مراسم نمازجمعه 3 آذرماه 1396 شهرستان قائم شهربه روایت تصویر

مراسم نماز جمعه سوم آذر ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت کلام الله مجید ، اجرای جناب رضا قدمی و سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط جناب سرهنگ ابراهیم یعقوبی (فرماندهی سپاه شهرستان قائم شهر) آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات ا تا 14 سوره ی مبارکه واقعه فرمودند:  موجودات زنده به چهار دسته تقسیم میشوند ، دسته ای مثل حیوانات که مکلّف نیستند و مخاطب الهی نیستند .دسته های دیگر سه قسمند که تکلیف دارند. یک دسته ، فرشتگانند ، امریه دارند ، ولی عصیان ندارند . اطاعت محض هستند و فرمانبرند و یکدست ، همه ی فرشتگان ، آنچه که خدا امرشان کرد عصیان نمیکنند و آنچه را که خدا امر فرمود به ایشان انجام میدهند.دسته ای دیگر ، اجنّه هستند که هم مومن دارند و هم کافر. و انسان هم در برابر اوامر و نواهی الهی به سه دسته تقسیم میشود ، که در این سوره ی مبارکه فرموده : شما به سه گروه تقسیم میشوید که دسته ای ، اصحاب میمنة ، دسته ای دیگر اصحاب المشأمة ، و دسته ای دیگر ، السابقون.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره ی شاکرانه از حضور بسیجیان ملبس به لباس مقدس بسیجی ،  از جناب سرهنگ یعقوبی بابت سخنرانی پیش از خطبه ها به مناسبت هفته ی بسیج تشکر فرموده و ادامه دادند: آقا امام صادق «س» به جمعی از یارانشان فرموده بودند: شما میتوانید در زمره ی سابقون اول و همچنین در زمره ی سابقین آخر قرار بگیرید ، چنانکه سابقون در دنیا ، لازمه اش سبقت در ولایت است ، که اولین قدم و مؤثرترین کار در مسیر عبودیت و بندگی خدا ولایت پذیری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه دوم با سفارش خود ،  برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پاکدامنی و پرهیز از گناه و معصیت ، دعوت به اصرار در انجام واجبات الهی ، فرمودند: این حادثه ی تلخ زلزله ، هم هشداری است برای جامعه و هم امتحان و آزمونی است برای جامعه ؛ حکمت کار خدا در طول زمان نمایان میشود ، و در هرصورت ای حادثه ی تلخ موجب جریحه دار شدن عواطف عمومی در سرتاسر کشور شد و حضور مسئولین و خدمتگزاران از همه ی دستگاه ها و همه ی اقشار، جای خود ، به ویژه حضور رهبر معظم انقلاب ، مرهمی اثرگذار و آرامبخش برای روحیه و دلهای مردان و زنان گرفتار در حادثه ی زلزله بود. خدای رحمان لیاقت دهد ما جامعه ی ایرانی را که شایسته ی تداوم این نعمت ولایت باشیم .

ابو الشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند: در حال حیات امام ، کسی تصور نمیکرد رهبری معظم انقلاب در جایگاه رهبری و هدایت ، اینگونه بدرخشد . اینها را میگویند لطف خدا ؛ که خداوند الهامات غیبی دارد و خدا برکت میدهد در عمر و سخن آدمی را اینجور جاها باید دید.امامت از الطاف الهی است وخدا لطفش را دریغ نمیسازد ، مگر خود انسان ، خودش را از برخورداری از این نعمت محروم سازد.

ایشان با اشاره به پیروزی جبهه ی مقاومت فرمودند: این پیروزی نه تنها بر داعش بود ، که داعش صرفاً از عوامل بوده و ترامپ که دولت قبلی را در دوران انتخاباتش میخواست زیر سوال ببرد میگفت که آن دولت داعش را درست کرد ،و هزینه ی سنگینی برای شکل گیری داعش پرداخت کرد.

