مراسم نمازجمعه 19 آبان 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه نوزدهم آبان ماه هزار و سیصد و نود و شش شهرستان قائم شهر ، با برپایی مراسم ترحیم برای خادم فقید ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان قائم شهر ، مرحوم حسام الدین نظام زاده از سوی ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان   آغاز ، و با ایراد خطبه ها و اقامه نماز جمعه به امامت حاج آقا دارایی برگزار شد.

خطیب این هفته ی نماز جمعه شهرستان قائم شهر ، با قرائت روایت «قال الامام الرضا ع: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِه» خطبه را آغاز فرمودند.

حاج آقا دارایی ضمن قرائت حکمتی از امیرالمومنین در نهج البلاغه که فرمودند: (اِتَّقُوا مَعاصِيَ الخَلَواتِ فَإنَّ الشّاهِدَ هُوَ الحاكِمُ) با سفارش خویش و نمازگزاران به تقوا ، فرمودند: خطیب در خطبه اول و خطبه دوم موظف است جمعیت را به تقوا و پرهیزکاری دعوت کند ، و به بیان قرآن ، کسی که می خواهد دنیا و آخرت داشته باشد و عزت و شرفش محفوظ بماند ، باید تقوا داشته باشد، و چنان که فرموده : {{مَن یَتّق الله یجعل له مخرجا ، و یرزقه مِن حیث لا یحتسب }} اگر کسی تقوا داشته باشد ، از جایی که انسان به تصورش نمی آید نیز ، خداوند روزی اش را می رساند.

ایشان افزودند: امیرالمومنین «ع» فرمودند: از گناه و خلاف و معصیت دست بردارید ، چرا که در قیامت ، خود حاکم ، شاهد است. چنانکه امام خمینی«ره» در یکی از بیاناتشان فرموده بودند: عالَم محضر خداست ؛ در محضر خدا گناه نکنید.

ایشان در قسمت پایانی خطبه اول ،  با اشاره به اربعین اباعبدالله الحسین (ع) وآرزوی سلامت برای زائرین و مسافرین این سفر ، فرمودند: همه ی ائمه ی ما ، با این که خودشان سفینة النجاة هستند ، فرموده اند: سفینه ی حسین ، هم اوسع هست و هم اسرع ، یعنی هم پرسرعت تر ، و هم وسیع تر است.

حاج آقا دارایی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله رحمان ، و سلام به رسول خدا و ائمه معصومین ، و قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر «عج» روایتی از رسول خدا«ص» نقل فرمودند که می فرمایند:  خَيْرُ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ العِلْمِ وَ شَرُّ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ  .

ایشان ادامه دادند: عاقب علم نور است و جهل بسیار نا پسند ، و چنانکه گفته اند ، کسی هم که به علمش عمل نکند نیز جاهل است.

خطیب این هفته ی نماز جمعه شهرستان قائم شهر با اشاره به حضور جمعی از جوانان در محضر رهبر عظیم الشأن نظام جمهوری اسلامی ، و اشاره به بیانات معظم له در این دیدار فرمودند:یکی از چیزهایی که خدا در روز قیامت از من و شما سوال میکند از جوانی است . و مقام معظم رهبری در این دیدار اینگونه فرمودند که : یگانه چیزی که در فکر شما باید باشد این است که دشمن اصلی این کشور آمریکا است.

ایشان افزودند: همین الآن چقدر بدبختی و اختلافاتی که در کشور سعودی است ، و بدانید آینده ی اینها هم ان شاءلله به زودی خراب میشود و این ها هم به سرگذشت صدام مبتلا میشوند.چرا که هرکشوری متکی به این کشور آمریکا باشد بداند که ضرر میکند.از آنجا که اینها کسانی نیستند که برای کسی دل بسوزانند ، بلکه میخواهند از ذخائر کشورها بهره ببرند ، و نه اینکه نفعی برای کسی داشته باشند.

حاج آقا دارایی در قسمت پایانی خطبه دوم فرمودند: بعد از انقلاب ، چنانکه من یادم است ، در هر سالی برای کشورمان این نظام سلطه ی مستکبر ، یک شیطنتی میکرد.و بدانید همه ی ریشه ی این فسادها آمریکااست.

در پایان خطبه ها ، نماز جمعه به امامت حاج آقا دارایی و با تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد .

d9ac_img_3129.jpg

c4eh_img_3152.jpg

mont_img_3154.jpg

lgnv_img_3191.jpg

x8jn_img_3197.jpg

wwpj_img_3228.jpg

ma1s_img_3240.jpg

s36f_img_3286.jpg

287b_img_3287.jpg

30xj_img_3298.jpg

zk1k_img_3305.jpg

ntoc_img_3324.jpg

b2xt_img_3329.jpg

kovl_img_3339.jpg

دیدگاهتان را بنویسید