مراسم نماز عید سعید فطر شهرستان قائم شهر در محوطه مصلی جمعه شهرستان برگزار شد + تصاویر

مراسم نماز عید فطر شهرستان قائم شهر ، پیش از ظهر 4 خرداد ماه 1399 با اجرا و ذکر کربلایی محمد حاجیان در محوطه فضای آزاد مصلی جمعه شهرستان آغاز ، و پس از اقامه نماز عید به امامت آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب حاجیان ، خطبه های نماز عید شهرستان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول ضمن شکرگزاری به بارگاه اله ، با بیان روایتی از امیرالمؤمنین علی «ع» فرمودند: روز بزرگ عید فطر است ، و کلمه ی فطر از ماده ی افطار است و افطار کردن روزه یعنی گشودن روزه . یک ماه روزه داری ، اول ماه شوال ، باز کردن و افطار کردن روزه ی ماه مبارک رمضان ، و روز دریافت جوایز . اگر در طول سال ، دو عید داشته باشیم ، یکی فطر است و دیگری قربان . اگر سه تا عید داشته باشیم ، فطر است و قربان است و غدیر  ؛که در بعضی از کلمات معصومین ، عیدین آمده یعنی دو عید ، بعضی ثلاث اعیاد یعنی سه عید ؛ اگر چهار روز در طول سال عید باشد ، فطر است و قربان است و غدیر است و چهارمینش هم جمعه . روز عید دینی ، روز عید مذهبی ، اینها معنایش چیست؟ یعنی روز شادمانی معنوی ؛ روز احساس موفقیت در امتثال فرمان خدا ، که فرمان خدا بود به روزه داری و الحمدلله که موفق شدیم ، و امروز را اجتماع مومنین برای دریافت جوایز الهی .

ایشان با اشاره به خطبه های امیرالمومینن علی «ع» در روز عید فطر افزودند: امروز روزی است که خدا در آن اعلام عید میکند ، نه خلق خدا اعلام کرده باشند . و خداوند شما را موفق داشت در عیدگاه فطر حضور پیدا کنید .خب خیلی ها هم اهل روزه بودند و شاید امروز موفق به حضور نمیشوند و بعضی ها هم بلانسبت  اهل روزه نبودند عصیاناً ، که اگر مریض و پیر و ناتوان بود که معذور است و تکلیف روزه بر بیمار و مریض و پیر نیست ، ولی آنها که میتوانند روزه داشته باشند مکلفند ؛ و از کسانی هم که میتوانند ، گاهی متأسفانه موفق نمیشوند ؛ چه وقتی ضررش را درک میکنند؟قطعاً لحظه ی جان دادن. گاهی آدم راحت جان میدهد و گاهی هم سخت .

ایشان در ادامه افزودند : حتماً شنیدید ، دیروز مرحوم حاج آقای دارائی ، رفته استحمام ، خودش سرِ پا ، رفته حمام ، و بچه ها هم گفتند آقا ما مثلاً بیاییم برای کمک ، که ایشان فرمود نه نیازی نیست و خودم به خودم میرسم . استحمام کرد و آمد بعد از نماز ظهر و عصر دراز کشید و خوابید ، ولی از همان خواب برنخاست . گاهی آدم اینچنین راحت میرود ف و گاهی هم خدا نکند که کسی به سختی برود . پناه بردن به خدا خیلی کمک میکند . نثار روح مرحوم حاج آقای دارائی صلواتی ختم میکنیم.

آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: برادران و خواهران ، ماه رمضان پایان یافت ، از ماه رمضان میبایست کسب نیرو کنیم ، تا ماه رمضان دیگر از شرّ شیطان در امان باشیم . فراموش نکنیم ، غفلت نکنیم ، که ثمره و نتیجه ی روزه ی ماه رمضان ، دستیابی به تقوا بوده است . آنجا که میفرماید: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ‌ .

