جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در دفتر عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر شنبه مورخ 30 شهریور 1398 ، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در دفتر عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در این جلسه آیت الله معلمی ضمن خیرمقدم به حاضرین فرمودند: عنوان و کلمه ی فرهنگ ، بخشی از اعتقادات انسان و جامعه است ؛ رفتارها،  اگر رفتار هنجاری و مناسب باشد، فرهنگ دلپذیر میشود ، و اگر رفتار غیرمناسب باشد ، فرهنگ آلودگی پیدا میکند . همه ی کسانی که اهل  مقاومت بودند ، از خانواده ی پاک برخاستند . از دامن پاک ، از آغوش پاک ، و استکبار جهانی ، سیلی سختی خورده است از مقاومت . از بسیج ، از سپاه ، از ارتش ، از نیروی انتظامی ، همه ی نیروهای مسلح ما که تحت فرماندهی رهبری معظم انقلاب ، که واقعاً مایه ی عزت است و نعمت بزرگی است در این عصر و در این دوره ؛ در کدام دوره از تاریخ ، ایران چنین شرایطی داشت و الآن کجای دنیا چنین شرایطی دارد که فرماندهی نیروهای مسلح ، انسانی وارسته ، انسانی سالم ، انسانی شفاف  و آینده نگر و خیرخواه ملت و کشور باشد؟ . خب در یک همچین شرایطی همه ی دستگاه ها باید همسو و هماهنگ برای تقویت هنجارهای مناسب و ارزشی تلاش کنند . البته دشمن بسیار در تکاپو و در تلاش است ، به وسیله ی ابزارهای مختلف ، مخصوصاً با استفاده از فضای مجازی  ، و به وسیله ی رسانه ها و رادیو و تلویزیون که از طریق ماهواره ها منتشر و دریافت میشود .اولاً خودمان هم بدانیم واقعاً قبل از آنی که بخواهیم برای دیگران انتقال بدهیم ، المجالسةٌ مؤثّرة . یک وقتی مجالست حقیقی و رو در رو است ، و اما یک وقتی مجالست مجازی در فضای مجازی است . فضای مجازی معنایش این است که اگر گوش دادی به رسانه ی بیگانه ، مثل اینکه با بیگانه نشستی ؛  حالا اینکه شعار بدهیم آزادی باید باشد ، خب بهترین آزادی را قرآن داد و فرمود : فبشّر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه . بله باید بشنود ، اما آدمی بشنود که قدرت تشخیص و تحلیل داشته باشد ؛ وگرنه اگر نوجوانی که الآن یکپارچه احساسات است ، ما اجازه بدهیم هرگونه صدایی در اختیار او قرار بگیرد ، خب او طبیعی است که نمیتواند مقاومت کند در برابر امواج طوفانی تبلیغات سوء . اعتقادات را تخریب بکنند ، رفتار و هنجار را بشکنند . و البته آنها هدف نهایی شان زدودن روحیه ی مقاومت از ملت ها مخصوصاً نسل جوان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: عزیزانی که در شورای فرهنگی عضو میشوند ، یا دستگاه فرهنگ و ارشاد ، باید بنشیند و فکر کند برای تقویت هدف متعالی اسلام . خب آخر این پسوند اگر  نبود ، شاید مسئولیت آقایان کمتر بود . ببینید ، فرهنگ و ارشاد اسلامی . در اندیشه ی اسلامی ، قدم اول چیست؟ قدم دوم و قدم سوم چیست؟ رتبه بندی باید بشود . گاهی بعضی از آدم ها سبک کاری میکنند و حرفی که مثلاً مال رتبه ی دهم است ، او را بیاورند برای رتبه ی اول ، حالا دیگری میگوید که اینها دارند حاشیه پردازی میکنند . بله اگر دیگری بگوید اینها دارند حاشیه پردازی میکنند و دارند یک جوّ غیرواقعی ایجاد میکنند ، حق دارند ، چون میبینند که طرف ، اینکاری که دارد میکند کار الزامی و ضروری دست اول نیست ؛ واقعاً این حرکتی که چند سال است آغاز شد ، حرکت نهم محرم ، باید واقعاً تشکر کنم از فرماندار محترم و همه ی دستگاه ها و مخصوصاً سپاه و بسیج ، نیروی انتظامی ، روحانیونی که همکاری کردند ، همه ی دسته جات و احزابی که پای کار آمدند.  این اجتماع بزرگ نهم محرم ، با برنامه ریزی و پیگیری انجام شد و موفق هم درآمد .

luuz_img_9295.jpg
lhnc_img_9298.jpg
gkl6_img_9300.jpg
g0gt_img_9314.jpg
mj2w_img_9324.jpg
gwpe_img_9326.jpg
uqlk_img_9331.jpg
3ohs_img_9333.jpg
m035_img_9347.jpg
ga3w_img_9335.jpg
5a9d_img_9337.jpg
grha_img_9338.jpg
oe4c_img_9339.jpg
ny1v_img_9341.jpg
iryl_img_9349.jpg
d3u2_img_9353.jpg
ccj7_img_9363.jpg
y1nz_img_9372.jpg
cequ_img_9376.jpg
a22e_img_9383.jpg
nz1r_img_9385_-_copy.jpg
ych0_img_9395.jpg