مراسم نماز جمعه 24 آبان ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 24 آبان ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرکار خانم زارعی «ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی» ، خانم شعبانی «کتابخوان برتر کشوری به مناسبت هفته وحدت» ، و جناب آقای مهندس شیرسوار«به مناسبت هفته ی جهانی حمایت از بیماران خاص کلیوی و دیالیزی» ، و ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه 47 إلی 50 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان برای درک و دریافت مفاهیم قرآن ، همه ی ما را موفق بدارد و در پایبندی به موازین قرآن در عمل ، خدای رحمان همه ی ما را نصرت و یاری بگرداند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید افزودند: بعد از ذکر اموری مربوط به تدبیر عالم و قدرت بالغه ی حضرت حق ، خلقت عالم و آدم و همه ی موجودات که همه ی پدیده ها نتیجه ی تدبیر و حکمت و خلقت خدای رحمان است ؛ حیات انسان و همه ی موجودات ، مرگ انسان و همه ی موجودات ، و قدرت خدای رحمان ، در بعضی از مخلوقات ، در بعضی از مقاطع ، بیشتر سزاوار دقت است .پیچیدگی کار که از یک نطفه ی بی مقدار ، انسانی آفریده میشود ، که میتواند خلیفة الله شود . انسانی آفریده میشود ، که میتواند خاتم انبیا بشود  ؛و  انسانی آفریده میشود متقابلاً که شرورترین آدم های روی زمین میشود . همه از یک نطفه ی بی مقدار ؛ اما عوامل تشکیل دهنده ی شخصیت انسان ، سزاوار فکر کردن و دقت کردن است . اگر انسان خود را به خدا و دین خدا بسپارد ، که معنای توکل این است ، و اگر به خدا توکل بکنیم ، یعنی خودمان را به خدا بسپاریم و خودمان را در اختیار دین خدا و کتاب خدا و کلمات نورانی رسول خدا اگر قرار دادیم و پایبند ماندیم ، آنوقت است که به مدارج عالیه ی انسانی ، به مقامات و کرامات و خلیفة اللهی ، امکان دسترسی برای انسان خواهد بود. اما به هر نسبت که انسان خود را از خدا دور ساخت ، به همان نسبت گرفتار رذیلت ، گرفتار پستی ، گرفتار ظلم و ستم ، گرفتار آلودگی های اخلاقی میشود ، و هم دنیای خود را خراب میکند ، و در نتیجه در پایان کار آخرتش هم تباه خواهد شد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر بر خودم و به همه ی شما برادران و خواهران ، نمازگزاران بزرگوار ، تأکید بر تقوا دارم . یاد خدا ؛ از یاد خدا غافل نشویم . هرکه از یاد خدا لحظه ای غافل شده ، در معرض خطر وسوسه ی ابلیسی و نفسانی و انسانی خواهد بود . انسان انواع مختلف خطر ها را پیش رو دارد و برای مصون ماندن از لغزش ها و برای مصون ماندن از آلودگی به گناه ، بهترین راه یاد خدا است . انسان خود را به خدا بسپارد . اعوذ بالله من الشیطان الرجیم داشته باشد . استغفرالله ربی و اتوب الیه بر زبان داشته باشد . استغفار به درگاه خدا ، اکسیر اعظم است ، اثرات و ثمراتی دارد . همیشه و همواره در هرحال ، اگر ولو واجباتش را به خوبی و به جا انجام میدهد ، اما معذلک باز نیاز به استغفار به درگاه خدا دارد . سعدی خیلی زیبا گفته بود که : از دست و زبان که برآید کز عهده ی شکرش به در آید . کسی نمیتواند از عهده ی شکر نعمت های خدای رحمان بیرون بیاید و ادای وظیفه کند . وقتی نمیتواند ، بنده همان به که ز تقصیر خویش ، عذر به درگاه خدا آورد ؛ این عذر آوردن همین استغفرالله ، ور نه سزاوار خداوندی اش ، کس نتواند که به جای آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند:  