ایشان افزودند: روزه این است که در سایه ی این تمرین مقدس روزه داری ، بتوانید بر مشتهیات نفسانی موفق و غالب و پیروز باشیم. پس دستیابی به تقوا نتیجه ی روزه داری ماه رمضان است ، که باید از این اصل غفلت نکنیم .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : دراین ایامی که واقعاً جامعه ی ما و خیلی از مردم عالم گرفتار این بیماری بودند ، هم خانواده ها بعضاً گرفتار و هم کسب و کار تعطیل شده بود ، واقعاً در ابعاد مختلف میبایست آسیبی بر جامعه وارد میشد به نظر؛ ولی به فضل الهی بر اساس آن بنیه ی اعتقادی و ایمانی جامعه ی ما و ولایتمداری مردم ما ، با اشاره ی رهبر معظم انقلاب ، حرکت پرجوش و خروش مبارک رزمایش مواسات ، انفاق مؤمنانه ، اتفاق افتاد ، که مرحله ی اول تا مرحله ی دوم را اگر جست و جو بشود و آمار و ارقام دریافت شود ، دیده میشود که مرحله ی دوم افزایش پیدا کرد . بله برخلاف تصور خیلی ها ، مرحله ی دوم افزایش پیدا کرد ، و در مرحله ی سوم هم بحمدالله افزایش بیشتر و چشمگیرتر اتفاق افتاد . اینها برکات اعتقادات دینی و ولایتمداری است . با اشاره ی ولی امر ، مومنین ، شما را به خدا نگاه کنید ، انقلاب پدید آمده بود در چه شرایطی بود ؟ دنیا گرفتار یک قیچی ، که هردو لبه ی آن قیچی الحادی بود . یکی مارکسیست شوروی بود ، و دیگری هم سرمایه داری امپریالیستی آمریکایی و غربی بود . هردو ضد خدا بودند . هر دو ضد ارزش ها بودند . هر دو بر اساس سلطه و ظلم بر ملت های ضعیف پیش میرفتند . اما انقلاب عظیم اسلامی این وسط هم از ناحیه ی مارکسیست ها آسیب دیده بود و هم از ناحیه ی غربی ها و به خصوص آمریکایی ها . اما چگونه توانست مقاومت کند ، چگونه توانست پیش ببرد ؟ قبل از انقلاب ، هر مرحله که اسرائیل تصمیم گرفته بود و حرکت کرده بود ، یک بخش از سرزمین های مسلمان ها را اشغال کرده بود و مسلمان ها را رانده بود و آواره گان فلسطینی الآن قریب به هفتاد سال است که در جنوب سوریه و غرب اردن و بخشی از لبنان به سر میبرند . اوایل داخل چادر بودند صرفاً ، ولی الآن یک سرپناه های کوچکی دارند آنجا ، برای خاطر اینکه از سرزمین های اشغالی اینها را راندند ؛ انقلاب اسلامی بر اساس شریعت پیغمبر خدا شکل گرفته است . پیغمبر خدا آمد دست ظالمین را کوتاه کند ، ملت ها را از شر ظالمین نجات بدهد . انقلاب اسلامی این رسالت را داشت و با آن ماهیت به فضل الهی پیش رفته . هرچند که در آخرین جمعه ی امسال به واسطه ی این بیماری نتوانستیم مثل سالهای قبل آن اجتماع سنگین را داشته باشیم ، اما خطابه ی جهادی رهبر معظم انقلاب ، در دنیا یک ولوله ای ایجاد کرد . حقیقتاً اگر اخبار رسانه های معاند و غربی را حتی اگر بررسی کنیم ، میبینیم که یک وحشت و اضطرابی در دل استکبار ایجاد شده ، چرا ؟ برای خاطر اینکه اصلی ترین توصیه ی رهبر معظم انقلاب ، تداوم مبارزه و گسترش عرصه ی جهاد برای پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین بوده است . شعار اسرائیل در قبل از انقلاب این بود که از نیل تا فرات مال آنهاست و باید بگیرند و خیلی صریح هم این شعار را میداند . اما الآن چه ؟ به فضل الهی در سایه ی مقاومت زمین گیر شدند . اگر دشمن شهیدانی را از ما گرفته ، و اگر دشمن سردار سلیمانی رحمة الله علیه را از ما گرفت ، اما متقابلاً ببینید که در افغانستان لشگر فاطمیون تشکیل شد و در پاکستان زینبیون تشکیل شد و در یمن انصارالله تشکیل شد ، و در جنوب لبنان حزب الله شکل گرفت . همه ی اینها نشئت گرفته از اندیشه ی امام راحل ، و انقلاب عظیم اسلامی است. جهاد درراه خدا باشد ، عزت می آورد ؛ حتی اگر شهادت هم اتفاق بیافتد. پروردگارا این عزت را برای این ملت مستدام بدار .

3pym_img_1888.jpg

bhsx_img_1889.jpg

5ewl_img_1893.jpg

o6ob_img_1895.jpg

k5zu_img_1896.jpg

1pug_img_1940.jpg

peh1_img_1964.jpg

c4kd_img_1967.jpg

caby_img_1971.jpg

15yr_img_1973.jpg

fv_img_1983.jpg

c1qi_img_1988.jpg

d77_img_1992.jpg

payb_img_1993.jpg

m2zv_img_2000.jpg

7kgn_img_2005.jpg