یادواره شهدای بخش بندپی شرقی شهرستان بابل با حضور و سخنرانی آیت الله معلمی در مسجد شهید خسرو خلیل زاده برگزار شد+ تصاویر

عصر پنجشنبه مورخ 7 آذر 1398 ، یادواره شهدای بخش بندپی شرقی شهرستان بابل با حضور و سخنرانی آیت الله معلمی در مسجد شهید خسرو خلیل زاده برگزار شد.

امام جمعه قائم شهر در این مراسم با قرائت آیه 20 سوره مبارکه توبه کلام الله مجید ، فرمودند : خدای رحمان به همه ی دست اندرکاران ، تهیه کنندگان مقدمات کار برپایی این یادواره مقدس ، به نام شهدای بندپی شرقی ، با محوریت عزیزان شهدا ، شهیدان بزرگوار خسرو خلیل زاده ، حبیب الله حسین زاده ، پرویز بهادران ؛ آمده اید بار دیگر ، به یاد دوران دفاع ، و فداکاری و ایثار ؛ بار دیگر تجدید عهد و پیمان برای تداوم راه شهیدان .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: بر حسب وعده ی قرآن ، در نهایت برای انسان مؤمن و برای انسان عامل ، عناوینی آمده است ؛ فَلَنُحيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً ؛ هرکه ایمان داشته باشد ، عمل درست داشته باشد ، خداوند به او حیات پاکیزه عطا میکند ؛ این حیات پاکیزه ، عمده اش مال بعد از مرگ است . تعبیرات مختلفی که بعضی از اعمال ، موجب ورود انسان به بهشت و فضای رحمت خدا میشوند؛اما درباره ی رزمندگان ، حالا قبل از شهدا درباره ی رزمندگانی که سالم برگردند ، یا احیاناً آسیب ببینند ، این آیه ی قرآن را دقت کنید : الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا ، از خانه و زندگی و عائله و زن و فرزند دست کشیدند ، جدا شدند ، رفتند ، برای چه؟ وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ؛ مهم این نکته است که برای خدا ، نه در راه شیطان ؛ خیلی از آدم ها در دنیا جنگ میکنند ؛ اما خیلی از آنها در خدمت شیطان هستند . الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ؛ بزرگترین درجه را در پیشگاه خدا دریافت میکنند کسانی که جهاد در راه خدا را به تمام و کمال انجام دادند و به وظیفه عمل کردند . پس این هنوز مال شهدا نیست ؛ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ ، بهره مند از عمرش ، بهره مند از فرصت زندگی اش ، این عزیزان هستند ؛ اما حالا اگر در راه خدا آسیب ببیند ، اگر به شهدات برسد چه ؟ آیه فرموده عند ربّهم یُرزقون . مقامی برتر در لسن وحی ، از این تعبیر وجود ندارد . ببینید ، برای مومنینی که صاحب عمل صالح هستند بهشت وعده شده ؛ حیات طیبه وعده شده ، اجر عظیم وعده شده ، اما عند ربهم ، یعنی در محضر خدا ، مخصوص شهدا است . وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ . یعنی در محضر خدا . این مقام را هیچ کس دیگری ندارد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : تدبیر الهی و خلقت عالم و آدم ، بر این منوال استوار است که انسان سلامتی و بیماری دارد ، زراعت ما ، باغ ما ، دام ما ، سلامتی دارد ف و یا آفَت دارد ؛ حال، در برابر نیروهای مومن در طول تاریخ ، قدرت های سرکش وجود داشتند ، موسی در برابرش فرعون ، در برابر ابراهیم نمرود ، در برابر خاتم انبیا ابوسفیان ؛ جنگ های بدر و اُحُد و احزاب را فرماندهی میکرد ؛ نیرو تهیه میکرد ، مقابل پیغمبر اسلام ایستاده بود . انبیاء هرگز روی سازش با قدرت های استکباری نداشتند ؛ وظیفه ی مقاومت داشتند . البته وظیفه ی اولیه و بالذات آنها ، وظیفه ی فرهنگی بود . بسم الله الرحمن الرحیم اقرء بسم ربک الذی خلق . اولین آیه که بر پیغمبر خدا نازل شده بود ، حرکت فرهنگی ، قرائت ، خواندن به نام خدای واحد ، دعوت کردن به بندگی خدای واحد ، آگاهی دادن به دین خدای واحد ؛ اما حالا اگر سرشی و کارشکنی کردند ، آیا کنار  بکشد ، یا مقاومت کند؟ يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ … ؛ هیچ پیغمبری ، هیچ امام معصومی ، نبوده که در برابرش قدرت طاغوتی نبوده باشد . در برابر همه ی پیغمبران و امامان معصوم ، قدرت های طاغوتی بودند . این انقلاب عظیم اسلامی ، به رهبری امام راحل ، عبد صالح خدا ، آن انسانی که شصت سال با نفس اماره ی خود جهاد کرد ؛ آنگاه وارد عرصه ی جهاد با طاغوت زمان شد .