ایشان با اشاره به جنگ سی و سه روزه حزب الله با اسرائیل و پیروزی حزب الله لبنان، فرمودند: این جنگ منجر به این شده است که دشمنان بفهمند در جنگ کلاسیک حریف جبهه ی مقاومت نیستند که وقتی حریف حزب الله نشدند ، حریف ایران که به هیچ وجه نمیتوانند بشوند.لذا به این فکر افتادند که باید کشورهای منطقه را درگیر جنگ داخلی و مذهبی کنند و آنها را به جان هم بیاندازند و به نام اسلام ، تخریب اسلام کنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر فرمودند: اسرائیل و آمریکا و عربستان سعودی ، نشستند و نطفه ی داعش را بستند ، در شرایطی که در حاشیه ی دمشق ، یکی از آن سرکردگان داعش این عبارت را به کار برده بود در سخنرانی رسمی که : «آن اشتباهی را که در کربلا ، همراهان یزید کردند ، ما نمیخواهیم آن اشتباه تکرار بشود ، آنها چرا زین العابدین و زینب را باقی گذاشتند ، که یکباره آنها را محو کرده باشند؟ ما میخواهیم کربلا و نجف را ویران کنیم و اثری و آثاری برای شیعیان باقی نگذرایم که آنجا اجتماع بکنند ». حالا با این شرایط ، یک آدم سیاسی در درون بیاید و بگوید: «توان دیپلماسی ما شش ابرقدرت را جلوی خودش نشاند ، و بزرگترین مسأله ی کشور یعنی تحریم را حل کرد ؛ میتوان با توان دیپلماسی ، این مسائل را حل کرد » اما آیا واقعاً دیپلماسی در برابر تحریم به ما جواب داده است؟

ایشان با بیان اینکه داعش یک عامل و ابزار کار بوده است فرمودند : چه کسی داعش را روی کار آورد؟ آمریکا و اسرائیل و عربستان . و خود بشار اسد هم اگر نبود اشاره ی مقام معظم رهبری ، صحنه را باخته بود . یعنی آنقدر آنها بلوا به پا کرده بودند و ده ها هزار جوان را فریفتند و از سرتاسر دنیای اسلام آوردند آنجا و شست و شوی مغزی دادند و اینها را وادار به آدم کشی های سنگدلانه  بدون دلیل کردند.

 

ابوالشهیدین آیت الله معلمی فرمودند:درود خدا به امر مقاومت ، که رهبر انقلاب در دیدار پر شور بسیجیان فرموده بودند : اگر انقلاب اسلامی ، بسیج را نداشت ، با نقیصه و خلأ بزرگی مواجه بود.

ایشاندر قسمت پایانی خطبه دوم افزودند: بسیج ریشه در قرآن دارد و اساساً همه ی انبیا آمدند برای بسیج کردن مردم ؛ بسیج یعنی به حرکت درآوردن و سازماندهی نیروهای همدل و هم سو و هم جهت و اراده داشتن و هدفمند بودن. اگر ارتش ما هم جنگید ، اگر نیروی انتظامی ما جنگید ، و یا اگر عشایر و سپاه و سایر اقشار استقامت کردند ، همه و همه به برکت روحیه و اندیشه ی بسیجی بوده و هست.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب دیلمی اقامه شد و از یکی از بسیجیان به نیابت از جامعه ی بسیج تقدیر به عمل آمد.

2g6x_img_4273.jpg

7i30_img_4283.jpg

jwy6_img_4304.jpg

ojb5_img_4309.jpg

m0m_img_4323.jpg

wmji_img_4356.jpg

yweg_img_4366.jpg

gmf4_img_4383.jpg

r0hi_img_4390.jpg

oz04_img_4397.jpg

cot_img_4416.jpg

2bj_img_4447.jpg

acs_img_4521.jpg

5i54_img_4562.jpg

ox7a_img_4615.jpg

pnws_img_4620.jpg

9au2_img_4703.jpg

دیدگاهتان را بنویسید