مراسم نمازجمعه 15 مرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 15 مرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مهران شکری آغاز ، و پس از اقامه ی اذان ظهر در موعد افق شرعی با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 12 إلی 14 سوره مبارکه {ق} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، ما را جزو تصدیق کنندگان انبیا و اولیا قرار بدهد و و برای ما ایمان خالص و توفیق در عمل و پیمودن راه تقوا ، پاکدامنی ، صداقت ، خلوص در عبادت که ثمره اش نیک بختی برای آتیه ی انسان و سعادت نشأتین است برای انسان ، خدای رحمان قرار دهد.

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه {ق} کلام الله مجید افزودند: تضاد حق و باطل همیشه وجود داشت  ؛ همیشه هم حق یاران و طرفدارانی دارد و در مقابل دشمنانی دارد ، و باطل هم همواره طرفدارانی داشت ، پیروانی داشت ، و در طول تاریخ هم دارد . آنچه که تغییر کرد ، ابزار زندگی است . ابزار زندگی تغییر کرده است . یک روز جنگ با شمشیر بود و امروز با سلاح های پیشرفته که دارید تماشا میکنید . اما طینت آدمی نسل به نسل به ارث برده شده است و میشود .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند:مستحضرید که در این هفته ی گذشته ، رئیس جمهور جدید ما مراسم تنفیذشان در فضائی آکنده از اخلاص و معنویت در محضر رهبر معظم انقلاب ، که محضر ولایت است ، و محضر امامت است ، محضر نیابت از ولی الله الاعظم ، حجت بن الحسن العسکری است ؛ رئیس جمهور جدید ما ، جناب آقای رئیسی ، در این سخنرانی مراسم ، نفرمود که کلید حل مشکلات دست من است ؛ بلکه گفته بود خدایا تو از همه ی نیت ها و خطورات قلبی واقف و باخبری ؛ این جمله برگرفته از کلام امام حسن مجتبی«ع» است ؛ امام حسن «ع» تازه به سخن آمده بود ، کودک بود ؛ یک روزی امیرالومنین «ع» فرمود حسن ، بایست و حرکت کن و ما را نصیحت کن . امیرالمومنین و حضرت فاطمه«س» نشسته ، حضرت ایستاد و فرمود : حمد خدا را که هرکه سخن بگوید او میشنود ، و هرکه حرف  نزد و ساکت ماند ، خدا آنچه که در دل او خطور کرده را خبر دارد . ایشان هم فرمود که :خدایا تو از همه ی نیت ها و خطورات قلبی واقف و باخبری ، آمدم خدمت کنم به مردم و انقلاب ، خدایا یاری ام کن . ما هم به درگاه خدا متضرعانه عرض میکنیم خدایا او و همکارانش را یاری بفرما . مهم ترین بخش سخنان ایشان ، تکیه بر سند بالادستی ، یعنی بیانیه ی گام دوم انقلاب ، که از سوی رهبر معظم صادر شده بود ؛ گام اول تثبیت انقلاب بود ؛ گام دوم تحقق عملی آرمان های انقلاب که متأسفانه ، خود قرآن درباره ی قرآن تعبیر دارد که مهجور میسازند قرآن را ؛ مهجور ساختن یعنی کنار گذاشتن و نعوذبالله در عمل اعتنایی به قرآن نداشتن . حالا این بیانیه ی گام دوم انقلاب از سوی دولتمردان میبایست جدی گرفته میشد و به خیر کشور و به صلاح مردم و نظام بوده ، اما متأسفانه جدی گرفته نشد . ایشان تکیه کرد بر این سند بسیار بااهمیت بالادستی ، تحقق عملی آرمان های انقلاب اسلامی در دولت . صادقانه با مردم صحبت کردن را رهبر معظم تأکید فرمودند به ایشان  . و ایشان هم در تبلیغات انتخاباتی ، همین تعبیرات را داشت . یعنی مردم ، خوبی های دولت را در جریان قرار بگیرند ، اشکالات کار دولت را هم در جریان قرار بگیرند ؛ نه اینکه دولتمردان یک جانبه فقط تعریف بکنند . این یکجانبه تعریف کردن ها میشود قصه ی آن چوپان دروغگو ؛ اما اگر نه ، واقعاً هم خدمات را ارائه کنند و هم اشکالات کار را صادقانه با مردم در میان بگذارند ، که نظام مال مردم است ، دولت باید مال مردم باشد ؛ باید در خدمت مردم باشد . وقتی که دولت صادقانه با مردم حرف بزند ، مردم هم صادقانه همراهی میکنند . همکاری میکنند ؛ مسئول مردمی کارش هم کار جهادی است ، کارمیدانی است . نه فقط مقابل دوربین تلویزیون بنشیند و حرف بزند ؛ نه خیر ؛ مدیر اجرایی واقعاً باید انقلابی و جهادی و تلاشگر در صحنه حضور پیدا کند؛ مردم مسئول خود را در کنار خود ببینند و آنوقت همراهی مردم و تحمل مردم افزایش پیدا میکند.

