مراسم نمازجمعه 12 آبان 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه 12 آبان 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت عاشورا توسط نوجوان ذاکر آل الله ، جناب آقای یاسین محمدی ، اجرای جناب سعید طبری و سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط جناب آقای حاجی پاشا (سرپرست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر) آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه های 1 تا 5 سوره ی مبارکه ی واقعة و تفسیر و بیان شأن نزول این آیه ی مبارکه ، فرمودند: اراده ی الهی در نظام هستی ، تقدیر قطعی را اینچنین رقم زد که مستکبران گردنکش دنیا و ظالمان صدرنشین عالم ، سقوط کنند ، و سقوط هم میکنند و هم در دنیا سقوط خواهند داشت و هم در آخرت.مستضعفان مومن و صالحین ، بر اوج قله ی افتخار و در اعلی درجاتِ علّیین و بهشت برین ، در نهایت جای خواهند گرفت و مستکبرین در قعر جهنم . کِی؟ ، آنگاه که {{إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ}}.

ایشان افزودند : وعده ی الهی حق است ، پس باید به خدا پناه ببریم ؛ در برابر قدرت های استکباری باید مقاومت کنیم ، اما در برابر خدای قادر حکیم و رحمان ، هرچه بیشتر به او پناه ببریم ، و تابع فرمان او بشویم ، عزت و رفاه و آسایش بیشتری پیدا میکنیم و صاحب نفس مطمئنه میشویم  و {{ارْجِعِی إِلی رَبِّكِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً}} خطاب به ما خواهد بود در آن صورت.

ابو الشهیدین آیت الله معلمی در قسمت پایان خطبه اول فرمودند: آمدیم در دنیا تا ذخیره برداریم برای سفر آخرت که اباذر غفاری ، تربیت شده ی مکتب رسول خدا ، دست به دَرِ کعبه ی خانه خدا گرفته بود و خلق را صدا میزد: ای بندگان خدا ، سفر در پیش دارید ، به فکر آن سفر باشید زاد و توشه فراهم کنید که زاد و توشه ی سفر آخرت ، تبعیت همه ی اوامر الهی درباره ی نماز ، روزه ، پایبندی به صداقت ، امانت ، احسان به والدین و صله ی ارحام و نهی از همه ی منکرات که در کتاب خدا آمده می باشد.

ابو الشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش خود ،  برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پاکدامنی و پرهیز از گناه و معصیت ، دعوت به اصرار در انجام واجبات الهی ، فرمودند: هرکه پایبند بماند رو سفید و موفق از این عامل میرود ، و هرکه خدای ناکرده در بی قیدی و لاابالی گری به سر ببرد ، خسارت سنگینی دارد و پشیمانی سوزان و دردناکی خواهد داشت چون چاره ای پیدا نمیکند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به فرارسیدن سیزدهم آبان فرمودند: سالروزی است که سه تا حادثه داشت در سه مقطع زمانی .

ایشان با اشاره به دیدار اخیر دانش آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری فرمودند:  مقام معظم رهبری در این دیدار فرموده بودند که : آمریکایی ها با مصدق هم نساختند و او را تحمل نکردند . مصدقی که پیگیر ملی شدن صنعت نفت بوده ، تا این صنعت را از سلطه ی انگلیسی ها بیرون بیاورد ، و تصور میکرد اگر به آمریکایی ها قدری نزدیک بشود ، آمریکایی ها کمکش میکنند در این مسیر ، خیلی هم جلو رفت ، درخواست ملاقات کرد و جلساتی برگزار شد ، اما در نهایت دیدند که نه ، آنگونه که آنها میخواهند ، مصدق مهره ی در اختیار آنها نمیشود ، چون بخشی از شخصیت مصدق یک شخصیت ملّی مستقل گرا بود و میخواست یک حکومت مردمی مستقل داشته باشد و آمریکایی ها او را نمیپسندیدند و آن کودتای 28 مرداد را علیه مصدق ، خود آمریکایی ها به پا کردند ، حتی انگلیسی ها هم نه.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند:  آمریکایی ها کسی را میخواستند که با شناسنامه ی ملی ایرانی و قومیت ملی ایرانی ، کار مأمور آمریکایی را برای آمریکایی ها بکند و در این مذاکرات هم تجربه ای شد. بله واقعاً یک فرصتی گذشت و خسارتی شده ، اما واقعاً اینکه چه کسی مقصر است و چه کسی نیست را باید رها کرد ، چون فایده ای ندارد ، و الآن باید همه باهم، ، همصدا و یکپارچه باشیم .حتی آنهایی که امیدوار بودند به مذاکره ؛ کَمااینکه الآن شنیدید از رئیس جمهور که گفت: مگر دیگران دیوانه اند که با آمریکایی ها مذاکره کنند؟ ؛ اینجا جای آن است که سرتاسر ملت ، یکپارچه و همه باهم همصدا ، گوش به یک مرکز ، به یک فرمان باشیم . ای شیعه ، با هر گرایش سیاسی که داری ، بِدان که عزت مومن و شیعه در طول تاریخ ، پیوری از امامت و ولایت است ؛فقیه عادلی که با اخلاص و ایمان و توکل ، در جایگاه رهبری قرار بگیرد ، خدای رحمان تنهایش نمیگذارد و او را مؤید به تأییدات خود میسازد.لذا دولت و ملت گوش به فرمان امامت و ولایت باشند ، راحت تر و بهتر به اهداف متعالی خود دسترسی پیدا میکنند.