تشکر میکنم از عزیزانی که قبل از خطبه ها صحبت داشتند ؛ سرکار خانم زارعی ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، که من هفته ی قبل مطالبی تقدیم کرده بودم و ایشان این هفته صحبت داشتند ، تشکر میکنیم ؛ و همچنین برادر عزیزمان جناب مهندس شیرسورا ، به مناسبت هفته ی جهانی حمایت از بیماران خاص کلیوی و دیالیزی ؛ خدا خیرشان بدهد ، امیدواریم که خدای رحمان والد شهیدشان را در معیت همه ی شهدا با اصحاب اباعبدالله الحسین محشور بگرداند . وقت گذاشتن و کمک کردن و پیگیری کردن کارهای بیماران خاص ، که هم بیماری دارند و هم نوعاً تنگدستی هم دارند ، مشکلات معیشتی و مضیقه ی مالی هم دارند . لذا واقعاً سزاوار است افرادی وقت بگذارند و پیگیر کارها باشند و خیرین هم همراهی کنند تا از آلام این گرفتاران کاسته بشود . ان شاءلله همه ی کسانی که همراهی و کمک میکنند خدای رحمان به آنان جزای خیر مرحمت بفرماید .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند:عراق و لبنان ، از قبل اربعین ، آثارش پیدا شده بود و در ایام اربعین متوقف شده بود ؛ بعد هم شروع کرده بودند ؛ مقام معظم رهبری در یک بیانی فرموده بود که خیرخواهان و دلسوزان عراقی و لبنانی ، اشاره و خطاب به آنها بود ، امنیت منطقه شان را فکر کنند و مقدم بر هرچیز بدارند . ببینید ، چگونه اجانب و استکبار برای فریب دادن سرمایه گذاریم یکنند و عوامل را به کار میگیرند . ببینید ، مشکلات عامه ی مردم عراق ، که عامه ی مردم عراق داعشی و تروریست نیستند ، ولی آمدند به صحنه هزاران خرابکاری هم اتفاق افتاد ؛ این که مقام معظم رهبری میفرمود امنیت را مقدم بدارند ، یعنی مراقب باشید ، الآن وقتش نیست ؛ ولی گفتند که نه ، ما فقط بحث های صنفی داریم ، و مسائل معیشتی و مشکلات مطرح است .عرض کردم ، قبلاً که آیا واقعاً این مشکلات را مردم عربستان ندارند؟بخدا گرفتاری مردم عربستان ، اگر از مردم عراق بیشتر نباشد ، کمتر نیست ؛ ولی آنجا را چرا ترغیب نمیکنند مردم را برای تظاهرات و آمدن به خیابان ها؟ . یا کشورهایی که خلاصه ذلیل آمریکا هستند،زیر سلطه ی آمریکا پذیرا هستند سلطه اش را ، آنجاها را کاری ندارند ؛ حالا اینجا عراق و لبنان را یک قدری درگیر کردند ، آنوقت در این بازار آشفته ، اسرائیل آمد از فرصت سوءاسفتاده کند ، عوامل آمریکا و اسرائیل ، اوضاع لبنان و عراق را آشفته کردند و در چنین اوضاع آشفته ، طرح رذیلانه ی ترور فرمانده جهاد اسلامی را پیاده میکنند (ابوالعطا) یکی از فرماندهان جهاد اسلامی سرزمین فلسطین . کجا او را زدند ؟ آیا در معرکه ؟ یک وقتی است که جنگ است و رو در رو قرار گرفتند ، خلاصه یک نفر کشته میشود و یک نفر می کشد ؛ اما هیچ خبر دارید این ابوالعطا فرمانده جهاد بوده ، ولی در عرصه ی جهاد مرد میدانش نبودند ، از آسمان خانه اش را بمباران کردند ؛ داخل خانه ، زنش به شهادت رسیده و دو تا بچه اش داخل خانه با جراحات سخت گفتند الآن در بیمارستان، هنوز زنده اند ، ولی ، حالا چه میشود ، ان شاءلله خای رحمان عافیت و شفا بدهد ، اما در معرض خطر هستند ایشان هم.ببینید دشمن چقدر پست است؛با گستاخی تمام ، دفتر نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل کودک کش ، بیانیه داد و اعلام کرد : این عملیات با موافقت کابینه و شخص بنیامین نتانیاهو صورت گرفت ؛ حتی نیامدند بگویند مأموران خودسر این کار را کردند.