رئیس ستاد احیاء امر هب معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : در خیلی از کشورها تحرکاتی انجام شد و انقلابی پدید آمد ؛ مخصوصاً در مصر هم واقعاً انقلاب بود ، اما به سرعت انقلاب مصر منحرف شد . کما اینکه در همین ایران ، در نهضت مشروطیت ، یک انقلابی اتفاق افتاده بود ؛ نهضت مشروطیت به پیروزی رسیده بود ؛ چرا پیروزی؟ خب نهضت مشروطیت که نمیخواست نظام شاهنشاهی را براندازد ، اصلاً مطالبه اش براندازی نظام شاهنشاهی نبود ؛ در نهضت مشروطیت میگفتند ما مجلس قانونگذاری داشته باشیم  . جلوتر خب این نبود . میگفتند ما دولت ملی داشته باشیم ، نمایندگان مردم در مجلس شورا ، به اعضای کابینه و دولت رأی بدهند ؛ اینها اتفاق افتاد . نهضت مشروطیت پیروز شد ، هم مجلس تشکیل شد ، هم به ظاهر دولت ملی ؛ اما به سرعت ، نفوذ عوامل بیگانه ، مشروطیت را به استبدادی سخت تر از گذشته برگرداند . درود خدا به امام راحل ؛ بعد از پیروزی انقلاب میفرمود : مواظب باشید ، نگذارید اشتباه مشروطیت تکرار بشود ؛ اینجا چه توطئه های پیچیده ، سنگین ، پیاپی ، تدارک دیدند  ؛ و آخرینش همین مرحله ی اخیر . ببینید ، این که داریم عرض میکنیم فتنه کردند ، فتنه را محکوم میکنیم ، معنایش این نیست که صد درصد بگوییم تصمیم دولت در افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی کار درستی بود ؛ نه ؛ دشمنان و عوامل استکبار و فتنه گران ، دنبال بهانه بودند . دنبال این نبودند که بنزین ارزان بشود و چرا بنزین را گران کردند . اگر واقعاً دنبال این خواسته بودند ، چرا فروشگاه و جایگاه های پمپ بنزین را به آتش کشیدند ؟ به آتش کشیدن جایگاه پمپ بنزین ، به قصد اخلال در حمل و نقل . آتش زدن فروشگاه ها ، برای گرفتار کردن مردم به کمبود . آنها دنبال هدف دیگری بودند ؛ مدیران و مسئولان ما می بایست هشیارانه تر عمل میکردند . خب ادعای تدبیر فراوان بود ، اما عمل مدبرانه متأسفانه مشاهده نشده بود در این قضیه .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند : بعضی ها میگفتند که ما آمدیم به روی کار ، که سایه ی جنگ برداشته بشود ؛ حرفی غلط. به خدا اگر جرأت میکردند دشمنان ، بر سر ما آتش میریختند ، اما ضرب شصت را دیدید . جلوتر ، ما خبرنداشتیم خودمان که توانمان چقدر است ، ولی دشمن میدانست که ما چه توانی داریم ؛ چگونه میتوانیم پیشرفته ترین پهباد گران قیمت آمریکایی را در آسمان آب های نیلگون ایران هدف قرار بدهیم و متلاشی سازیم . دشمن میدانست نه تنها با فاصله ی هفتصد کیلومتر موشک ما به هدف مینشیند ، میدانستند که موشک ما با فاصله ی دوهزار کیلومتر به هدف مینشیند .