  ایشان فرمودند: در همین مراسم تنفیذ مقام معظم رهبری ، ایشان را شخصیتی مردمی ، از تبار سیادت و علم عنوان فرمودند . البته که این یکی از فضائل است و ممکن است یک نفری سید هم نباشد و آدم سالم و درست و جهادی باشد ، او هم خوب عمل کند ؛ اما اگر سید هم بود یک امتیاز اضافه هم دارد . فرمود از تبار سیادت و علم ، مزین به پرهیزکاری و خردمندی ، دارای سوابق درخشان مدیریتی ؛ جاهایی که عمل کرده بود و قرار داشت ، خوب عمل کرده بود ؛ با عظمی راسخ ، در پیمودن مسیر انقلاب ؛ کارآزموده و خستگی ناپذیر ؛ خب این تعبیرات ریشه دارد ، سند دارد ، سابقه ی این شخصیت ، دلیل بر سندیت این ادعا و تعابیر و سخنان است . الآنه جنگ تبلیغاتی دشمن شدت بیشتری پیدا میکند و کرده است ؛ جلوتر هم بوده جنگ تبلیغاتی دشمن . مقام معظم رهبری فرمود : بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی ، تحرکات تبلیغاتی دشمن و جنگ نرم و رسانه ای مشهود است. تا همین الآن تا کجا پیش رفته اند ؟ تا جایی که در درون ، بعضی از افراد سیاسی وابسته به بعضی از جریانات ، بیایند مطرح کنند و بگویند که یکدست شدن قوا چیز خوبی نیست . یکدست شدن ، یعنی مجلس ، دولت ، قوه ی قضائیه ، قوه ی مقننه ، و قوه ی مجریه ، هماهنگ اگر باشند میگوید این آدم که چیز خوبی نیست . یعنی میگوید که اگر هماهنگ نباشد آنجا مثلاً معنی دوموکراسی است . دقیقاً یک سخن شیطانی زهرآگین را به ظاهر موجه جلوه دادن . همیشه موفقیت در سایه ی هماهنگی ، که واعتصموا بحبل الله جمیعا ، تعاونوا علی البر و التقوا ؛ اینها فرمان خدا است ، خدا میگوید در کارهای خیر ، یعنی اگر میبینید یک فردی یا یک دستگاهی یک کار خوبی را پیش گرفته است ، کمکش کنید ، همراهی کنید ؛ اما حالا طرف جرئت کند در فضای رسانه ای بیاید مطرح کند ، بگوید هماهنگ شدن مجلس با دولت چز خوبی نیست . انگار که همیشه باید مجلس با دولت و یا بالعکس دعوا داشته باشد! . باید دید کدام یک حرف درست دارند ، هرکدام حرف درست و کار درست دارند کمک کردن هنر است ، نه تخریب کردن که خواسته ی شیطان و عوامل شیطان است . دیروز هم مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی بوده است . و به خواست خدای رحمان ، به زودی قطعاً هیئت دولت به مجلس معرفی میشود و با رأی اعتماد دولت ، از مجلس شورای اسلامی ، دولت جدید آغاز به کار میکند . امیدواریم که خدای رحمان ، هم مجلس را و هم دولت را و هم دستگاه قضایی ، همه ی ارکان نظام ، نیروهای مسلح ما را ، در پیشبرد اهداف انقلابی ، در پیمودن وصیتنامه ی امام راحل موفق و مؤید بدارد ان شاءلله .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند: فردا روز جهاد دانشگاهی است . جهاد دانشگاهی به امر امام راحل در 1359 ، تأسیس شده ، تشکیل شده ، و متأسفانه جدی گرفته نشد کار جهاد دانشگاهی  . الآنه در سایه ی دولت جدید امید میرود که جهاد دانشگاهی هم جان تازه ای بگیرد و رونقی پیدا کند و پیشرفت های علمی به صورت جهشی و جهادی اتفاق بیافتد .

امام جمعه قائم شهر افزودند: یکشنبه هم سالروز شهادت شهید رسانه ای ، محمود صارمی ، خبرنگار شهید در سال 1377 در افغانستان ، داخل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران ، به دست اشرار وابسته ی به استکبار ، و روز خبرنگار است.از کار سالم و مفید همه ی خبرنگاران و همه ی اصحاب رسانه تقدیر داریم و آرزوی توفیقات داریم در گسترش معارف اسلامی ، انقلابی ، و در آگاهی دادن درست به جامعه.

