مراسم نمازجمعه 14 مهرماه 1396 شهرستان قائمشهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه 14 مهر 1396 شهرستان قائم شهر ، با سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرهنگ مرادی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر آغاز شده ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه ی 28 سوره ی مبارکه ی حدید و تفسیر و بیان شأن نزول این آیه ی مبارکه ، فرمودند: خدای رحمان به همه ی مومنین ، و همه ی کسانی که ایمان آوردند و نَه عامه ی مردم ، بلکه صرفاً مومنین فرمان می دهد که ملاحظه و پروای محضر خدا را داشته باشند و هشدار می دهد که باید در هر عصر و هر زمانی ، در جامعه حاکمیت دین خدا را کسی مدیریت کند ، که در روزگار پیغمبر با خود ایشان ، در روزگار بعد از پیغمبر با امامان معصوم ، و در عصر غیبت ولی الله الاعظم ، مدیریت جریان الهی و مدیریت حاکمیت دین خدا با فقیه عادل است.

ایشان افزودند : اگر به راستی ایمان به خدا و رسول و تبعیت از حجت زمان باشد ، نورانیتی پیدا میکند انسان و در مسیر زندگی راه را خوب می یابد و گرفتار ابهامات و شک و تردید و فضای تاریک نمیشود.

 

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با اشاره به شأن نزول این آیه مبارکه افزودند فرمودند:دروغ گفتن ، خیلی از ذهن ها را خراب میکند و عداوت ها و دشمنی ها را تشدید میکند و فتنه به پا میکند ، کَما اینکه دشمن برای اینکه اذهان عمومی جامعه را خراب کنند یک دروغی را می سازند و تهمتی را میسازند علیه یک مسئولی ، حالا یک وقتی در سطح کلان کشوری و گاهی هم در سطح کوچکتر شهرستانی.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در  قسمت پایانی خطبه اول با بیان اینکه همه وظیفه داریم کارهای همدیگر را حمل بر صحّت کنیم و هیچگاه بر اساس ظنّ و گمان واهی حرف نزنیم که حرف زدن مسئولیت می آفریند فرمودند: اگر از یک مسئولی آدم انتقاد کرد ، اگر جوانمردی و پاسخ مناسبی داشته باشد خب میاید و پاسخ میگوید ، و اگر پاسخ ندارد جوانمردی  اقتضا میکند عذرخواهی کند ، ولی بعضاً می بینید اگر از یک کسی راجع به یک روش و کاری انتقاد بکنی، به جای پاسخ گویی و اصلاح امور ، می رود دنبال شایعه پراکنی .

 

ابو الشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش خود ،  برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ، و دعوت به اصرار در انجام واجبات الهی فرمودند :  امیدواریم که خدای رحمان در مسیر عبودیت و بندگی همه ی ما را موفق بدارد و خدای رحمان وسیله ی نجات ما را در سایه ی تقوا عنایت بگرداند.

 

امام جمعه شهرستان قائم شهر با قرائت سوال یکی از شهروندان از ایشان مبنی بر چراییِ لزوم عزاداری سالار شهیدان پیش از روزِ عاشورا فرمودند: آقا امام رضا«ع» می فرماید: « إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ کَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِیَّةِ یُحَرِّمُونَ فِیهِ القِتال» ؛ محرم ماهی بود که اهل جاهلیت احترام آن ماه را نگاه می داشتند ، و جنگ در محرم را حرام میدانستند و اگر جنگی داشتند و محرم می رسید شمشیر را کنار میگذاشتند ، «  فَاسْتُحِلَّتْ فِیهِ دِمَاؤُنَا  »اما دشمنان ما در ماه محرم ریختن خون ما را حلال شمردند و هتک حرمت ما را روا دشاتند و به اسارت بردن ذرّیه ی ما را روا داشتند. سپس می فرماید خود آقا امام رضا که بر حسین بن علی گریستن روا است ، و پدرم موسی بن جعفر ، وقتی که ماه محرم آغاز میشد ، کسی او را دیگر خندان نمیدید و آثار حزن و اندوه از اول محرم داشت تا این دَه روز بگذرد ؛ این عین روایت بود و بنا بر این روایت ، پس مومنین هم اگر از اول محرم اندوه پیدا میکنند و عزاداری میکنند و سر میزنند و سینه میزنند ، از اینجا ریشه میگیرد و درود خدا بر همه ی اهل ایمان و عزاداران مخلص که جریان آقا اباعبدالله را در طول تاریخ نمایندگی میکنند و زنده نگاه میدارند همچنان که دسته ی مقابل ، یعنی ظالمین و ستمکاران هم از بین نرفتند ، کَما اینکه به تقدیر الهی دیدید در آستانه ی دهه ی عاشورا ، یکی از مدافعین حرم را سر بریدند ، تا همه را به یاد اباعبدالله سر از تن جدا بیاندازد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با تشکر از صحبت های جناب سرهنگ مرادی (فرمانده نیروی انتظامی شهرستان) افزودند: بارها و بارها عرض کردیم که مومنین و شهروندان باید همکاری داشته باشند با نیروی انتظامی و همه ی کارها را نباید حواله کنیم و اگر توقع داریم نیروی انتظامی به موقع موفق باشد ، قطعاً همکاری ما مأثر است در توفیقات نیروی انتظامی ؛ و عزیزان نیروی انتظامی را هم یادآوری میکنیم و تذکر میدهیم که هرچند ما آدم های عادی ، و شهروندان ، در مورد برخورد با مظاهر خلاف قانون و بزهکاری و خلافکاری مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را داریم ، ولی نیروهای عزیز انتظامی از آنجا که ضابتین دستگاه قضایی اند ، هم اختیارات قانونی شان بیشتر است ،و هم  مسئولیتشان متقابلاً سنگین تر از بقیه است. لذا اگر تخلفات راهنمایی و رانندگی  و یا تعرضات فیزیکی افراد را برخورد میکنند ، ناهنجاری ها و بدحجابی ها را هم توقع است که برخورد کنند و امیدواریم که هرچه بیشتر آثار حضور نیروی انتظامی در تأمین امنیت و حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی را شاهد باشیم و آرزوی توفیقات برای این عزیزان داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به خبری که در خبرگزاری ها آمده بود مبنی بر کارت زرد مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور فرمودند: جمعی از نمایندگان مجلس که البته در آن جمع نمایندگان مازندرانی نبودند ، از وزیر کشور سوال کردند یا به تعبیر دیگر بازخواست کردند که شما بر کار شوراها چرا نظارت بیشتری ندارید و گله از کارایی هیئت حل اختلاف در استان ها داشتند ؛ و وزیر کشور در پاسخ ، بخشی را به عدم وجود مقررات قانونی حواله کرد ، که تبعاً اگر واقعاً خلأ قانونی وجود دارد ، دولت میتواند لایحه بدهد به مجلس برای رفع آن خلأ . پاسخ وزیر کشور به رأی گذاشته شد ، و 115 نفر از نمایندگان رأی دادند که اعتراض و سوال مورد اعتنا است.

