راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم نمازجمعه 9 اردیبهشت 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

راهپیمایی روزجهانی قدس شهرستان قائم شهر ، با حضور آیت الله معلمی ، مسئولین استانی ، و امت ولایتمدار برگزار ، و مراسم نماز جمعه شهرستان ، با اجرای جناب آقای مهران شکری و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای جناب آقای سید صادق مسلمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای سید محمود حسینی پور«استاندار مازندران» ، خطبه های نمازجمعه قائم شهر توسط آیت الله معلمی ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول فرمودند: با تشکر از بیانات ارزنده و بسیار حکیانه استاندار محترم ، نیروی ولایی ، مدیر بسیجی و جهادی ، آرزوی توفیقات در عرصه ی خدمت برای ایشان داریم .قطعاً جمع شما مومنین که در این اجتماع بزرگ شرکت کردید ، همین آرزو را برای ایشان دارید .

ایشان با قرائت آیه شریفه 12 سوره مبارکه فتح کلام الله مجید فرمودند: راز و رمز پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع چه بود ؟ راز و رمز شکست بعثی ها در دوران دفاع چه بود ؟ . این سمت راز و رمز ، که خدایا ما برای اجرای فرمان تو ، که خدایا نائب ولی ات دستور داد و ما راه افتادیم . خدا میداند هرکه با اخلاص ، کار لازم و واجب و ی مباحی را با توکل به خدا اقدام کند ، خدا تنهایش نمیگذارد و کمکش میکند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: غفلت از یاد خدا ، منشأ بسیاری از گرفتاری ها میشود . ولی به یاد خدا بودن ، کمک میکند انسان را در پیمودن راه درست ،راه اسلام و راه قرآن و راه انسانیت.

ایشان افزودند : باز هم تشکر دارم از حضور و افاضه ی استاندار محترم مازندران . سزاوار است در جمع شما نمازگزاران ، از جوانان عزیز و غیور و سخت کوشی که بار دیگر نام نساجی و مازندران و قائم شهر را در سطح کشور مطرح ساختند ، تقدیر کنیم ؛ دستشان و پایشان درد نکند ، ان شاءلله توفیقات بیشتری داشته باشند .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند : جناب آقای استاندار ، حتماً استحضار پیدا کردید در طول این مدت ، متأسفانه امکانات ورزشی به تناسب نیازمندی ها در سطح استان توزیع نشده بود . حالا در دوره ی مدیریت شما ، انتظار است حد اقل بخشی جبران بشود از آن کاستی ها . در شرایطی که قائم شهر اگر میزبان بشود و یک بازی دوستانه یا یک مسابقه ی رسمی بخواهد برگزار کند ، الآن باید ببرد در یک شهر دیگر . البته در دست اجرا است الآن برای ساختن ؛با همت شما و تأکید شما ، امیدواریم ان شاءلله به سرعت انجام شود . تشکر میکنیم . اما نیم نگاهی که به گذشته داشته باشیم ، میبینیم که این امکانات می بایست جلوترها تهیه میشد ، ولی نشد . عقب نگه داشته شدند . این برای نساجی قائم شهر . جویباری که در این مسابقات المپیک ، 4 مدال تنها این شهر کوچک به نام جویبار آورده بود ، 2 طلا و دو نقره ، اما یک سالن کشتی آنجا ، قریب به 20 سال قبل ، شروع شده اما هنوز به سامان نرسیده است . خب اینها عقب افتادگی ها است ، که باید با نگاه عادلانه ی مدیران وقت جبران بشود بعضی از این خسارت های عقب افتاده . برای این جوانان عزیز آرزوی توفیقات بیشتر داریم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی فرمودند: آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان امروز است . قسمت پایانی ماه مبارک . هست در کلمات معصومین که اگر ماه رمضان بگذرد ، خدا از تقصیرات کسی نگذرد ، او دیگر از رحمت خدا دور است . و روز عید فطر را پیش رو داریم که روز دریافت جوایز است . خدایا ، همه ی ما را از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره مند بگردان . در این فرصت باقی مانده ، خدایا موفقمان بدار که کاری کنیم که ما را بیامرزی . و روز عید فطر ، نه تنها برای روزه داران است ، که اگر افرادی معذور بودند ، بیمار بوده یا پیرمرد و پیرزن بوده و مسافربوده ، و روزه نگرفته بود ، اما معذلک حضور در روز عید ، برای همه ی مسلمین است . و زکات فطره هم منحصراً مال روزه دار نیست . روزه دار و افرادی که نشده که روزه بگیرند ، همه باید زکات فطره پرداخت کنند . حتی طفل نوزادی که شب عید به دنیا بیاید ، یا مخصوصاً قبل از اذان مغرب به دنیا بیاید ، زکات فطره اش باید پرداخت بشود . اگر حمل در شکم مادر باشد هم مستحب است زکات فطره اش پرداخت بشود .