گفتند که کابینه ی اسرائیل تصویب کرد و نخست وزیر اسرائیل امضا کرد هواپیما حرکت کند برود بالای خانه ی مسکونی بمب بریزد . ببینید ، ماهیت اسرائیل اینجاها خودش را آفتابی میکند به عالم نشان میدهد . خوشبختانه مقاومت فلسطین انتقام سختی گرفت و اسرائیل ر موشک باران کردند ، تا جایی که رسانه های خود اسرائیلی گفتند اسرائیل تعطیل شد . تل آویو به شهر ارواح تبدیل گشت . یعنی اهالی تل آویو ، یا فرار کردند از شهر بیرون رفتند ، یا به پناهگاه ها پناه بردند و شهر خالی از سکنه و خلوت شد . و باید آن روز برسد که امام راحل وعده داد اسرائیل باید محو گردد از صفحه ی روزگار ، اتفاق بیافتد ان شاءلله .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند : تشکر جانانه ای هم داشته باشیم و دست مریزاد بزرگ باید عرض کنیم به سپاه پاسداران ، به ویژه سازمان اطلاعات سپاه ، که پس از دستگیری و کشاندن مفسد سیاسی به داخل کشور ، این بار ، یک مفسد بزرگ اقتصادی را با شیوه ی خاصی به دام انداختند و آوردند . چه بعضی از مسئولین خوششان بیاید ، و چه نیاید ، ادامه ی این کار ، یعنی مبارزه با فساد ، خواست ملت هوشیار ما است . اطلاعات سپاه ، دستگاه قضا ، قاطعانه به کارتان ادامه بدهید ، که عنایت الهی و حمایت مردمی، در مبارزه ی با فساد ، پشتوانه ی کار شما است. همه ی آدم های مومن و با غیرت ، در برابر فساد ، رنج میبرند ؛ کیست که راضی باشد کشورش ، دست اندرکاران کشور و مسئولین به سوی فساد کشیده بشوند ؟ . حالا این که بعضی از مسئولین بگویند چرا فلان جا نگرفتید و این حرف ها ، خب آنجا را اگر شما خبر داری گزارش کن . اگر موردی را گزارش کردی و دستگاه قضایی وارد نشد ، آنوقت گله و برملا کند . ولی وقتی چیزی را گزارش نکردی ، حالا بیایی بگویی که مثلاً چرا فلانی را گرفتید ؟ خب این حرف ها حرف های سبک و سخیفی است ؛ حرف محکم و قوی این است که بگوید مرحبا و بارک الله و ادامه بده این کار را . و مثلاً بگوید ما تا الآن مثلاً امیدوار نبودیم دستگاه قضا عمل کند ، گزارش نمیدادیم . حالا که شما عمل میکنید خب ما هم گزارش میدهیم چند تا را مثلاً .خب اگر اینچنین برخوردی باشد این برخورد بسیار مطلوب است . ولی این که با طعنه و کنایه و نیش زدن به دستگاه قضا وارد بشوند صحیح نیست . الآنه عامه ی مردم ، سرتاسر کشور دارند احساس امیدواری میکنند ، وگرنه جلوتر میرفت که ذهن ها مأیوس بشود  . بخدا اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مسلمانی ما است  . الآنه دشمنان داشتند این فساد را به پای انقلاب و نظام مینوشتند . فساد اقتصادی و فساد اداری و حالا هرکجا که باشد . خب دشمنان سعی میکردند اذهان را از انقلاب انصراف بدهند ، آیا نعوذبالله این شهدا رفتند که این مفسدین میدان پیدا کنند ؟ یا رفتند و جان دادند که این کشور آزاد بشود از فساد و سالم بماند و سالم زندگی کنند آیندگان؟

ایشان در انتهای خطبه ی دوم ، با اشاره به هفته ی وحدت ، و بیان روایات ، این هفته مبارک را گرامی داشتند .

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

2g27_img_3622.jpg

n76b_img_3642.jpg

a5oq_img_3649.jpg

ed9_img_3660.jpg

xrc8_img_3693.jpg

k4d6_img_3695.jpg

suj_img_3698.jpg

n9d2_img_3708.jpg

x5rr_img_3724.jpg

gzpi_img_3727.jpg

za51_img_3730.jpg

8ge5_img_3793.jpg

wnyf_img_3805.jpg

t41k_img_3809.jpg

60tv_img_3816.jpg

pfsc_img_3819.jpg

49od_img_3822.jpg

f6x_img_3856.jpg

lyi0_img_3877.jpg