مراسم نمازجمعه 23 مهر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 23 مهر ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب سرهنگ مهدی خادمی«فرماندهی انتظامی شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی نیروی انتظامی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 2 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان بر فهم و درک و شعور ما بیافزاید ان شاءلله. هر قدر فهم انسان به حقایق عالم هستی و حقایق امور و حقایق قرآن افزایش پیدا کند ، انسان به سعادت دنیا و آخرت نزدیک تر میشود . عمده ی مشکلات انسان غفلت است و بی توجهی . اگر سعی کند دقت داشته باشد ، خدا هم کمکش میکند .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه {حجرات} کلام الله مجید افزودند: این فرمایش کلام خدا که لاترفعوا اصواتکم ، دو گونه میشود که معنا بشود ، یک اینکه صدایتان را بلند نکنید و بی ادبی نکنید در محضر رسول خدا ، و دیگری اینکه اگر رهبر شما بیانی داشت ، مطلبی داشت ، نیایید بالای مطلب و اظهارات و عقیده ی او ایجاد تردید کنید و چیز دیگری بگویید . هم زمان رسول خدا این حالت وجود داشت ، و هم زمان امامان معصوم وجود داشت ، و هم الآنه در روزگار ما وجود دارد . . برای مثال ، این رزمایشی که در نوار شمال غربی کشور برگزار شده بود ، قطعاً همه میدانند ، کسی که سواد و درک داشته باشد ، میداند که بدون مصوبه ی شورای امنیت ، چنین اقدامی نمیشود ، و شورای امنیت بدون کسب رهنمود فرماندهی کل قوا چنین اقدامی نمیکند . حالا که این اقدام شده ، به جای حمایت ، به جای پذیرفتن ، آنوقت بیایند اما و اگر مطرح کنند برخی که : “رزمایش برگزار کردند آنجا و همسایه را تحریک کردند.” ؛ خب همسایه خیلی پر رو شده بود . همسایه ، صهیونیست ها را آورد در مملکت خودش . ببینید ، آمریکا بظاهر از افغانستان خارج شد ؛ اما آیا واقعاً افغانستان را رها کرد و دست برداشت از افغانستان؟ اگر دست برداشته بود که داعش آنجا رشد نمیکرد . بظاهر خارج شده ، اما با پول و تحریکات خود و با عوامل منطقه ای خود داعش را در آنجا انسجام داد تا هم برای دولت افغانستان ، و هم برای مردم و ملت افغانستان و برای منطقه آسیب داشته باشد . خب آثارش را دیدید که انفجار مسجد جامع قندوز افغانستان با بالای صد نفر شهید و دویست نفر مجروح که این جنایت سنگین را به چه انگیزه ای و با کدام هدف و با حمایت چه کسی راه انداختند؟ ببینید ، حزب الله لبنان واسطه شد درخواست کرد جمهوری اسلامی مواد سوختی داد ، مایعات سوختی داد ، مشکل لبنانی حل بشود ؛ یک سال است که لبنانی ها کمبود این منابع و مشکل داشتند ، آنها کاری نمیکردند ، اما الآن وقتی دیدند مشکل لبنانی ها دارد حل میشود ، آن جنایتی را که خود عوامل صهیونیست ها در بندر بیروت ایجاد کرده بودند ، آن همه کشتار و آنهمه تخریب ، حالا با دخالت آمریکایی ها دادگاهی تشکیل بشود ، آنجا حزب الله را متهم کنند ، و بعد هم یک جمعی بیایند مقابل دادگاه بایستند با دست خالی و با حرف زدن که اعتراض داشته باشند به آن دادگاه ، بعد از پشت بام اینها را هدف قرار بدهند برای چه؟ چرا از پشت بام هدف قرار بدهند؟ خب پیدا است برای اینکه لبنان را یکپارچه به آشوب بکشند ، بگویند مشکل شما با آوردن مواد سوختی از ایران حل نشده و نمیشود ، شما گرفتاری های سنگینتری پیدا کنید . مقابله ی اهل ایمان با استکبار زمان ، همواره در طول تاریخ وجود داشت و دارد . اگر مومنین ، اگر بندگان خدا با بصیرت ، با معرفت درست و با آگاهی همسو وهمدل بشوند ، خدا وعده کرد که من دشمنان شما را ذلیل و خوار میکنم ؛ اما مشکل اینجا است که استکبار در کشور های اسلامی عوامل دارد . همین اخیراً شنیدید که وزارت اطلاعات ما 10 نفر از جاسوسان مرتبط با اسرائیل و آمریکا را دستگیر کرد ، مستنداً . خب اینها نفوذ عوامل بیگانه در درون کشور ما است. خب عمدتاً با هشیاری سربازان گمنام ، چه در وزارت اطلاعات و چه در اطلاعات سپاه که شب و روز دارند تلاش میکنند ، شناسایی میشود ، کشف میشود ، گاهی هم میبینیم که اینها ممکن است با یک پیچیدگی های خاص به اهداف شومشان برسند ، مثل ترور کردن دانشمند هسته ای ما که اخیراً اتفاق افتاده بود .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: هیچ سرمایه ای بهتر از سرمایه ی طهارت و پاکی و تقوا نیست . تقوا یعنی پاک زندگی کردن ، تقوا یعنی دروغ نداشتن ؛ تقوا یعنی خیانت نکردن ، تقوا یعنی مردم آزاری نکردن . تقوا یعنی غیبت نکردن ؛ هرآنچه را که در قرآن مجید نهی شده ترک کردن . هرآنچه را که واجب شمرده به جا آوردن میشود تقوا . پروردگارا در این مسیر ما را یاری بفرما.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر فرمودند: بمناسبت هفته ی نیروی انتظامی ، هفته های قبل ادای وظیفه کرده بودیم و امروز برادر عزیزان جناب سرهنگ خادمی مطالبی را ارائه فرمودند که تشکر میکنیم و از حضور عزیزان غیور مردان نیروی انتظامی تشکر میکنیم و آرزوی توفیق برای همه ی این عزیزان داریم . امروز سالروز شهادت امام یازدهم ، امام حسن عسکری ، دهمین نسل علی و زهرا«س» است ، و همچنین آغاز امامت و ولایت ولی الله الاعظم حجةبن الحسن است ؛ همچنین امروز روز جهانی نابینایان است تعبیر به روز عصای سفید است ؛ عصای سفید علامت شد که اگر نابینایی عصای سفید دارد ، هر بیننده ای از دور متوجه میشود که این انسان مشکل در بینایی دارد ، مراقب باشد و مواظب باشد و کمکش کند ؛ اصلاً تأکید شده و دستور داریم ، هرکسی که مشکل دارد ، حالا یک نفر مشکل بینایی دارد و یکی مشکل دیگر، دستش یا پایش قطع شده و یکی فلجی دارد ، هرکسی مشکل دارد ، دیدی ترحم کن و بگو خدایا تو را شکر که من اینگونه گرفتاری ندارم ، الحمدلله الذی عافانی مِمّابتلاه ، و لَو شاء فَعَل . حمد خدا را که مرا از این گرفتاری عافیت داد و من این گرفتاری را ندارم . اگر خدا میخواست من هم این گرفتاری را داشته باشم ، پیدا میکردم . این زمینه ساز ترحم به حال گرفتاران است . غفلت نشود .

