نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان قائم شهر ، با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 23 بهمن 1398 ، نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان قائم شهر ، با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با آیت الله معلمی «عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر»  دیدار کردند.

امام جمعه قائم شهر در این دیدار ، با قرائت سوره مبارکه عصرکلام الله مجید فرمودند:حقیقتاً یوم الله دیروز ، یوم الله استثنایی بود . این ملت ، حیات اجتماعی و سیاسی خود را به نمایش گذاشت . این هوای بارانی و سرد ، اما این فاصله ی راه در این قائم شهر ، از میدان طالقانی تا میدان امام و آنجا حداقل قریب به یک ساعت سرپا ایستادن ، کاری نه از روی تنها علاقه ، بلکه واقعاً کاری عاشقانه ، به جهت خاطر اینکه آدم علاقه به کاری هم داشته باشد ، اگر مانعی پیش بیاید ، دیگر خب معذور است ، مثلاً اینکه بگوید میخواست بیاید ولی دیگر هوا بارانی بود نیامده . ولی اینکه این سختی مضاعف را تحمل بکنند مردم، زن و مرد و کوچک و بزرگ بیایند ، و حقیقتاً انتهای جمعیت پیدا نبود . با این باران و با این سرما ، واقعاً احساس میشد که از سال گذشته هم قوی تر بوده حضور. و سر زبان همه هم بود ، همانطور که خود مقام معظم رهبری اشاره به این نکته داشت ، که شهادت حاج قاسم سلیمانی ، 22 بهمن امسال را رونق دیگری داد . خب این حضور ، حکایت از واقعاً علاقه مندی مردم به ارزش های انقلابی دارد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند : چه عزیزانی که اینجا حضور دارید ، و چه عزیزانی که نیامدند و شاید عذری داشته باشند ، از همه  کسانی که ثبت نام کرده ، و مورد اعتماد مسئولین ذیربط قرار گرفته اید ، خب این خودش واقعاً قدم اول ، یک عزت و یک احترام و یک آبرومندی است ، که دستگاه های قانونی ، چه اعضای هیئت اجرایی ، و چه اعضای نظارت ، از این که صحه گذاشتند و پذیرفتند و امضا کردند که شما داوطلب بشوید  و نامزد بشوید برای ورود به مجلس ، خودش یک توفیق الهی است ، و واقعاً هر توفیقی هم یک شکر متناسب با خودش را دارد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به آیات شریفه  سوره ی مبارکه عصر کلام الله مجید افزودند: عصر ، همین روزگاری که میگذرد ، و سزاوار سوگند است ، یا عصر بعثت ، یا عصر ظهور ولی الله الاعظم ، مفهومش هرچه که باشد مقدس است ؛ و در ادامه ، این که ان الانسان لفی خسر ، خب پیش روی بشر ، طبعاً یک موانع و اشکالاتی وجود دارد و باید مراقب و مواظب باشد . انسان مسیرش زیانباری و خطراتی وجود دارد ، مگر عده ای که مصونیت پیدا میکنند از آن خطر ، کسانی هستند که ایمان و نه تنها ایمان ، که خیلی ها مومن هستند و واقعاً به خدا ایمان دارند ، اما در عمل مشکل پیدا میکنند . لذا بلافاصله بعد از ایمان فرمود: و عملوالصالحات ، اعمالشان پاکیزه باشد . و بعد هم ، تواصی به حق ، و تواصی علاوه بر این است که آدم خودش پایبند به حق باشد ؛ این ملزم ساختن شخص به رعایت حق یک مطلب است ، ولی تواصی طرفینی است ، که هم خودش پایبند باشد و هم از دیگران هم پایبندی را بخواهد . ولی حالا اگر احیاناً یکی پایبند به حق نبوده ، آیا من هم مجاز میشوم که حق را زیر پا بگذارم؟ ابدا. و در ادامه سوره می فرماید از صبر ، که در هر قضیه ای واقعاً خویشتنداری امر بسیار مهمی است ؛ خب عرض کردم که اصل ورودتان و اصل پذیرفتنتان واقعاً جای تبریک دارد و از این که قبول زحمت فرمودید و تشریف آوردید اینجا تشکر دارم جدّاً از همه ی شما سروران عزیز.

