مراسم نمازجمعه 1 بهمن ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 1 بهمن ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از  اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 12 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: این آیه درس های اخلاقی مهمی برای داشتن یک جامعه ی آرام ، یک جامعه ای که انسان ها به همدیگر اعتماد کنند ، به همدیگر احترام بگذارند ، خیرخواه هم باشند ، یار هم ، غمخوار هم باشند ، برای اینکه اعتماد آسیب نبیند ، احترام متقابل حفظ بشود.

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات کلام الله مجید افزودند: خدای رحمان ، از خصلت های ناپسندی نهی کرده که مومنین رعایت کنند نهی را و یعنی پرهیز کنند از این خصلت ها . یکی از آنها مسخره کردن ، مومن حق ندارد مومن دیگری را مسخره کند . عیب جویی ؛ حق ندارد مومن پیش این و آن از دیگری عیب جویی کند . القاب زشت ؛ حق ندارد مومن درباره ی دیگری القاب زشت به کار ببرد . گمان بد ؛ در دو آیه این نکته ها پشت سر هم آمده . گمان بد نبرید . بله یک وقتی آدم یقین حاصل میکند که فرد یک تخلفی کرد . یقین غیر از گمان است . دنبال شک و گمان نباید رفت . تجسس در کار یکدیگر نباید کرد . خیلی کوتاه همینجا عرض کنم که تجسس در مسائل شخصی افرد ، اما اگر احتمال باشد طرف عامل دشمن است ، فریب خورده ی دشمن است ، قصد آسیب زدن چه در بُعد فرهنگی و چه نظامی به جامعه ی اسلامی دارد ، اینجا باید تجسس و کشف حقیقت کرد و باید در مقام اتفاق جرم ، تجسس کنند و کشف جرم و شناسایی مجرم شود . آنها موارد استثنایی است . اما در شرایط عادی چه کار داشته باشد انسان که در زندگی دیگری ، و خصوصیات زندگی دیگری برود تجسس کند و جست و جو کند . و بعد هم غیبت ، که خصلت زشتی است . فرمان خدا است که از یکدیگر غیبت نکنید ، تجسس نکنید در زندگی شخصی افراد ؛ که البته تجسس در تحرکات دشمن و عوامل دشمن ، امر دیگری است که باید تعقیب بشود . خلاصه در جامعه ای که مومنین دارند زندگی میکنند ، برای حفظ آرامش و حفظ حسن نیت ، و برای حفظ اعتماد باید از این رذائل اخلاقی پرهیز بشود.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت سوره مبارکه کوثر کلام الله مجید فرمودند: این سوره ی کوتاه ، در فضیلتش رسول خدا فرمود که هرکه این سوره ی کوتاه را در نمازهای واجب و مستحبش تلاوت کند ، قرائت کند ، فردای قیامت سیراب میشود از حوض کوثر . حوض مخصوص . هرکه ین سوره را تلاوت کند ، خدای رحمان به او می آشاماند از نهر های بهشتی . مستحضرید که هفته ی پیش رو ، از جمله مناسباتش ، سالروز ولادت حبیبه ی خدا ، صدیقه ی اطهر سلام الله علیها ست . به همه ی شما برادرن و خواهران ، به همه ی اهل ایمان تبریک و تهنیت عرض میکنم . نسل و ذریه رسول خدا از فاطمه ی زهرا است ، مصداق کوثر فاطمه ی زهرا است . خدای رحمان وعده کرد به حبیبش که به تو کوثر یعنی خیر کثیر و فراوان که مصادیقی دارد ، که از جمله مصادیق کتاب خدا است ، و از جمله مصادیق ذریه ی رسول الله است . همانی که پیغمبر خدا فرمود من میروم از میان شما ، ولی دو چیز را امانت میگذارم : کتاب خدا و عترت . هر دو از مصادیق کوثر هستند .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: مستحضرید که هوا خیلی روو به سرما آورده و مخصوصاً شب ها هوا خیلی سرد است ، اگر مصرف گاز را صرفه جویی نکنیم و به اندازه مصرف نکنیم ، ممکن است یک جا گاز قطع بشود و یک خانواده ای اصلاً گاز نداشته باشد .بنابراین سزاوار است همه ی خانواده ها و مومنین و شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشند . به اندازه ی نیاز متعارف . خیلی از کشورهایی که صاحب نام هستند الآن سر و صدا دارند ، آنها مشکلشان از مشکل ما بیشتر است و کمبود گازشان از ما بیشتر است و کمبود برقشان از ما بیشتر است . ما در یک شرایطی قبل از انقلاب 30 میلیون جمعیت داشتیم و حد اکثر 35 میلیون ، ولی الآن بالای 85 میلیون جمعیت درند زندگی میکنند به فضل الهی ، بحمدالله بالنسبه من حیث المجموع در رفاه داریم به سر میبریم و خدا را شاکر باشیم و اضافه ای را که انتظار داریم ، آرزو داریم از خدا بخواهیم . وگرنه اگر وضع موجود را انسان شاکر نباشد ، خدای ناکرده گرفتاری بیشتری پیدا میکند . به مناسبت همین سالروز ولادت صدیقه اطهر ، حوزه علمیه الزهراء قائم شهر، یعنی یک مدرسه ی دینی که بالای صد و چند ده نفر خواهران طلبه در آن مدرسه که به واسطه ی بروز کرونا همه ی مدارس دینی و دانشگاهی و آموزش و پرورش متأسفانه دوسال آسیب دیدند و کلاس های دانش آموزان و دانشجویان مباشرتاً تشکیل نیمشد ، ولی الآن بحمدالله شرایط دارد مناسب میشود و الآن کلاس تشکیل میشود و دو حوزه ی برادران دارد قائم شهر و یک حوزه ی خواهران . این حوزه ی خواهران ، جایش هم آنجایی که نساجی شماره ی دو بوده ، قسمت شمالی اش ، یا کنار کنسرو به اعتبار دیگر ، بر همین خیابان اصلی است ، و برای عصر یکشنبه ان شاءلله آنجا بهمین مناسبت مراسمی خواهد بود که از همه ی شما برادران و خواهران ، برای حضور در آن مراسم ، از ساعت دو و نیم تا 4 دعوت بعمل می آید .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: این ایام پیاده نظام رسانه ای عوامل استکبار ، سخت دست به کار شدند برای تخریب یک اقدام مثبتی که دولت در پیش گرفته است ؛ اقدام مثبت دولت ، از یک سمت تفاهم نامه ی بیست و پنج ساله ی ایران و چین و از سوی دیگر امضای قرارداد راهبردی 20 ساله ی تهران و مسکو ؛ دقیقاً برای خنثی سازی تحریم های آمریکا است . ببینید ، دقت کنید ، بحمدالله همه اهل نکته سنجی هستید . قرآن مجید بخصوص نام میبرد یهود و نصاری را سخت ترین دشمن مومنین معرفی میکند . اینها از شما راضی نمیشوند مگر شما تابع آنها بشوید ؛ صراحت قرآن است . اما در باره ی ملحدین و زندیق ها ، که حالا وسوسه میکنند که بگویند: “آقا آنها اهل کتاب هستند ، حالا ما برویم با کمونیست ها رفاقت کنیم؟ ” ؛ بله کمونیستی که به ما کمک کند و اذیت و دشمنی نکند به مراتب بهتر است از آن یهودی که میخواهد خصومت و دشمنی کند و آسیب بزند . حالا این پیاده نظام رسانه ای دشمن در داخل ، دارند فضاسازی و جو سازی میکنند که مثلاً چرا داریم به سمت چین و روسیه ؛ درحالی که این قراردادها واقعاً زمینه ساز خنثی سازی تحریم آمریکایی ها است . برای اینکه جبران بکند چیزهایی که آمریکا تحریممان کرده ، ما از طریق چین و روسیه بتوانیم مشکلات خودمان را برطرف کنیم و روی پای خودمان در سایه ی اسلام بایستیم . ببینید ، کی و کجا رهبری جمهوری اسلامی حرکت کرد به سمت روسیه برود ؟ نه خیر ؛ بلکه این پوتین بود که آمد مقابل رهبر جمهوری اسلامی ایران ، زانو زده . اینها عزت و افتخار است ، اینها را نادیده بگیرند و اصلاً در قضیه ی سوریه ، که سوریه واقعاً پل ارتباطی ما با شیعیان لبنان است ، و اگر ارتباط با شیعیان لبنان نباشد یک مشت شیعه آنجا مظلوم و تحت ستم و ظلم اسرائیلی ها هستند . ولی در سایه ی ارتباط با جمهوری اسلامی ایران ، آن شیعه قوت گرفت و شده حزب الله رزمنده و اسرائیل را به عقب رانده و اسرائیل را زمینگیر کرده ؛ حالا خواستند سوریه را بشکنند ، آمریکایی ها ورود پیدا کردند ، این بازوی مقاومت را بشکنند و پل ارتباط بین ایران و حزب الله لبنان را قطع کنند . روزنامه های مزدور ، یا بی مزد و مواجب بیگانگان به خط شدند ، آه و واویلا سر دادند ، و شبهه افکنی در مورد این اقدام مثبت و مفید برای کشور ما کنند . اینها اذهان مردم را میخواهند مشوش کنند ؛ دقیقاً آنچه را که اندیشکده ی آمریکایی به صورت احتمالی شبهه افکنی میکند ، این روزنامه ها تکرار و بازنویسی و بازگویی و منتشر میکنند و میخواهند اذهان مردم و نسل جوان ما را نسبت به این اقدامات دولت بدبین کنند  . آنها میخواستند مشکلات ما انباشت بشود تا ناچار بشویم در برابر آمریکا تسلیم بشویم ، اما الآن برقراری ارتباط با چین و روسیه کمکمان میکند که روی پای خود بایستیم .

در قسمت پایانی خطبه دوم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

img_5826_wl5d.jpg
img_5833_v17c.jpg
img_5836_31rf.jpg
img_5847_pjkj.jpg
img_5823_6cud.jpg
img_5842_bhk.jpg
img_5854_p9lv.jpg
img_5856_tdm6.jpg
img_5861_nqu2.jpg
img_5874_6b16.jpg
img_5879_77ih.jpg
img_5880_0ywd.jpg
img_5885_23dj.jpg
img_5894_a763.jpg
img_5895_for5.jpg
img_5896_qywe.jpg
img_5897_4upn.jpg
img_5900_zaw.jpg
img_5905_sb6y.jpg
img_5905_sb6y.jpg