شاگرد امام راحل افزودند: آخرین جمعه از ماه مبارک رمضام . روز جهانی قدس . ابتکار بی نظیر که قطعاً از الهامات الهی بود . بنده هیچ تردید ندارم ، اینکه دعا میکنند گاهی که خدا مؤیدتان بدارد ، یعنی خدا کمکت کند که تصمیم درستی بگیری . این دعاها در حق امام راحل مستجاب شده بود و خدا کمکش کرد و تصمیم درست و به جا و تصمیم تاریخی . امام ، خود را فدا کرده بود . تصور نشود که همیشه امام مورد احترام همه قرار میگرفت ، نه خیر ، امام اهانت های سختی دید . خدایا تو میدانی فقط برای خاطر اینکه مومنین بدانند عرض میکنم . ایام انزوا و غربت امام ، چقدر بر امام و طلبه های اطراف او که با علاقه دورش جمع میشدند ، چقدر بر آنها سخت میگذشت . چه اهانت های ناروا . امام با اخلاص و توکل و با درک درست در راه خدا ، همه چیز را تحمل کرد . تحمل کرد ، لذا خدای رحمان دریچه های حکمت را در اندیشه ی او گشود ، و خدای رحمان ، او را مؤید به تأییدات خود ساخت . این که عرض میشود این ابتکار بی نظیر از الهامات الهی بود ، منشأش این چیزهاست . او خوب معامله کرد با خدا و خدای رحمان هم خوب پاسخ داد به او . موفقیتی که امام داشت ، بعضی از انبیاء گذشته نداشتند . این که انبیا را میکشتند و اینکه انبیاء گذشته ناچار میشدند نفرین کنند و عذاب نازل بشود ، چرا؟ برای اینکه مردم همراهی نمیکردند . مردم عناد میورزیدند . امام هم کم خصومت ندید ، ولی تحمل کرد و مقاومت داشت ، ایستادگی کرده بود . چرا روز قدس را گرامی میداریم ؟ قبل از پیروزی انقلاب که حرف فلسطینی ها را گاهی در منابر میگفتم ، کسی که مذهبی و اهل نماز هم بود ، به من میگفت که چه کار دارید به کار آنها ؟ آنها به کار خودشان و ما به کار خودمان . گفتم کجای کاری بنده ی خدا ؟ اگر برای خدا سجده میکنی کتابش را بنگر . خدا و کتابش فرمانشان حمایت از مظلومان و محرومان است . مقابله با ظلم و ظالم است . قبل از اسلام ، همبستگی اجتماعی بر پایه ی پیوندهای قبیله ای بود . مثلاً افتخار میکردند که از دودمان فلان هستند و افتخار به ذریه و آباء و اجداد خودش میکرد . یعنی پایه ی پیوند اجتماعی و خانوادگی افتخار بود و افتخار به نیاکان . ولی با طلوع اسلام عزیز ، و نازل شدن وحی الهی ، دین پایه ی همبستگی مردم شد . آیات شریف قرآن در این زمینه میفرماید که در سایه ی اسلام برادری پیدا شد و اسلام پایه و اساس پیوند اعتقاد و همدلی و هماهنگی و دلسوزی نسبت به همدیگر را رقم زد  . انما المومنون اخوة ، عمومیت دارد به اینکه ایران یا افغانستان و یمن و فلسطین اشغالی باشد.