امام جمعه قائم شهر در ادامه افزودند : اولاً شأن این مردم و شأن این ملت ، واقعاً دیروز با این اجتماع ، و حالا میخواهد مثلاً ده روز بعد انتخابات برگزار بشود ، واقعاً آدم باید به این مردم رحم بکند و احترام بگذارد . این مردمی که اینچنین دلبستگی شان را به امام و انقلاب و شهدا اثبات کردند . واقعاً حاج قاسم امروز شده مظهر شهدا ، شده عصاره ی شهدا . همه ی شهیدان ، تلاششان مأجور است در پیشگاه خدا و مقاماتی دارند ، ولی پیدا است که یکی در میان شهدای عاشورای اباعبدالله میشود ابوالفضل ، همه ابوالفضل نبودند ، ولی همه شهید شدند و یکی شده ابوالفضل که آقا امام صادق میفرمود که عمویم عباس ، صاحب بصیرت نافذ بود .

ایشان افزودند : یک وقتی است که آدم ظاهر قضیه را میبیند ، یک طور قضاوت و برداشتی پیدا میکند ، ولی یک وقتی است که واقعاً آدم کُنه قضیه را نگاه میکند . مردان حق  واقعاً الگوی ما هستند ، و آنها هرگز وسیله ی ناسالم و آلوده و منهی و نهی شده را برای رسیدن به هدف سالم و پاک و به هدف مقدس جایز نمیدانستند . هدف که مقدس است ، باید راه دستیابی به آن هدف هم از قداست برخوردار باشد . شما بحمدالله مستغنی از یادآوری و تذکر هستید ، ولی بازهم قرآن میفرماید که فذکّر ، فإن الذکری تنفع المومنین . درست است که مومنین مطلع هستند ، اما یادآوری خوب است . و من هم از باب یادآوری عرض میکنم . از اینکه ما نیاز به یک مجلس قوی داریم ، این تصریح شده در کلام رهبر ما که باید قوی باشیم و نیروهای مصلح ما قوی باشند جنگ پیش نمیاید و طبیعی و عاقلانه هم همین است ، و خدا هم در قرآن چنین فرموده است و این سخن رهبر برگرفته از فرموده ی قرآن است .این که آیه میفرماید : وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ نتیجه خواهد شد :   تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ  ، شما اگر قوی باشید و مهیا و سرحال  و آماده پای کار باشید ، دشمن از شما هراس برمیدارد و وقتی هراس برداشت خب حمله نمیکند و اما اگر خدای نکرده احساس ضعف کرد در شما ، خب جرأت پیدا میکند برای حمله کردن خدای ناکرده . همانجور که امام راحل فرمود مجلس در رأس امور است ، اگر یک وقت خدای ناکرده مجلس ضعیف باشد ، ناتوان باشد ، خراب باشد ، طبعاً همه ی کارها ضعیف و خراب و ناتوان میشود .مجلس پاک باشد و سالم و شفاف و انقلابی و قوی باشد ، دولتی هم که میاید سرکار ، باید خودش را با این مجلس تطبیق بدهد و اگر با این مجلس تطبیق ندهد خودش را ، مجلس هم جای تذکر و اصلاح عمل آن دولت را خواهد داشت.

آیت الله معلمی در ادامه افزودند : در هرصورت من حیث المجموع ، این مجلس گذشته نشان داد که واقعاً به اقتضای انقلاب و رهنمود رهبری پیش نرفتند و ضعف داشتند . حالا شاید هم اصلاً نمیتوانستند ، خب این هم یک بحث دیگری است که بگویند ما بهتر از این نمیتوانستیم عمل کنیم و یا اینکه میتوانستند و مثلاً گرفتار ملاحظاتی بودند ، و توقع در آینده این است که افرادی که انتخاب میشوند ، واقعاً زندگی خودشان در درجه ی اول سالم و پاک و شفاف باشد . خب اینها را به مردم به صورت کلی میگوییم . و من همانطور که در یکی از خطبه ها گفتم ، راجع به احدی از کاندیداها اصلاً سوالی هم نکردم که مثلاً فلان کس وضعش چیست و تأیید میشود یا نمیشود و یا بشود یا نشود ؛ ابداً راجع به احدی ورود پیدا نکردم که سوال کنم قبل از اعلام نظر آقایان ، چه به هیئت اجرایی و چه به هیئت نظارت ، کما اینکه در گذشته هم همین بود . ولی این نکته را عرض میکنم به شما که فضای تبلیغات انتخابات ، همین شما تنها نیستید ، و این دور و بری ها گاهی هست که خیال میکنند که خدمت میکنند ، ولی دست به خرابکاری هم گاهی میزنند که باید مدیریت و مراقبت بشود.

h4j8_img_7075.jpg

th8m_img_7094.jpg

tw55_img_7070.jpg

8o8r_img_7099.jpg

1xh0_img_7124.jpg

80de_img_7116_-_copy.jpg

1o6j_img_7132.jpg

yrz0_img_7146.jpg