مراسم نمازجمعه 16 مهر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 16 مهر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اقامه ی اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب آقای مسلمی آغاز ، و پس از اجرای جناب آقای مهران شکری ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 1 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان بر توفیقات ما در درک و فهم آیات نورانی قرآن بیافزاید ؛ معرفت ما را نسبت به فهم قران ، خدای رحمان یاری کند افزایش دهد و ما را در پایبندی به موازین قرآن که ضامن سعادت انسان است موفق بدارد .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه {حجرات} کلام الله مجید افزودند: ادب در برابر رهبران دینی ؛ پیغمبر خدا در رأس و امامان معصوم در رتبه ی پایین تر و عالمان عامل متدین ، فقیه عادل نائب عام امام زمان ، در برخورد با چنین فقیه که مخصوصاً در مقام رهبری باشد ، ادب مواجهه ، ادب روبه رو شدن با فقیه عادل را باید انسان بیاموزد . مواجه شدن با رهبران دینی ، و همچنین در این سوره ، نحوه ی مواجه شدن مومنین با یکدیگر ، که زمینه های انس و الفت را فراهم کنند ، نه اینکه نحوه ی برخورد نفرت انگیز باشد . اگر دستورات قرآنی رعایت شود ، صفا و صمیمیت و محبت و علاقمندی در جامعه ی انسانی افزایش پیدا میکند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: امروز اولین روز از ماه مبارک ربیع المولود ، ربیع الاول ، ماه ولادت رسول خدا است که در 17 این ماه اتفاق افتاد ، به این مناسبت این ماه را ربیع المولود نامیدند . اولین روز از این ماه ، آغاز تاریخ هجری است ؛ یعنی هجرت رسول خدا از شب اول ربیع آغاز شده بود . دیروز هم سالروز شهادت امام هشتم«ع» بود ، دو روز قبل هم سالروز رحلت رسول خدا و شهادت امام مجتبی ، که مومنین در دسته روی ها شرکت داشتند و عزاداری های پراکنده در نقاط مختلف که خدای رحمان از همه قبول کند ان شاءلله و دسته روی دیروز از سوی خادمان آستان قدس رضوی ، با مدیریت دفتر نمایندگی آستان در شهرستان قائم شهر ، برادر عزیزمان جناب آقای فاضل زاده ، حقیقتاً یک برنامه ای که بعضاً شاید حضور داشتید  و آنهایی که حضور داشتند خودشان از نزدیک مشاهده کردند که برنامه بسیار منظمی بود و محترمانه و آبرومندانه و بسیار با معنویت ، که امیدواریم خدای رحمان از همه به لطف و کرمش بپذیرد .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر فرمودند: فردا روز جهانی پُست است . خدمت سالم به مردم ، که خیلی هم سابقه ی طولانی دارد  و کار خوبی بود که از یک سمت خدمت است و از یک سمت دیگر هم یک مسئولیت سنگین امانت داری . هم باید دست اندرکاران پُست ، امانت داری را همیشه و همواره مد نظر داشته باشند ، و جامعه خدمات آنها را تقدیر و تحسین داشته باشد . روز جهانی کودک ، که کودکان امانت الهی هستند ؛ نگهداری و تربیت درست آنان ، نوعی مجاهده است و از اجر و پاداش الهی برخوردار میشود انسان . دوشنبه هم سالروز تأسیس مجمع تقریب بین مذاهب به دستور مقام معظم رهبری در سال 1369 است . مسلمان ، چه شیعه و چه سنی ، اگر واقعاً صاحب فهم درستی باشند ، صاحب درک صحیحی باشند ، باید سعی کند کنار هم قرار بگیرند ؛ چرا ؟ چون هردو دارند خدا را بندگی میکنند ، هردو دارند به سوی کعبه ی خدا می ایستند ، و هردو دارند کتاب خدا را ، این سرمایه ی بزرگ مشترک بین شیعه و سنی و همه ی طوائف ، تبعیت میکنند . همه ی مسلمان ها موظفند برای نزدیک شدن به یکدیگر تلاش کنند و هرکسی دامن میزند به تفرقه ، او در خدمت اجانب و استکبار و شیاطین است . وگرنه اگر در مسیر خدای رحمان باشد ، نباید به تفرقه ، به دشمنی ، به خصومت ، دامن بزند . سه شنبه هم پنج ربیع ، سالروز وفات حضرت سکینه ی بنت الحسین که مادرش رباب بود . همچنین سه شنبه ، سالروز بزرگداشت حافظ ، که میگوید: ندیدم خوشتر از شعر تو حافظ ، به قرآنی که تو در سینه داری .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر فرمودند : امروز اینجا برنامه ی شانزدهمین جشنواره ی تلاوت مجلسی قرآن کریم ، که کار بسیار ارزشمندی بود و ای کاش همه ی شما مومنین حضور میداشتید . با همت و همکاری های دستگاه های مختلف ، و از جمله ی آنها فرهنگ و ارشاد ، صدا  و سیما ، اوقاف ، فرمانداری ، عزیزان در بسیج سپاه و پایگاه مقاومت و موسسات قرآنی و خیلی ها دست اندرکار بودند برای این برنامه ی بین المللی ؛ از کلّ استان مازندران ، 10 نفر قبلاً انتخاب شده بودند ، آمدند امروز اینجا تلاوت کردند هر 10 نفر تا از جمع 10 نفر دو نفر برتر انتخاب بشوند و این دو نفر به جشنواره ی ملی کشوری راه پیدا کنند به عنوان نمایندگان مازندران و این برنامه را در مصلی جمعه قائم شهر برگزار کردند . قرآن کتاب خدا است برای هدایت انسان . قرآن راهنمای زندگی دنیا و آخرت انسان است . همه ی اقشار نیاز به قرآن دارند ، مخصوصاً نسل جوان ؛ پدران ، مادران ، خانواده ها ، نوآموزانتان را ، دانش آموزانتان را ، تشویق کنید برای ورود به موسسات و مکاتب قرآن.

در قسمت پایانی خطبه دوم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد. در بین الصلاتین ، جناب حجت الاسلام  و المسلمین حیدری«مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران» بمناسبت دهه وقف ایراد بیانات داشتند.

img_3797_htx9.jpg
img_3789_hc48.jpg
img_3804_1eyn.jpg
img_3808_m5cs.jpg
img_3810_apln.jpg
img_3812_zhay.jpg
img_3815_okl.jpg
img_3816_0vze.jpg
img_3817_6woq.jpg
img_3819_fzj0.jpg
img_3826_gz36.jpg
img_3834_48tv.jpg
img_3842_x9v8.jpg