ایشان افزودند : ظلم و عدل ، مقابل هم هستند ، تقابل بین ظلم و عدل . میخواهیم کدام دسته باشیم ؟ اگر میخواهیم دنبال عدل و عدالت باشیم ، باید ظالم را محکوم کنیم ، باید ظالم را اگر توانستیم سرکوب کنیم . باید مظلوم را یاری کنیم . واقعه ی فلسطین ، یک بحران تلخ و بزرگ انسانی است . 71 سال مردم در آوارگی زندگی کردند و در آوارگی مردند ، بعضی در آوارگی به دنیا آمدند ؛ آوارگان فلسطین ، هم در این سوریه ، هم در جنوب لبنان ، و هم در خود فلسطین ، هنوز آوارگان در آوارگی به سر میبرند . این شرایط غیر انسانی ایجاب میکند که مسلمان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه ی مظلوم فلسطین به این بزرگ و تاریخی پایان دهند و زمینه ی احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند ؛ خدای رحمان به همه ی عزیزانی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت کرده اید و در سرتاسر کشور شرکت کردد ، خدای رحمان به همه جزای خیر عطا بفرماید .

رئیس شورای فرهنگ عمومی افزودند : یکشنبه روز جهانی کار و کارگر است . دولت و ملت ، و کارفرمایان ، هریک برای خودشان وظیفه ای دارند ؛ وظیفه دارند از کارگران زحمتکش به نوعی حمایت کنند .واقعاً این فریاد را نمیدانیم چگونه بایدبه گوش مسئولین کشوری برسانیم که  مازندرانی که اراضی زراعی آن محدود به دریا و جنگل است ، و این اراضی کشاورزی قابل توسعه نیست ، ولی هرساله به ناچار ، بخشی از این اراضی ، به ضرورت تغییر کاربری پیدا میکند و زیر بنا میرود ، پس بنابراین هرسال که میگذرد ، مقداری از اراضی زیر کشت ، کاسته میشود و افزایش پیدا نمیکند طبعاً ، نه از سمت جنگل قابل افزایش است و نه از سمت دریا ، ولی جمعیت بحمدالله افزایش پیدا میکند . الفبای مبنای کشاورزی تأمین آب است .از سد لار ، بخشی از سهمیه ی مازندران به سمت تهران و چشمه روزیه که در هر ثانیه آبدهی اش بین 750 لیتر ، تا 950 لیتر در نوسان بوده است ، با لوله گذاری به سمت سمنان رفته این سهمیه ی مازندران ، این حقابه ای که خدا به مازندران داده بود و اخیراً هم بنای سد فینسک که باز هم یکی از سرشاخه های رودخانه های مازندران است و میخواهد اجرا به انتقال بشود  ؛ معذلک اگر بحث سرمایه گذاری برای یک تأسیساتی که اشتغال زا باشد بشود ، آناً فریاد بر می آید که محیط زیست ویران میشود! بخدا این هنر نیست که فقط پرچم محیط زیست را بلند کنند برای جلوگیری از تأسیسات صنعتی . هنر این است که ببینند چکار باید کرد و چاره چیست . چگونه باید فیلتر گذاری کرد که محیط آلوده نشود و کارخانه هم ساخته بشود ، یا اگر آنجا نباشد ، کجا باشد . بله اراضی دیگری هم داریم ، در مناطق ساحلی ، البته از بابلسر به آن سمت نه ، ولی این سمت در مناطق ساحلی زمینه شوره زار داریم ؛ همین الان زمین افتاده و قابل زراعت هم نیست به واسطه ی شوره زاری . اما برای صنایع قابل استفاده است  . مازندرانی که اراضی زراعی آن محدود به دریا و جنگل است ، هرساله بخشی از این اراضی تغییر کاربری پیدا میکند ، و جمعیت و جوانان امروز فرصت کارشان کجا باشد . طرح بحث پتروشیمی که میتواند فرصت خوبی برای اشتغال باشد ، فریاد مخالفت بعضی ها به بهانه ی محیط زیست بلند میشود . هنر این نیست که فقط مخالف خوانی کنیم ، هنر این است که راه حل را نشان بدهیم . چرا نمیگویند به جای میانکاله کجا؟ در منطقه ، زمینهای شوره زار که بالفعل استعدد  کشاورزی ندارند کم نداریم . چرا راهنمایی نکنند که کجا باشد ؟ چرا فقط جلوگیری از صنایع؟ حالا در گذشته هم یک وقتی در هیئت دولت مطرح کرده بودند که به مازندران صنایع بزرگ داده نشود . کشاورزی که آن بلا بر سرش آمد ، چرا صنعت به مازندران داده نشود که این بیکاری حل بشود . در مرحله ی دوم هم کارفرمایان نهایت عدل و انصاف را در بکارگیری کارگران و تکریم کارگران داشته باشند ؛ کارفرما باید کارگر را همچون فرزند خود عزیز بداند و حقش را ضایع نسازد . کارگران هم وظیفه دارند به کارشان اهمیت دهند و کیفیت کار در کنار کمّیت . کیفیت کار را در کنار کمیت جدی بگیرند .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای مهران شکری اقامه شد.

