جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در دفتر امام جمعه برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 1 تیر 1401 ، جلسه شوری فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر ، در دفتر امام جمعه برگزار شد .

آیت الله معلمی در این جلسه فرمودند: کرونا ، خیلی از اوضاع جامعه ی ما را آسیب زده بود و کند کرده بود حرکت ها را و از جمله همین تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی . پیشنهاد برادرانه ی ما است به همه ی عزیزان که اهمیت بدهید به فرهنگ عمومی . اگر فرهنگ عمومی جامعه رو به صلاح و سداد برود ، دستگاه قضایی طبعاً زحمتش کمتر خواهد شد ، نیروی انتظامی زحمتش کمتر خواهد شد و آرامش عمومی برای آحاد جامعه فراهم تر خواهد شد . ولی ار فرهنگ عمومی آسیب ببیند ، در نتیجه همه ی دستگاهها دچار گرفتاری های بیشتری میشوند.
ایشان افزودند: فرهنگ ما شالوده اش اعتقادات دینی جامعه ی ما است . سنت های ما هم برگرفته از آموزه های دین است . سنت ، فرهنگ ، شالوده و اساس حرکت آحاد جامعه است ،و دشمن از اعتقادات دینی ما آسیب جدی و سختی دیده است . اگر در عرصه ی جنگ تحمیلی باورهای دینی نبود ، قطعاً دشمن موفق بود که سرکوب کند و نهضت را خاموش سازد . ولی از آنجایی که باورهای دینی و اعتقادات مذهبی خمیرمایه و اساس انگیزه ی جوانان ما را تشکیل میدهد ، فریاد لبیک یا امام ، لبیک یا حسین ، راه انداخته بود و صف و بنیان مرصوص تشکیل داده بود و این مقاومت به دفاع جانانه منتهی شده بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: الان بیش از هر زمانی هجمه ی استکبار به فرهنگ ما و بیش از هرزمانی به باورهای ما و معتقدات دینی مااست. چه در قالب گفتار و چه در ارائه ی مدهای لباس و رفتاری و طرز زندگی ؛ همه با خمیرمایه ضد معتقدات دینی ، از سوی استکبار پمپاژ میشود به جامعه ی ما ؛ چه در فضای مجازی ، چه در رسانه های تلویزیونی و رادیویی و با هر وسیله ی ممکن این هدف را دارند تعقیب میکنند . ولی ما متقابلاً در مقام دفاع چه مقدار با قدرت عمل کردیم؟ متأسفانه حالت تهاجمی در فرهنگ نداریم که به چالش بکشیم فرهنگ محنحط غرب و ابتذال را ؛ به چالش بکشانیم فرهنگ ضد اخلاقی را .ولی حد اقل در عرصه ی دفاع ما چه اندازه فعال هستیم؟ اینها فرصت هایی است که خدای رحمان در اختیار ما گذاشته و این فرصت ها نمیماند و منقضی میشود و ولی حسرت و افسوسش را ممکن است اکنون درک نکنیم ، ولی قطعاً برای هر انسانی پیش می آید لحظه ای که فیلم زندگی اش از مقابل دیدگانش میگذرد ، و خواهد گفت که ای کاش بهتر عمل کرده بودیم.