مراسم نماز جمعه 5 شهریور ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 5 شهریور ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اقامه ی اذان ظهر در موعد افق شرعی با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 19 سوره مبارکه {ق} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان لحظه ی جان دادنمان را برای همه ی ما آسان بگرداند . وحشت از سکرات مرگ حقیقتی است در زندگی انسان ، چاره ای جز پناه بردن به خدای رحمان نداریم . امیدواریم در سایه ی عبودیت و بندگی او جلّ و علا ، از رحمت و رضوان بی پایان او برخوردار و لحظه ی رفتنمان لحظه ی آرامش و آسایشمان باشد ، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه {ق} کلام الله مجید افزودند: اقسام مختلف آدم ها ؛ بعضی ها اعتقاد ندارند ، بعضی ها اعتقاد  دارند و عمل درست ندارند ؛ اینگونه نیست که همه یکسان باشند ، اما آن که واقعاً نجات بخش است ، ایمان است و عمل . تنها ادعای ایمان فایده ندارد ؛ ایمان باید با عمل همراه باشد ، عمل سند ایمان انسان است . انسان در لحظه ی مرگ حالت غیرعادی پیدا میکند ، شبیه به حالت مستی . آدم مست را میگویند که لایعقل است .تشخیص درستی ندارد . تشخیص درستی ندارد در موقعی که مست است ، لحظه ی جان دادن آن قدر سختی و اضطراب دارد ، شبیه به حالت مستی تشبیه شده .البته همین تعبیر درباره ی انسان در عرصه ی محشر هم آمده است . در سوره ی مبارکه ی حج ، که از وحشت روز قیامت گویا مردم مستند ، عقل ندارند . درحالی که عقل دارند ، ولی از وحشت و اضطراب پس دادن حساب ، یک حالت غیرعادی پیدا کردند . موقع جان دادن هم انسان حالت غیرعادی پیدا میکند ، شبیه به مستی.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: عن  امامنا الکاظم «ع» : إنَّ لِلّهِ عِبادا فِي الأرضِ يَسعَونَ في حَوائجِ النّاسِ هُمُ الآمِنونَ يَومَ القِيامَةِ ، و من أدخل على مؤمن سرورا فرح اللّه قلبه يوم القيامة. بیانی از آقا موسی بن جعفر امام کاظم است که میفرماید خداوند در دنیا بندگانی دارد ، این بندگان خدا تلاش میکنند ، سعی دارند در برآوردن حوائج دیگران ؛ انسان ها به همدگیر نیاز پیدا میکنند ؛ بخلاف حیوانات ؛ انسان ها بایدبه همدیگر ترحم داشته باشند ؛ آنهایی که دردنیا به فکر دیگران هم هستند ، اینها در عرصه ی محشر در امان هستند . ایمنی پیدا میکنند . اگر کسی دل مومنی را شاد کرد ، این دل دیگری را شاد کردن نه در ازای یک توقع مادی دنیا ، بلکه برای خدا ؛ برطرف کردن مشکل انسانی برای رضای خدا ، اگر در همه ی اعمال عبادی ، خدا لحاظ بشود ، جواب و پاسخ و پاداش با خداست  . اما اگر کسی به دیگری خدمتی کرد ، و میخواهد از خودش متوقع باشد ، طرف معامله همان آدم است ، نه خدا  . این روایت به اقتضای شرایط این ایام و شرایط کرونایی و شرایط سخت معیشتی ؛ گاهی که دعوت میکنند مومنین را برای کمک مومنانه و رزمایش مواسات ، همراهی کردن و همکاری کردن با دستگاه هایی که امین هستند و امکانات را در اختیار آنها گذاشتن، هم این انفاق است در راه خدا و هم این سعی است در حل حوائج مردم ، که ان شاءلله موجب ایمنی در آخرت بشود . امروز روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی ، داروساز عالِم دینی ، و مسلمان ایرانی ؛ از رسول خدا نقل شده که فرمود : آن کسی که بیماری را خلق کردو آفرید ، برای همه ی بیماری ها هم دارو و درمانی دارد . بله آن وقتی که اجل برسد ، دارو بی اثر میشود و آن امر سر جای خودش است . چون قضا آمد ، طبیب ابله شود ، آن دوا از خاصیت گمره شود ، بله اجل که رسیده دوا اثر نمیکند ؛ اما اگر اجل نرسیده باشد دارو اثر دارد . حالا ، داروها صنعتی هستند ، لذا پزشکان ما توجهشان و اعتمادشان عمدتاً به داروهای صنعتی است . این معنایش این نیست که داروهای سنتی دیگر بی اثر شده باشد ؛ نه خیر ؛ داروهای سنتی هم قطعاً اثر خودشان را دارند .اگر واقعاً داروشناس خبره باشد ، کاردان و کارشناس باشد ، بیماری را شناخته باشد و داروی سنتی یا به تعبیر دیگر داروی گیاهی را برای بیماری شناخته باشد ، قطعاً مؤثر خواهد بود . اینگونه نیست که بی اثرباشد . بله ، چون اگر بدون شناسایی و بدون کسب اعتماد ، انسان بخواهد از هرکسی داروی گیاهی دریافت کند ، یا به پیشنهاد او عمل کند ، مکن است مجاز نباشد ؛ باید اطمینان حاصل بشود ؛ اگر اعتماد و اطمینانی حاصل شده ، باید علی القاعده مراکز علمی و پژوهشی ما بیشتر از این فعال میشدند تا الآن و امیدواریم از این به بعد تلاش بیشتری بکنند . تهیه ی واکسن پیشگیری ضرورتی داشت ، اما خود دارو هم برای درمان این بیماری ، آن هم ضرورت کمتر از تهیه ی واکسن نیست واقعاً ، که باید این بخش را هم تلاش پژوهشی و تحقیقاتی و علمی باشد ، و احیاناً اگر کسانی که در رشته ی طب سنتی آشنایی دارند ، دستی دارند ، آنها را هم نباید نادیده گرفت و باید واقعاً پیشنهادات آنها بررسی بشود و آزمایش بشود و ان شاءلله نتیجه بخش هم خواهد بود .