img_5510_8mls.jpg
img_5511_o832.jpg
img_5537_jw4m.jpg
img_5539_jn5o.jpg
img_5542_c8xy.jpg
img_5544_i8t3.jpg
img_5582_kvs4.jpg
img_5597_75ub.jpg
img_5620_4hnz.jpg
img_5636_8p2s.jpg
img_5660_ixc.jpg
img_5687_ls4y.jpg
img_5709_ibor.jpg
img_5710_hxnx.jpg
img_5754_yics.jpg
img_5760_k3y0.jpg
img_5784_pdy1.jpg
img_5826_9efw.jpg
img_5834_d6t2.jpg
img_5877_5335.jpg
img_5923_oufw.jpg
img_5929_83de.jpg
img_5932_viww.jpg
img_5945_07za.jpg
img_5955_wxiu.jpg
img_5983_mtiq.jpg
img_5996_6upn.jpg
img_6000_qrkm.jpg
img_6003_ww8u.jpg
img_6004_gfs6.jpg
img_6085_j4xg.jpg
img_6112_g2vu.jpg
img_6092_ffqm.jpg
img_6007_gwze.jpg
img_6019_wxg.jpg
img_6021_sjep.jpg
img_6079_w13z.jpg
img_6027_a2wd.jpg
img_6072_4fa8.jpg
img_6116_o0sp.jpg
img_6119_957l.jpg
img_6129_sbx4.jpg
img_6133_htho.jpg
photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۹_۱۵-۴۸-۱۹_2or0.jpg
img_6135_vvai.jpg
img_6140_ev9u.jpg
img_6145_dvog.jpg
img_6148_03r.jpg
img_6152_y1wl.jpg
img_6154_wn56.jpg
img_6157_5u5w.jpg
img_6168_j257.jpg
img_6170_s3fe.jpg
img_6171_esyp.jpg
img_6183_yiro.jpg
img_6184_0kqu.jpg
img_6188_vt81.jpg
img_6193_zp8b.jpg
photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۹_۱۵-۴۸-۱۷_c4rx.jpg
img_6197_2nzr.jpg
img_6198_rt30.jpg
img_6203_edry.jpg
img_6208_e2m.jpg
img_6209_e74y.jpg
img_6210_3zcz.jpg
img_6212_ekfe.jpg
img_6215_0m54.jpg
img_6226_qa6x.jpg
img_6228_on7.jpg
img_6230_wkw8.jpg
img_6232_9pe7.jpg
img_6235_msyj.jpg
img_6236_f2e2.jpg
img_6243_kx3r.jpg
img_6246_ogdo.jpg
img_6258_oml.jpg
img_6263_yzem.jpg
img_6268_5atj.jpg
img_6271_eyh.jpg
img_6273_8kxt.jpg
img_6277_a07h.jpg
img_6281_z0n7.jpg
img_6287_vh5b.jpg
img_6292_i7y.jpg
img_6294_bo3n.jpg
img_6297_xez9.jpg
img_6299_yry1.jpg
img_6301_nye9.jpg
photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۹_۱۵-۴۸-۱۷_(2)_y969.jpg
photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۹_۱۵-۴۸-۱۶_(2)_9vzt.jpg