8bb_img_4127.jpg
3rh_img_4128.jpg
n628_img_4136.jpg
zqbs_img_4139.jpg
ewqr_img_4140.jpg
6j2p_img_4151.jpg
ua7u_img_4141.jpg
mtns_img_4142.jpg
c9yr_img_4144.jpg
4q1n_img_4147.jpg
l8od_img_4189.jpg
dru0_img_4190.jpg
cnz0_img_4170.jpg
8huu_img_4192.jpg
212s_img_4193.jpg
sujd_img_4195.jpg
vz7l_img_4213.jpg
nyam_img_4197.jpg
9x86_img_4269.jpg
koih_img_4276.jpg
l2t_img_4277.jpg
qrg0_img_4278.jpg
6i4r_img_4279.jpg
0iv6_img_4284.jpg
ntsg_img_4295.jpg
guym_img_4327.jpg
nku8_img_4333.jpg
obwp_img_4347.jpg
ezyu_img_4351_-_copy.jpg