ایشان افزودند: فردا سیزدهم آبان ، سالروز تبعید امام با یورش مأموران نظامی به دستور شاه ، به منزل امام و دستگیری ایشان و به تهران آوردن و به تبعید فرستادن ، و از سوی دیگر در همین سیزدهم آبان در سال 1357 ، دانش اموزان دبیرستانی تهران ، دسته جمعی به سمت دانشگاه تهران آمده بودند به حمایت از انقلاب و امام ، اما مأموران دانش آموزان را به رگبار مسلسل بستند و عده ای را به شهادت رساندند و عده ای را مجروح ساخته بودند.و به همین مناسبت روز دانش آموز عنوان گرفته است و هرساله دستگاه آموزش و پرورش و معلمان شریف ، همراهی میکنند دانش آموزان را فرهنگیان عزیز ، راهپیمایی و اجتماع دارند و به همین مناسبت هم برادر عزیزمان جناب حاجی پاشا ، سرپرست محترم آموزش و پرورش قبل از خطبه ها صحبتهایی را داشتند که تشکر میکنیم از ایشان . و همچنین تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در سال 1358 ، و روز ملی مبارزه با استکبار است.

ایشان فرمودند: امام راحل در بیانات خود میفرمود: «« ما هیچ نبی را سراغ نداریم که با یک قُلدُری ساخته باشد و کنار آمده باشد به ضد ملت خودش . ما تا آخرعمر علیه دولت آمریکا مبارزه میکنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم از پای نمینشینیم. »» این صحیفه ی نور است کلمات امام و مبنای محکم و روشن و صریح امام بود. لذا من همیشه میگفتم که آنهایی که پیشنهاد سازش با آمریکا را میدهند ، اینها در واقع با خود امام دعوا دارند .  خطی را که رهبری تعیین میکند و راهی را که رهبری میرود ، راهی است که امام راحل پیش پای او و دولت و ملت انقلابی گذاشته است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در قسمت پایانی خطبه دوم،  با اشاره به دیدار رئیس جمهور آذربایجان با مقام معظم رهبری فرمودند: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند: میتوانیم تحریمهای آمریکا را با روش هایی از جمله حذف دلار و جایگزینی پول ملی جبران بکنیم . کما اینکه الآن روسیه این آمادگی را پیدا کرده است و این هم یک تحریمی است در پاسخ به تحریم آمریکا که اگر واقعاً کالاهایی که آذربایجانی ها یا روس ها از ایران خریداری میکنند ، با پول ایرانی بخرند ، و کالاهایی که ما آنجا خریداری میکنیم ، با پول آن کشور. یعنی مبادله ی دوتا پول ملی باشد ، نه اینکه در وسط ، یک واسطه ای به نام دلار آمریکایی ؛ و این کار شدنی است  و کلید آغازش را مقام معظم رهبری زده است ؛ امیدواریم که مسئولین در هر سه کشور پیگیر بشوند و ضربه ای بر آمریکا و استکبار جهانی فرود بیاید

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

eeco_img_2656.jpg

jnnj_img_2661.jpg

n1z_img_2662.jpg

qbur_img_2668.jpg

z6ld_img_2674.jpglvwe_img_2685.jpg

aj3m_img_2711.jpg

ns8x_img_2729.jpg

293d_img_2730.jpg

1joa_img_2738.jpg

gbok_img_2753.jpg

tnco_img_2754.jpg

8kw0_img_2770.jpg

v197_img_2776.jpg

uc2_img_2785.jpg

t74o_img_2792.jpg

94io_img_2796.jpg

jlg0_img_2837.jpg

qeka_img_2849.jpg

4jyk_img_2869.jpg

2tdq_img_2915.jpg

zk8s_img_2944.jpg

craa_img_2985.jpg

j9x_img_2973.jpg

i72_img_2979.jpg

0224_img_2996.jpg

دیدگاهتان را بنویسید