رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت و کارکنان واحد بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات شهرستان قائم شهر ، با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر دوشنبه مورخ 4 آذر 1398 ، رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت و کارکنان واحد بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات شهرستان قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، با آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر دیدار کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ، ضمن خیر مقدم به حاضرین فرمودند : از جناب آقای قبادی و همه ی همکاران تشکر و تقدیر دارم.

ایشان افزودند: خدای رحمان میفرماید : یا ایهالذین آمنوا اذکروالله ذکراً کثیراً . ای کسانی که ایمان آوردید ، یاد خدایتان را فراوان داشته باشید ، و در جای دیگر میفرماید : وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً  ، یعنی هرکه از یاد خدا غفلت و اعراض و رویگردانی داشته باشد ، زندگی تلخی پیدا میکند ؛ چرا زندگی تلخی پیدا میکند و غفلت از یاد خدا ، موجب تلخی زندگی او میشود؟ برای خاطر اینکه همیشه آدم خلافکار ، لحظه ی خلافکاری ، از یاد خدا غافل است . اگر انسان همواره به یاد خدا باشد ، سالم عمل میکند . شرایط مملکت متأسفانه متأسفانه شرایط اقتصادی خوبی ندارد . از چهار سال قبل ، رهبری تأکید میفرمودند که شما به امکانات داخل توجه کنید ، دل ببندید . ولی خب متأسفانه مجریان ارشد اجرایی دل بسته بودند به نتیجه ی مذاکرات و برجام و برقراری ارتباطات با خارج . اینجور نیست که نشود بدون شیطان بزرگ و کوچک آدم زندگی بکند . واقعاً میشود بدون ایشان هم زندگی بکنیم و سرپای خود بایستیم . منتها نیاز به تدبیر و برنامه ریزی از داخل است . متأسفانه دولتمردان این فرصت را از دست دادند ؛ حالا یک وقتی گفتن این حرف یا شنیدن این حرف برای بعضی ها تلخ است ، یا شیرین باشد ، تفاوتی ندارد ، ولی اتفاق افتاده است به هر حال که به جای تدبیر ، فقط شده تدبیر برای پیشبرد مذاکره و یافتن راه حل واردات کالاها ؛ هیچ توجهی به تولید در داخل متأسفانه نشد و نبود برای تقویت. و البته این افزایش گرانی قیمت هم ، و اعلام اینچنینی اش ، یکی از نشانه های بی تدبیری دولت است ، برای خاطر اینکه اگر تدبیر در کار بود ،  از سه سال قبل ، مجلس دولت را مکلف کرده بود ، و البته مجلس هم خواست سیاسی کار کند و ضعف نشان داد و نخواست عهده بگیرد ، و بلانسبت برای عوام فریبی ، که مردم نگویند مجلس مصوب کرد و قیمت بنزین رفت بالا ؛ درحالی که نفویض اختیار کرده بودند به دولت . تفویض اختیار کردند به دولت و خودشان عهده نگرفتند . دولت هم میبایست همان وقت مثلاً زیرکی میکرد و یک لایحه تهیه میکرد و میداد به مجلس ، که شما لایحه را تصویب کنید و من اجرا کنم . خب نکرد این کار را .خب لیتری هزار تومان بنزین یک مرتبه بشود سه هزار تومان آزاد ، این یک شوک روانی است که به مردم وارد میشود ، وگرنه اگر هر ساله در لایحه بودجه دویست یا سیصد تومان یا حداکثر پانصد تومان افزایش میدادند ، یا حالا هم که خواستند این کار را بکنند ، اقلاً یک گفت و گویی میگذاشتند در رسانه و تبیین میکردند و تشریح میکردند که بنزین که میخواهد بنزین بشود هر لیتری چقدر هزینه میبرد.خب دولت دارد یارانه پرداخت میکند برای بنزین ، اما عمده ی مصرف بنزین را سرمایه داران دارند . آنهایی که در خانه خودشان سه یا چهار اتومبیل دارند.خب چرا دولت از بیت المال یارانه بدهد برای مصرف بنزین و بنزین را هم آدم های مرفه  و متمکن و سرمایه دار مصرف نند صرفاً ؟ خب میگفتند خیلی شفاف از قبل که اصل این است که این یارانه برگردد به آدم ها و خانواده های مستحق این یارانه ها.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: در پی این عدم تبیین درست از پیش ، خب عوامل ضد انقلاب هم منتظر فرصت بودند تا سوء استفاده کنند . این شوکی که بر افکار عمومی وارد شده بود ، فرصت را برای ضد انقلاب فراهم کرده بود برای اغتشاش و آشوب گری .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: شما امین هستید . از یک سمت حق مردم ، و از یک سمت حق کاسب ؛ به قول عامیانه قدیم میگفتند نه سیخ بسوزد و نه کباب ؛ یک وقتی ممکن است بگوییم برای جلوگیری از گرانی باید اینگونه قرص و محکم برخورد کنیم . خب باید نگاه کرد که آیاواقعاً این کاسب بر اساس آنچه که خریده با آنچه که برایش هزینه حمل و نگهداری و مغازه دارد ، چقدر باید بفروشد ، خب اگر یک قسمت مصوبی دارد ، خب طبق آن قیمت مصوب ، اگر ندارد ، حداقل فاصله ی بین خرید و فروش باید باشد که خب او هم زندگی دارد و کار و کاسبی اش هم همین است. اگر واقعاً همواره انسان به یاد خدا باشد ، رعایت مقررات قانونی را داشته باشد ، خدا پشتوانه ی او است و خدا کمک میکند . خودش هم وعده فرموده که ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم . اما اگر خدای ناکرده غفلت بشود از یاد خدا ، دلبخواه بخواهد عمل بشود ، هوسمندانه بخواهد عمل بشود ، آنوقت است که واقعاً پیامدهای ناگواری دارد ، پیامدهای تلخی خواهد داشت خدای ناکرده .

pgqa_img_5240.jpg

klve_img_5248.jpg

r0x2_img_5268.jpg

4wu6_img_5278.jpg

xkhk_img_5283.jpg

oksd_img_5288.jpg