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر فرمودند : فردا روز پیوند اولیاء و مربیان ، خب این بیماری بسیار خطرناک و پیچیده و نشناخته که هنوز هم نزدیک دو سال میگذرد ، علاج و درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده ، این بیماری سبب شده بود که مدارس ، کلاس حضوری تعطیل بشود و پیوند بین خانه و مدرسه یک قدری آسیب ببیند در نتیجه ؛ ولی الآن بنا گذاشتند کلاسها حضوری تشکیل بشود و ارتباط بین خانه و مدرسه و بین اولیاء و مربیان برقرار بشود ، ولی متأسفانه در گذشته تعطیلاتی بوده ، مسافرینی که آمدند ، الآن اعلام میشود که باز هم آمار گرفتاران کرونایی دارد افزایش پیدا میکند . پس بنابراین هم باید مراقب باشیم ، فاصله را حفظ کنیم ، چون این بیماری مسری است ، از یکی به دیگری سرایت میکند ، و حالا همین حدی که گفتند یک متر و نیم تا دو متر فاصله اگر رعایت بشود ، و در مواجهه نزدیک ، حتماً ماسک استفاده بشود ، خب اگر واقعاً اینها را رعایت بکنیم ، گرفتاری کمتر خواهد شد . این پیوند اولیاء و مربیان خیلی میتواند اثر داشته باشد در پیشرفت تحصیلی و رشد علمی محصلین. همچینین روز ملی پارا المپیک است و روز جهانی غذا . واقعاً ورزشکاران ما ، چه پاراالمپیکی ها و چه ورزشکاران دیگر دارند خوش میدرخشند ، که ما آرزوی توفیقات بیشتر برای این عزیزان داریم ، که ورزش امر خوبی است و دوشنبه هم روز تربیت بدنی و روز ورزش است . سابقاً فعالیت ها دستی و نوعاً کارهای سختی صورت میگرفت و به جای ورزش امروز عرق میریختند و سلامتی شان هم از همان عرق ریختن ها تأمین میشد . ولی الآن نه کار کشاورزی سختی دارد و نه کار باغداری سختی آنچنانی دارد ، و کار یدی کمتری دارد و لذا اگر ورزش هم نباشد ، هم بیماری به سرعت نفوذ میکند ، و توان جسمی و انواع مختلف بیماری ها ارمغان راحت زندگی کردن و عدم تحرک خواهد بود و سختی ورزش میتواند سلامتی را به ارمغان بیاورد.

ایشان افزودند: همچنین در این هفته روز جهانی ریشه کنی فقر را داریم . مجامع بین المللی شعار ریشه کنی فقر را میدهند ، اما همواره در صدد تضعیف ملت ها و پایین نگه داشتن ملت ها ، مگر کشوری و ملتی بپذیرد که ذلیل آنها و برده ی آنها بشود . وگرنه اگر بخواهد آزاد و مستقل زندگی کند ، در صدد تخریب مسائل آن کشور بر می آید . پنجشنبه هم 29 مهرماه سالروز درگذشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی ، که در قسمت پایانی دوره ی چهارم مجلس خبرگان رئیس مجلس خبرگان بودند ، و به رحمت الهی پیوستند در سال 1393 ، خدای رحمان او را با اولیاء خودش محشور بفرماید ان شاءلله .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، ضمن ذکر مصیبت آل الله در سالروز شهادت امام حسن عسگری«ع» ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

img_4466_wclu.jpg
img_4472_zqw8.jpg
img_4441_r6hv.jpg
img_4476_c4ct.jpg
img_4483_jqb6.jpg
img_4487_sno9.jpg
img_4493_es4m.jpg
img_4494_jzt5.jpg
img_4496_vm7.jpg
img_4497_r8om.jpg
img_4509_kvmw.jpg
img_4510_izl7.jpg
img_4523_dtpx.jpg
img_4526_6r3.jpg
img_4527_z2o.jpg
img_4530_f1cu.jpg
img_4535_pcrc.jpg
img_4541_duj1.jpg
img_4544_je5z.jpg
img_4549_tdi8.jpg
img_4551_jc7v.jpg
img_4553_29d9.jpg
img_4520_7nbl.jpg
img_4514_wil9.jpg