مراسم نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای اصغریان«ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر» و اقامه اذان با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه 29 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان همواره مارا از یاد خودش غافل نگرداند. دلبستگی به دنیا ، موجب فراموشی از یاد خدا میشود ، امیدواریم علاقمندی به دنیا ، ما را گرفتار آن نسازد که از یاد خدای رحمان و از یاد مرگ و قبر و قیامت ، غافل بمانیم .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند: خدا به پیغمبر میگوید کسی که از بندگی ما رویگردان است ، و چیزی از زندگی دنیا را نمیخواهد ، مثل همین قدرتهای استکباری عالم را نگاه کنید ، فقط منافع دنیایی خودشان را فکر میکنند . سند فراوان است ، از جمله سند زنده ، این که شما دارید تماشا میکنید که نزدیک به چهار سال است آمریکایی ها کمک میکنند که اعتلاف خبیث سعودی بر سر مردم یمن آتش میریزد . و مدرسه و مجلس عزا را بمباران هوایی از آسمان کردند. آنجا کسی دادش در نیامد و نگفتند آقا خلاف حقوق بشر است  و نقض تعهدات بین المللی است ؛ اما همین که تأسیسات نفتی عربستان آسیب دید ، حالا چطور داد و فریاد و جیغشان در آمد که امنیت و صلح جهانی به خطر افتاد . ببینید ، صریحاً آیات قرآن تفسیر میشود در روزگار ما . اینها جز منافع دنیا به چیزی فکر نمیکنند و خدا هم دستور به پیغمبر دارد که دل نبند به اینها و بلکه اعراض کن از اینها و روی برگردان از اینها.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بار دیگر خودم  و همه ی شما برادران و خواهران، نمازگزاران را به یاد خدا و به تقوای الهی ، یعنی اطاعت از اوامر او ، یعنی ترک منهیات تأکید و سفارش دارم. ، انجام واجبات و ترک گناه میشود تقوا ، و حاصل نمیشود مگر در سایه ی یاد خدا ؛ همیشه باید به یاد او بود ، فاذکروا الله ذکراً کثیرا و سبحوه بکرةً و اصیلا.صبحگاهان و شامگاهان ، به یاد خدا بودن و پناه بردن به خدا از شرّ شیطان.

آیت الله معلمی افزودند :یکی از فایده نمازجمعه و یکی از وظایف خطبای جمعه ، این است که بر آگاهی مومنین بیافزایند ، نسبت به آنچه را که در جامعه شان یا در جامعه ی جهان اسلامی میگذرد . یکی از مسائل داخلی ما طرح شفافیت کار نمایندگان در مجلس ، که خیلی وقت ها است که این بحث مطرح میشد ، یک وقتی گاهی پررنگ تر و گاهی کم رنگ تر . معنای شفافیت چیست که بعضی ها موافقند و بعضی ها مخالف؟ . معنایش این است که رأی نمایندگان آشکار باشد . چون در قانون اساسی ، مذاکرات مجلس پیشبینی شده که علنی و آشکار باشد ، به خلاف مجلس خبرگان . حالا ، این طرح شفافیت ، یعنی صداقت ، یعنی صراحت . وقتی در قانون اساسی طراحی شده مذاکرات مجلس شورای اسلامی علنی باشد ، یعنی کار مجلس باید شفاف باشد . اما متأسفانه در عمل گاهی اتفاقات دیگری پیش می آید . لذا یکی از نمایندگان در مصاحبه ی خودش هم گفت این قضیه را  که طرحی تهیه کردیم 150 نفر امضا کردند ، ولی در صحن علنی رأی نیاورد . حالا این که نمایندگان هم مثل مثلاً بعضی از مسئولین ، دارایی های خودشان را اعلام کنند که موقع نماینده شدن امکانات مالی شان چه بوده و در پایان کار نمایندگی هم چه . اینها را میگویند شفافیت و شفافسازی. حالا دستگاه قضایی اخیراً در  این دوره ی جدید بحدالله یک درخششی واقعاً امیدوارکننده پیدا کرد ، برای برخورد با مفاسد مرز نشناسد که مدیر است و مسئول است و بزرگ است و چه و چه . خب هجمه های سنگین مرئی و نامرئی علیه دستگاه قضایی در کار است .متقابلاً هشیاری مردم ، هشیاری ملت . ببینند واقعاً چه کسی دارد دلسوزانه حرف میزند و خیرخواهانه میخواهد عمل  کند و چه کسی میخواهد سرپوش بگذارد بر خلافکاری ها و چه کسی میخواهد سرپوش ها را بردارد .مردم وظیفه ی حمایت از خدمتگزاران مخلص دارند . مردم وظیفه ی ابراز نفرت از خیانت کاران ، آنهایی که اسباب بدبینی مردم را فراهم میکنند دارند . بارها و بارها مقام معظم رهبری خلوت و آشکار ، مسئولین را از حاشیه سازی برحذر داشت . که بروید دنبال کارهای اصلی کشور و مشکلات اصلی کشور را اهم و مهم کنید . اما حالا یکی از مسئولین رده ی نسبتاً بالا بیاید و بگوید که ما در برابر همه ی مردم ایران ، با تنوع در رویکردها و اعتقادات مختلفی که دارند ، مسئول هستیم . یعنی ما تنها برای حزب اللهی ها یا تنها برای اصلاح طلب و تنها برای اصول گرا نیستیم و همه ی مردم ، یعنی هرکسی که در ایران دارد زندگی میکند ما در برابرشان مسئولیم مثلا. گفت که : ما باید از رنج هر دختر و پسر ایرانی آزرده شویم و باید زمینه ی رنج جوانان را از بین ببریم ، با نه گفتن به مطالبات جوانان مشکل حل نخواهد شد . حالا چه شده مشکل ؟ جوانان چه میخواهند؟ . که مثلاً آن دختر ، خودش را آتش زد ؟ . دختری که پدرش رسماً در مصاحبه میگوید که این دختر من مشکل روحی و روانی داشت و معتدل نبود . این آدم هایی که یک قدری معتدل نیستند و مشکل روحی و روانی دارند ، طعمه ی خوبی برای سرویس های جاسوسی بیگانه هستند ، اینها را تحریک و تشویق کنند و اینها را وادار کنند که کاری کنند  . خب حالا باید بپرسیم که آقای مسئول ، آیا واقعاً غم و غصه و مشکل جوانان ، فقط در این خلاصه شده که چرا در ورزشگاه پسر و دختر کنار هم نیستند؟ و در برپایی کنسرت موسیقی چرا اجازه نمیدهند کنسرت موسیقی برگزار بشود؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : بعضی از افراد واقعاً کم ظرفیت گاهی در درون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوانش را نگاه کنید چقدر مقدس است ؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آنوقت یک آدم بسیار کم شخصیت و کم ظرفیت ، می آید داخل شهرستان میگوید که من آمدم که کنسرت موسیقی را اینجا برگزار کنم ! . آدم چه بگوید به این آدم های کج فهم نفهم ؟ ؛ مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ ببینید ، اگر هم در جامعه اسلامی موسیقی باشد آیا در ردیف چندم پایین است؟ . تو کجا یک قدم برای تقویت فرهنگ اسلامی گرفتی؟ تو کجا یک قدم برای تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی گرفتی؟ که حالا بیایی فقط برای موسیقی دل بسوزانی ؛ خب پیداست که این آدم یا واقعاً بسیار نادان و فریب خورده ، یا نه ، یک مأموریتی دارد و برای تخریب فرهنگ جامعه تلاش دارد.

