ریاست و کارکنان اداره راه و شهرسازی و حمل و نقل قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، به مناسبت هفته حمل و نقل ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر سه شنبه مورخ 26 آذر 1398 ، ریاست و جمعی از کارکنان اداره راه و شهرسازی و حمل و نقل قائم شهر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، به مناسبت هفته حمل و نقل ، با آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ، ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین فرمودند : ایام ، و هفته ، که روز و هفته ی حمل و نقل است به همه ی برادران عزیز حاضر و بخصوص به جناب آقای مهندس سجاد رحیمی تبریک عرض میکنم و از خدای رحمان طلب رحمت و رضوان برای ارواح طیبه ی همه ی شهدا و همه ی مدیران خدومی که در عرصه ی خدمت جان باختند ، از جمله جناب مهندس فقید آقای موسی رحیمی رحمة الله علیه .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند : بعضی از کارها ذاتاً شرافت دارد و شریف است . قبل از پیروزی انقلاب اگر کسی میخواست کارمند بعضی از دستگاه های دولتی بشود و اگر از علما مشورت میگرفتند ، بعضی از دستگاه ها را منع میکردند . اما از جمله دستگاه هایی را که منع نمیکردند ، بلکه مباح و جایز میدانستند ، دستگاه هایی بود که خدمات به عامه ی مردم داشتند ، مثلاً از قبیل پُست و از قبیل همین صنعت قطار و از قبیل همین سندیکاها و کامیون داران و مسافربری و حمل و نقل ؛ حمل و نقل ارائه خدمات به عموم و عامه یم ردم است که این حمل و نقل مورد نیاز جامعه است ؛ خب کالایی مثلاً باید از مازندران خارج بشود که اگر نشود برای تولید کننده روی دستش میماند و خسارت میشود ، و کالایی هم باید از بیرون وارد بشود که اگر وارد نشود اهالی نیاز دارند و دچار مشکل میشوند.بنابراین هم برای صادر کردن و هم برای وارد کردن و هم برای جابجایی مسافر . خب ذاتاً کار حمل و نقل شریف است. هر دستگاه و تشکیلاتی هم که کمک جنبی داشته باشد ، مثل اینکه طبابت و جراحی امر شریفی است و مقدس است و برای حفظ سلامت آحاد جامعه است ؛ اما عزیزانی هم در کنار اطبا ، به عنوان پیراپزشکی ، خدمات جنبی دارند و کمک کار هستند. امر کشاورزی امر مقدسی است ، ولی تشکیلات اداری جهاد ، مجموعه اش برای رونق کار کشاورزی در خدمت است . آن ها هم کارشان از یک قداست و از یک شرافتی برخوردار است . بنابراین به همین نسبت ، امر حمل و نقل ، جابجایی کالا ، جابجایی مسافر ، مورد نیاز جدی جامعه ی ما است و البته برای همه ی جوامع بوده است در طول تاریخ.

ایشان افزودند : حالا که اصل حمل و نقل مورد نیاز همه است ، دستگاه هایی که تسهیل کند امر حمل و نقل را ، یعنی آسان سازی کند ، روان سازی کند ، موانع را از سر راه بردارد ، کار بسیار شریف و کار بسیار مقدس است ، مخصوصاً در سایه ی نظام ولایی ، نظام امامت و ولایت که هر عمل کننده و هر خدمتگزار و هر مدیر و کارمندی ، اول صبح بسم الله بگوید ، اعوذبالله من الشیطان الرجیم بگوید و کار روزانه ی تکلیفی خود را برای خدمت به آحاد جامعه آغاز کند ، آن خدمت میشود عبادت و ماهیت عبادی پیدا میکند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فرمودند: من آرزوی سلامتی ، دوام صحت برای همه ی شما عزیزان که در عرصه ی خدمت در هوای سرد زمستان و هوای گرم تابستان که آحاد جامعه پناه میبرند به فضای مناسب ، ولی شما گاهی باید در فضای آزاد مقابل آفتاب یا مقابل طوفان باد حضور داشته باشید برای تسریع و تسهیل در امر حمل و نقل و ایاب و ذهاب شهروندان و مسافرین و مواطنین.امیدوارم خدای رحمان بر عزتتان بیافزاید و در ازای عمل و کار سختتان جزا و پاداش بزرگی به همه ی شما مرحمت بفرماید .

fgso_img_8405.jpg

0ivi_img_8408.jpg

66ib_img_8436.jpg

zm27_img_8397.jpg

0jnu_img_8414.jpg

z3e3_img_8445.jpg