ایشان فرمودند: از جمله سیاست های ابلاغی که مقام معظم رهبری به دستگاه های دولتی داشتند ، واقعاً یک نسخه ی بسیار جدی برای همه ی وزارتخانه ها و دستگاه ها ، از جمله همین راجع به دارو ، فرمودند ترویج کِشت گیاهان دارویی تحت نظر جهاد کشاورزی و حمایت از توسعه ی نوآوری های علمی و فنی در تولید ، و عرضه ی فرآورده های دارویی سنتی ، تحت نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر فرمودند: به همه ی اهل ایمان و همه ی ملت بزرگ و صبور و رشید ایران باید تشکیل دولت جدید را تبریک گفت . شرایط بسیار خوبی پیش آمده است ، اما این دولت جدید واقعاً وارد ویرانه ای شده است . اوضاع متأسفانه بسیار به هم ریخته است . طبعاً زمان میبرد . دولت و وزرا تازه دیروز آمده اند و وارد وزارتخانه شده اند . اما از دوهفته ی قبل ، مزدوران آمریکا شروع کردند در روزنامه ها و در سایت ها ، در پیام رسان ها ، شروع کردند که دولت چه کاردارد میکند ، چه کار کرده ، بدتر دارد میشود و بدتر میشود! ؛ ببینید ، مورد توقع مردم برای دولت در قدم اول صداقت است و با مردم صادقانه حرف زدن و با مردم خودمانی برخورد کردن و از جنس مردم بودن. مردم هم ببینند که واقعاً دولت مشکل دارد ، مردم هم قدم جلو میگذارند و کاری که از دست مردم بر بیاید کمک میکنند اگر ببینند که دولت میخواهد خدمت کند .اگر ببینند دولت مشکل دارد و اگر میتوانند گوشه ای از مشکلات دولت را برطرف کنم چرا نکنم  . غیرت و دیانت و همیت اقتضا میکند که جامعه ی ایمانی کمک کند دولت مردمی و در خدمت مردم را . امیدواریم که خدای رحمان بر تأییدات این سید مخلص رشید بیافزاید ان شاءلله . ولی مومنین باید هشیار باشند عوامل بیگانه و دلدادگان به آمریکا و اروپا بیکار ننشستند  . مدام در فضای مجازی و رسانه ها برای تخریب افکار عمومی و مأیوس کردن مردم از آینده القاء کنند: که از این دولت هم کاری برنمی آید! . خب خود شما چه کردید در گذشته ؟! حالا میگویید که از این دولت کاری بر نمی آید؟! فراموش نکنیم ؛ هشت سال قبل ، قبل از آنکه دولت بیاید سر کار ، همه را حواله میکردند خرابی ها را به دولت قبل ، خب چکار کردند؟ قیمت دلار از کجا به کجا رسید ، ارزش پول ملی از کجا به کجا سقوط کرد ؟ و حالا اقلاً یک شش ماهی مهلت بدهند ببینند این دولتی که آمده برنامه اش و طرحش چیست و عملکردش چگونه خواهد بود و شما مومنین هم دعا کنید که خدای رحمان کمک کند این خدمتگزاران را در عرصه ی مدیریت سیاسی ، اجرایی و اجتماعی کشور.

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

img_1790_jfhz.jpg
img_1812_6tty.jpg
img_1797_advp.jpg
img_1776_m58s.jpg
img_1777_frlz.jpg
img_1787_a4i.jpg
img_1788_tgao.jpg
img_1799_cke7.jpg
img_1831_h33.jpg
img_1848_42d.jpg
img_1853_oq70.jpg
img_1884_7fj1.jpg
img_1889_vkg6.jpg
img_1895_rt5h.jpg
img_1897_d88z.jpg
img_1903_otlx.jpg
img_1906_wv4h.jpg
img_1914_irdx.jpg
img_1916_rkl9.jpg
img_1917_0jqv.jpg
img_1919_j9pa.jpg
img_1938_l22q.jpg
img_1944_fj6b.jpg
img_1948_xngs.jpg
img_1954_7svz.jpg
img_1957_n5s2.jpg
img_1963_vged.jpg