امام جمعه شهرستان قائم شهر فرمودند: من ، آن هفته ی اولی که عزیزان ، منتخبین ما در شورای اسلامی شهر ، دست به کار شده بودند ، من تشکر کردم از شهردار قبلی. کدام شهرداری رفته بود که ما تشکر نکرده باشیم؟! ؛ بعد هم به این عزیزان عرض کردم شما مدتی بود و فرصت داشتید و میخواستید فردی را تعیین بکنید.اگر این توانایی را در همین برادر عزیز را که سرپرست گذاشتید میبینید و قبول دارید، او را به عنوان شهردار معرفی کنید ، کمکش کنید ، ما و همه هم کمک میکنند تا بتواند پیش ببرد . و اگر احساس میکنید که باید فرد دیگر تعیین بشود ، پس چرا معطل میکنید؟ من آن روز با این ادبیات صحبت کردم ؛ به جای اینکه پاسخ جوانمردانه دریافت کنم ، و بگویند که به این دلیل و به آن دلیل مثلاً همین تصمیم ما درست است ، و یا اینکه نه ، ما مشکل داشتیم و امیدواریم که زودتر حل کنیم ، بروند شایعاتی را بپراکنند ، که امام جمعه چه منافعی از کنار شهردار قبلی داشت. ؛ ببینید ، من به شما میگویم که شهرداران و شوراهای شهر ، وظیفه دارند تشکیلات نمازجمعه را کمک کنند ؛ اما کمک به امام جمعه دروغ محض است ؛ خود آقای صالح زاده زمانی که شهردار بود ، زیرسازی و سنگ کردن همین محوطه ی مصلی را ایشان انجام دادند . نیروی خدماتی و نظافتی دادن به مصلی ، یکی از وظایف اصلی شهرداری و شورای شهر است . اگر منظورشان اینجور خدمت است ، از این شورا و این سرپرست و هر کسی باشد میخواهیم و باید این قبیل کارها را انجام دهد. اما اگر کسی این تصور را کرد که آقای رحیمی منفعت شخصی برای بنده ی معلمی داشت ، هرکسی باشد گناه کرد ، و اگر واقعاً به روز جزا اعتقاد دارد برود توبه کند. بینی و بین الله ، چه اعضای شورای فعلی ، چه اعضای شورای قبلی فرقی نمیکند برای ما ، چرا که مردم رأی دادند و ایشان شدند نماینده ما و ما هم باید کمکشان کنیم ؛ ولی همین که تذکری دادیم و گفتیم که شما عجله کردید که زود تصمیم گرفتید ،و باید قدری تأنی میکردید  یا واقعاً فردی را انتخاب میکردید و بعد اعلام میکردید ، عصبانی شدند و زمینه ی یک شایعاتی را اینچنینی فراهم کردند که امام جمعه چه منافع داشت . خیر ، دروغ است و امام جمعه هیچ منافعی نداشت ، و هر منافعی را که تشکیلات نمازجمعه داشت را بازهم طلبکار است و هرکسی هم شهردار باشد و یا شورا باشد ، باید این وظیفه را عمل بکنند ،چون که مطالبه ی مردم و حق مردم است . برای یک پارک چقدر هزینه میکنند ؟ حالا مسائلی که در آن پارک ها میگذرد دون شأن تریبون نمازجمعه است که اینجا بیان کنم.در هرصورت مصلی جمعه هم یک پارک جمعه برای مومنین و شهروندان محسوب میشود.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی اقامه شده ، و در بین دونماز جمعه و عصر ، از جناب سرگرد خطی و همکاران ایشان به پاس تأمین امنیت هفتگی مراسم نمازجمعه شهرستان ، و به یُمن هفته ی نیروی انتظامی تجلیل شد.

 

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
  

 

ul18_img_1420.jpg

b5la_img_1430.jpg

hofr_img_1442.jpg

fl3x_img_1457.jpg

dz3n_img_1477.jpg

as1t_img_1502.jpg

esl9_img_1531.jpg

9ft7_img_1543.jpg

9gx_img_1549.jpg

tc5a_img_1563.jpg

vfki_img_1649.jpg

9gb8_img_1665.jpg

y8me_img_1666.jpg

fbft_img_1691.jpg

mk7u_img_1703.jpg

38sm_img_1735.jpg

r2gy_img_1776.jpg

501p_img_1798.jpg

dvm5_img_1812.jpg

vzje_img_1827.jpg

دیدگاهتان را بنویسید