ایشان افزودند: اگر واقعاً دولتمردان از شش سال قبل جدی میگرفتند رهنمود رهبر را ، که میفرمود میخواهید مذاکره کنید ، من مخالفت نمیکنم ، ولی دل نبندید به مذاکره ؛ باید فکر کنید و روی پای خود بایستید ، روی پای خود بمانید . اعتراض ما به سستی های تدبیر شماست / از گرانی ها ، از این شش سال تأخیر شما است / از معطل کردن کشور سر میز فریب / که نشد از آن به جز تحریم روز افزون نصیب /. برجام آیا غیر از فریب چیز دیگری بود ؟ ما از غنی سازی بیست درصد آمدیم پایین چهاردرصد ، اما کدام تحریم برداشته شد ؟ کدام گشایش ایجاد شد ؟ دم به دَم از گفت و گو با اجنبی دَم میزنید ، / پس چرا در گفت و گو با مردم خود الکنید؟ چرا نیامدید میزگرد بگذارید و چرا نیامدید توجیه بکنید ؟ که بگویید هر لیتر بنزین چقدر هزینه برمیدارد که تولید بشود  و چه مقدارش یارانه است در عرضه ؟ . جان مولا با ولی این عهد و پیمان نشکنید / این نمک خوردید ، صدبار ، این نمکدان نشکنید . / گردنه در گردنه این راه هم طی میشود / آخر این فتنه ای اینجا نُه دِی میشود ؛ همین فتنه ها  ، آخرش همیشه بحمدالله ، و امسال هم همان نُه دی اتفاق افتاد . ای مومنین ، فاصله نگیریم از ولایت ، فاصله نگیریم از شهدا و از اهداف شهدا ، یادواره ها را جدی بگیریم ؛ دوستانی را که میشناسید و اینجا نمیبینید ، از آنها بپرسید که کجا بودند و چرا نیامدند . هشیارشان کنید . اداء وظیفه ، پیوند با این جریان مقدس مقاومت است که به خدا جریان اباعبداله الحسین و امیرالمومنین و خاتم مرسلین  و همه ی اولیا و انبیاء خدا است.

8yan_img_6006.jpg

lcay_img_6014.jpgu2wg_img_6016.jpg

xijn_img_5742.jpg

0n66_img_5751.jpg

kyej_img_5765.jpg

qljd_img_5773.jpg

pd1x_img_5799.jpg

kzrd_img_6030.jpg

n4ph_img_6031.jpg

ayhj_img_5807.jpg

d1xj_img_5861.jpg

copg_img_5809.jpg

a569_img_5810.jpg

2zpa_img_5804.jpg

aezp_img_5831.jpg

5uj4_img_5813.jpg

uje6_img_5883.jpg

rgcm_img_5834.jpg

jpv0_img_5836.jpg

bc43_img_5912.jpg

9dih_img_5843.jpg

jc4i_img_5844.jpg

otd_img_5821.jpg

oj2m_img_5846.jpg

5ezo_img_5848.jpg

zs2u_img_5849.jpg

sw67_img_5867.jpg

jnyd_img_5871.jpg

17dl_img_5880.jpg

etdj_img_5935.jpg

n89y_img_5963.jpg

5srb_img_5964.jpg

j966_img_5965.jpg

2xf7_img_5959.jpg

5vz3_img_5968.jpg

q0l_img_5973+.jpg

zpls_img_5982.jpg

p18b_img_5983.jpg

nao_img_5984.jpg

bvm6_img_5985.jpg

wtfh_img_5987.jpg

olmz_img_5990.jpg

6r9e_img_5992.jpg

xiv6_img_5993.jpg

kl12_img_6020.jpg

b6u2_img_5995.jpg

cidx_img_5996.jpg

eqd5_img_5997.jpg

onm9_img_5998.jpg

mg8h_img_6023.jpg

74kp_img_5771.jpg