آیت الله معلمی با اشاره به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم در روز دوشنبه فرمودند: اگر عزیزان مدافعان حرم نبودند ، الآنه کربلا و نجف در اختیار داعشی ها بود . الآنه به مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز کرده بودند . اما درود خدا به رزمندگان شجاع و مدافعان حریم اهل بیت ، که حرکت کردند و از اقصی نقاط عالم هم آمدند و به آنها پیوستند . شهادت اصلاً فضای جدیدی به بار می آورد ؛ اگر شهادت حاج قاسم سلیمانی نبود ، قطعاً مصوبه ی مجلس عراق برای اخراج نظامیان بیگانه اتفاق نمی افتاد . اگر شهادت ابومهدی و حاج قاسم کنار هم نبود ، حشد الشعبی عراق برای اخراج آمریکایی ها از عراق کمر همت نبسته بود . مجاهدان واقعی هم در حال حیاتشان خدمت میکنند و هم اگر به شهادت رسیدند ، اثر حقانیت و اثر خون و مظلومیت آنها ، چه تأثیرات فراوانی به بار می آورد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: در آستانه ی آغاز محرم قرار داریم و آغاز دهه ی امر به معروف و نهی از منکر . احیاء امر به معروف باید جدی  گرفته بشود. و روز پنجشنبه هم روز جهانی جوانان ، و توجه به جوان از مسائل مهم مورد توجه و عنایت رهبری معظم انقلاب است . رئیس جمهور را تأکید کرد به توجه به جوانان سالم و تحصیلکرده و دانشمند ، که باید بها داده بشوند و فرصت برای آنها جهت ادامه ی رشد و تعالی فراهم بشود .

ایشان افزودند:مستحضرید که همه ی شهرهای مازندران در شرایط بد کرونایی هستند و آمار تلفات بالاست و از قرمز هم بعضی از شهرها گذشته است ؛ شما که بحمدالله رعایت میکنید ؛ هرکجا  این رعایت مقررات بهداشتی آسیب دید ، آنجا مشکل پیدا کردیم و هرکجا رعایت کردند مشکل کم بوده است .

 رئیس شورای فرهنگ عمومی فرمودند: من باید تشکر کنم به نوبه ی خودم و از طرف خودم و احساس میکنم همه ی مومنین هم این اجازه را میدهند که از طرف مومنین هم تشکر داشته باشیم ، از نیروی انتظامی ، از فرماندهی محترم ، جناب سرهنگ خادمی ؛ از دادستان محترم و دستگاه قضا و همه ی برادران عزیزی که در میدان عمل کردند و عمل میکنند . حقیقتاً زحمت طاقت فرسایی را متحمل شدند این ایام . خبر دارم ، چند شبانه روز تلاش کردند و نخوابیدند و قتلی که در چمازکتی اتفاق افتاد ، قاتل را در نوار مرزی ، یعنی از آذربایجان شرقی و غربی گذشته ، منتهی الیه ارومیه ، شاید یک سی کیلومتر یا کمتر و بیشتر مانده به مرز ، آنجا قاتل را دستگیرکردند . داعشی ها هم از کجا فراهم شدند ؟ عمده ی زندانیان محکوم به حبس ابد در کشورهایی که وابسته ی به آمریکا هستند ، از آنجا جمع کردند . قاتلین را ، اشرار را ، جمع کردند ، و این جریان داعش را درست کردند . حالا بعضی از اشرار راهیِ برون مرزی میشوند ، بی جهت نیست . این رشته سر دراز دارد . اما تلاش کردند عزیزان و هرچند نفری که در صحنه ی قتل حاضر بودند دستگیر شدند ، مخصوصاً باز هم به یک اعتبار مهم تر ، که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ، یک تعداد زیادی از سلاح های جنگی ، سلاح هایی که در شورش ها به کار برده میشود ، سلاح های میدانی جنگ ، نه سلاح شکاری ، که سلاح شکاری هم خیلی گرفتند ، آمار دقیقش را ندارم ، ولی دیدم که تعداد اسلحه زیاد بوده واقعاً ؛ سلاح ها به واسطه ی اینکه تمام این افراد  را که دستگیر کردند خلاصه حرف گرفتند از آنها و جای مخفیگاه سلاحشان را بعضاً در فیروزکوه شنیدم کشف کردند و آوردند اینجا . مجدداً تشکر میکنیم و امیدواریم خدای رحمان به این عزیزان جزای خیر عطا کند و اینها وظیفه ی سربازی شان را برای ملت و نظام با غیرتمندی و شهامت و شجاعت به نمایش میگذارند .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.

img_0956_k9ym.jpg
img_0960_airf.jpg
img_0963_kup5.jpg
img_0972_7w88.jpg
img_0989_94a3.jpg
img_0990_yd76.jpg
img_0991_ojl7.jpg
img_0993_jlyv.jpg
img_0996_z4qz.jpg
img_0997_4htl.jpg