مراسم نمازجمعه 19 شهریور ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 19 شهریور ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز و پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای مهدی دیلمی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابوالقاسم حسینی قرائت شد.

امام جمعه موقت شهرستان در آغاز خطبه ی اول با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از معاصی و گناهان ، فرمودند: اساساً انسان موجودی است که فطرتاً به صورت اجتماعی زندگی میکند ، و نیازمند زندگی در اجتماع است . و زمانی که در کنار هم هستند انسان ها ، دارای قدرت هستند و توانمند هستند ؛ از این جهت شیطان تلاش میکند تا اتحاد و انسجام و با هم بودن انسان ها را از آنها بگیرد ، و در میان آنها تفرقه و اختلاف ایجاد بکند ؛ لذا قرآن در سوره ی مائده ، آیه ی 91 میفرماید که: إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ  ، شیطان تلاش میکند که بین انسان ها بغض و دشمنی ایجاد بکند تا اینها ضعیف  بشوند ، در حالی که همه ی ادیان الهی ، دین مقدس اسلام ، آموزه های قرآنی و احکام ما و دستورات قرآنی ما ، همه و همه به ما سفارش میکنند به آن اموری که موجب تقویت روابط بین انسان ها است . دستورات مختلفی را میبینیم در دین اسلام هست ، مثل همین نمازجمعه که دور هم باید جمع بشویم و بخوانیم که باعث تقویت اجتماع مسلمین است . مثل نماز جماعت ، که اینهمه سفارش شده است .

ایشان افزودند : دستورات دینی مثل نماز و صله رحم و عیادت مریض رفتن و تشییع جنازه و مثل خیلی از دستورات دینی که موجب تقویت روابط مومنین میشود ، اسلام اینها را تأکید و سفارش کرده است و هرچه که موجب دوری مومنین از هم میشود مثل غیبت همدیگر کردن و تهمت زدن ها و دروغ زدن ها ، سخن چینی و هرچه که از این دست روابط را تیره میکند ، اینها را هم دستورات دینی ما حرام اعلام کرده است . اساساً دین یا روح دین در جمعیت و جماعت است . البته این بحث فراتر از بحث موضوع کرونا و زمانی که الآن در آن به سر میبریم است ، چون الآن یک اقتضایی دارد که نباید سفارش به تجمع بشود ، بلکه فعلاً در این زمان خاص باید سفارش بر این باشد که تلاش کنیم دلهایمان با هم باشد ، ولو اینکه تنهایمان در کنار هم نباشد .

حجت الاسلام حسینی فرمودند: ردم ایران هم در صحنه بودند تا انقلاب اسلامی اتفاق افتاد ، و هروقت جهان معاصر اینگونه مردم در صحنه باشند و بیایند برای دین ، قطعاً توفیق خواهد بود . و همانطور که حضرت امام فرمودند محرم و صفر اسلام را زنده کرد ، امروز هم مطمئنیم که محرم و صفر و عزای اباعبدالل الحسین «ع» زمینه ی ظهور امام زمان«عج» خواهد بود  . به ویژه موضوع اربعین و پیاده روی اربعین که ما امروز مشاهده میکنیم  که روز به روز در حال گسترش هست و البته ما هم مثل همه ی مومنین درخواستمان این است که تا آنجا که پروتکل های بهداشتی اجازه میدهد جمعیت زائر اربعین را دولت عراق بیشتر اعلام کند و از این شصت هزار نفر بالاخره زائرین ایرانی بیشتر بتوانند در آنجا حضور پیدا کنند .، و البته موضوع کرونا اگر نبود بهتر مردم دنیا متوجه این عظمت میشدند.

مدرس حوزه و دانشگاه در قسمت پایانی خطبه اول به ذکر مصیبت آل الله«علیهم السلام» و حضرت رقیه«سلام الله علیها» پرداختند.

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، با اشاره به ولادت حضرت امام باقر«ع» [به نقلی] فرمودند: در بیانی از امام باقر«ع» آمده است : کارهای خیر و شر در روز جمعه دوچندان میشود ، یعنی ثواب کارهای خیر دوبرابر میشود ، و عذاب و پیامد و آثار کار شر هم در روز جمعه دوبرابر میشود و این بخاطر روز جمعه است ، چون روز جمعه مثل روز عید سعید فطر و عید قربان و اعیاد دیگر ، عید و سید الایام است . ازاین جهت آن حضرت فرمودند صدقه هم در روز جمعه فضیلتش دوبرابر میشود ، نه بخاطر خود صدقه ، بخاطر فضیلت روز جمعه ؛ خود صدقه که طبق صراحت قرآن یک دانه در راه خدا ، برابر هفت خوشه ای است که هر خوشه صد دانه بشود ؛ اما اگر آن در جمعه باشد ، قطعاً فضیلت جمعه هم بر آن افزوده میشود .

امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر  افزودند : یکی از موضوعاتی که قصد دارم در این خطبه به آن اشاره میکنم ، سخنان اخیر حضرت آیت الله رئیسی ، ریاست محترم جمهور است و همینطور وزیر امور خارجه که جاهای مختلف مطرح کردند ، که بحث درستی را هم اشاره کردند ، راجع به مذاکره ؛ فرمودند مذاکره برای مذاکره ، هیچ ثمره ای و معنایی ندارد و بی فایده است . منافع مردم ایران در مذاکره برای مذاکره تأمین نمیشود . قطعاً مذاکره باید برای رفع تحریم ها باشد که اثر داشته باشد . اما آمریکایی ها ، دشمنان این نظام مقدس ،اینها در تلاش هستند که این مذاکرات همینطور فرسایشی بشود وبه درازا بکشد و اهدافی را در این موضوع دنبال میکنند ؛ یکی از اهدافی که در مذاکرات پیوسته دنبال میکنند آنها ، این است که یک اختلافی در اینجبهه ایجاد بشود و درواقع بین کشورهای روسیه ، و چین ، و ایران ، که در مواردی با هم اختلاف پیدا کنند و انسجامشان شکسته بشود . یکی دیگر از اهداف که برای آنها میشود در نظر گرفت از این استمرار بی حاصل مذاکرات ، خسته کردن مسئولین سیاسی ایران است که توانشان رابگیرند و فقط حجم کارشان را ببرد در زمینه ی مذاکرات و تمام توجهشان به این سمت باشد و این خودش یکی از اهدافشان باشد . یکی هم خسته کردن مردم است که هی بگویند مذاکرات و در واقع این ثبات روانی مردم را بگیرند و ثبات اقتصادی جامعه را بگویند و امروز و فردا کنند و الان هشت سال گذشته و باز هم مذاکرات و بازهم مردم ثبات اقتصادی ندارند و در کارهایشان اثر دارد . برای آنها خیلی مفید است که پشت سر هم بنشینیم و با هم مذاکره کنیم و قطعاً این مذاکره با این وضعیت راه به جایی نمیبره ؛ باید دولت سیزدهم یک تلاشی کند و تعامل با همه ی جهان این سیاست جمهوری اسلامی است . در همه ی دولت ها بوده و در این دولت هم هست و اشکالی ندارد تعامل با سایر جهان ، اما تعامل با این اروپایی ها و آمریکا در صورتی باید باشد که واقعاً منافع جمهوری اسلامی تأمین بشود ، و الا چه فایده ای دارد مذاکرات با صورت گذشته ی خودش با اینها ، غیر از معطل شدن . به نظر میرسد باید یک طرح جدیدی را نمایندگان مردم در شورای اسلامی ، یا دستور همان شورای امنیت ملی ، و بالاخره یک فکر جدیدی کنند که بتوانند از این فرصت استفاده کنند ، و هم ایران اسلامی مشخص کند که اهل مذاکره است و از مذاکره فاصله نمیگیرد ، و هم اینکه بگوید مذاکره ای که در آن فایده ای داشته باشد ، و مذاکره برای مذاکره را قطعاً کسی نمیخواهد که اینها ادامه بدهند .

خطیب این هفته ی نماز جمعه قائم شهر افزودند: تشکر میکنیم از فرماندهی نیروی انتظامی جناب سرهنگ خادمی و همکارانشان که یک جلسه ای را ترتیب دادند برای توانمندسازی معتادین بی بضاعت.بالاخره یکی از مشکلات همه ی شهرستانها است و در این شهرستان هم هست . کمپ هایی هست که معتادین باید در این کمپ ها بروند و توانمند بشوند و بعدش هم اشتغالزایی برای اینهاست و تلاشهایی کردند و جلساتی را شکل دادند و از فرمانداری هم تشکر میکنم ، عزیزانمان در ستاد مبارزه با مواد مخدر ، اداره بهداشت ، کمیته امداد حضرت امام خمینی «ره» ، و همینطور بهزیستی ، که اینها باید دست در دست هم بدهند . خب پسندیده نیست که یک عده ای بروند معتاد بشوند و بعد هم با اینکه میخواهند بروند در کمپ های سلامت تا توانمند بشوند ، اما نتوانند به واسطه ی بضاعت پایین ؛ چون کمپ ها معمولاً کمپ های خصوصی است و یک معتاد برای رفتن باید یک میلیون پول بهد تا سلامتش را پیدا کند و بر فرض هم سلامتش را پیدا کند باز بعد از ترخیص اگر اشتغال نداشته باشد جایی ، دوباره برمیگردد به همان خانه ی اول و باز باید از صفر شروع کند . اینجا میطلبد که مردم هم کمک کنند .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای مهدی دیلمی اقامه ، و دعای شریف هفتم صحیفه سجادیه به نیت دفع بلایا و نابودی بیماری کرونا ، در بین الصلاتین قرائت شد.

img_2360_qoqd.jpg
img_2361_4ttr.jpg
img_2362_fuzb.jpg
img_2365_mqon.jpg
img_2376_g6ai.jpg
img_2380_6mvg.jpg
img_2382_zz9n.jpg
img_2387_94wm.jpg
img_2393_ufyq.jpg
img_2396_nvzn.jpg
img_2399_6dro.jpg