ایشان افزودند: من تشکر میکنم از صحبت های جناب اصغریان ، قبل از خطبه ها داشتند . واقعاً آموزش و پرورش شهرستان را میبیند ، به نسبت شهرستان های همجوار ، اگر بالا نباشیم ، پایین تر هم نیستیم . الحمدلله این هماهنگی بین خانواده و بین اداره و بین مدرسه ، واقعاً انجمن اولیاء و مربیان ، فعال هستند بحمدلله ، باید هم فعالتر و صمیمی تر ، دست در دست هم برای تقویت نسل جوان بکوشیم . ببینید ، مشکل جوانان ما مشکل بیکاری است ، مشکل مسکن ، مشکل هزینه ی ازدواج . اینها را نمی آیند مطرح کنند عزیزان ، این که حاشیه سازی ، حاشیه سازی ، همین میشود دیگر . که به یک چیزی سرگرم کنند مردم را .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فزمودند: الآنه خانم ها ورزش فوتبال دارند . چرا خانم ها مشتاق نیستند بروند ورزش فوتبال خانم ها را ببینند؟ شنیدید کسی بگوید که چرا به ما اجازه نمیدهند برویم ورزش فوتبال خانم ها را ببینیم؟ ، که اگر بروند هیچ منعی هم ندارد . خانم ها دارند بازی میکنند ، خانم ها هم بروند تماشا بکنند . آنجا را کسی تشویق نمیکند و کسی حرفش را نمیزند . اما میگویند که چرا اجازه ندهند خانواده ها ، مرد و زن ، کنار هم بروند ورزشگاه . خب الآن قدم اول میگویند که قسمت خانم ها و آقایان از هم جدا . اما طبیعی است که قدم های بعدی بگویند خانواده ، با فاصله از هم بنشیند مشکل پیدا میکند ، اگر خانواده ها کنار هم باشند راحت ترند . انحرافات از یک جایی آغاز میشود ، ولی معلوم نیست که به کجا منتهی یشود. اینها حاشیه سازی به جای پرداختن به اصل مشکلات کشور است .

در پایان خطبه ها نمازجمعه به امامت آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

fgs_img_9139.jpg
cd9z_img_9142.jpg
yexq_img_9159.jpg
blql_img_9167.jpg
k6ll_img_9183.jpg
jhcv_img_9228.jpg
0xtq_img_9232.jpg
1dq3_img_9258.jpg
llh1_img_9262.jpg
qmf_img_9279.jpg