مراسم نمازجمعه 29 مرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 29 مرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از اقامه ی اذان ظهر در موعد افق شرعی با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 16 سوره مبارکه {ق} کلام الله مجید ، فرمودند: صدر این آیه را هفته ی گذشته بحث کردیم . ذیل این آیه ، و نحن اقرب الیه من حبل الورید بودیم . خدای رحمان صریحاً و رسماً اعلام میفرماید که “من از رگ قلب شما به شما نزدیک ترم”. رگ قلب اگر آسیب ببیند ، مساوی است با فوت انسان ، موت انسان . در هر لحظه ، حتی در خواب ، چه در بیداری ، و چه در خواب ، باید خون در بدن جریان داشته باشد . از یک سمت وارد قلب میشود ، و از یک سمت دیگر از قلب خارج میشود ، به تمام اعضای بدن میرسد . این جریان ، جریان حیاتی است . خدای رحمان می فرماید از این جریان حیاتی ، به شما نزدیک ترم . در روایتی آمده که روزی ابوحنیفه ، به اصطلاح پیشوای یک مذهبی در عالم اسلام است به نام مذهب حنفی ها . سنی های حنفی تابع ابوحنیفه هستند . ایشان یک روزی آمد خدمت امام صادق«ع» ، به امام صادق اعتراض کرد که فرزند شما موسی را دیدم ، در حال نماز بود ، مردم از مقابل او رد میشدند ، و او منع نمیکرد . عزیزانی که مکه مشرف شدید ، مدینه مشرف شدید ، در شهرهای سنی نشین ، اگر یادتان باشد و یا دقت کرده باشید  ، سنی ها که دارند نماز میخوانند ، اگر یک کسی از مقابل رد بشود با دست اشاره میکنند که من به نماز ایستاده ام ، شما از مقابل من رد نشوید . بله در فقه ما هم آمده است که اگر مقابل نمازگزار چیزی باشد که جلب توجه او را بکند ، کراهت دارد . لذا میگویند که مقابل نمازگزار عکس نباشد ، مجسمه نباشد . ابوحنیفه آمد و به آقا امام صادق اعتراض کرد که پسرت موسی«ع» داشت نماز میخواند و مردم که از مقابل او رد میشدند ، او عکس العمل نشان نمیداد ؛ آقا امام صادق خودش به او پاسخ نداد . فرمود موسی را صدا بزنید ، یکی هم رفت آقا موسی بن جعفر«ع» را صدا زد . آمد وارد شد ، خود امام صادق سخن ابوحنیفه را تکرار کرد و حضرت موسی بن جعفر«ع» در پاسخ فرمود که : خدایی که من برای او نماز می خواندم ، به من نزدیک تر از آنانی است که از مقابلم میگذشتند.

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_1373_npcv.jpg
img_1388_7u5o.jpg
img_1382_te1w.jpg
img_1369_9f5u.jpg
img_1383_0z7.jpg
img_1381_8ll.jpg
img_1384_7om4.jpg
img_1378_2onl.jpg
img_1377_tycp.jpg
img_1376_5r4x.jpg
img_1375_6bn6.jpg