مراسم نمازجمعه 8 دی ماه 1396 قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هشتم دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت عاشورا با نوای کربلایی یاسین محمدی ، اجرای جناب سعید طبری ، قرائت اذان ظهر با نوای جناب محمدرضا بوی افراز ، و ایراد خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت حدیث {تَفَقَّهُوا فی دینِ اللّهِ فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتاحُ الْبَصیرَةِ، وَ تَمامُ الْعِبادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَی الْمَنازِلِ الرَّفیعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلیلَةِ فِی الدّینِ وَ الدُّنْیا} از امام موسی کاظم«ع» فرمودند: اسلام عزیز ، اصول و فروع و آداب و احکامی دارد ، اما در میان همه ی اصول و فروع و آداب و احکام ، آقا امام صادق سلام الله علیه می فرماید: {ذِرْوَةُ الامْرِ وَسَنَامُهُ وَمِفْتَاحُهُ وَبَابُ الاشْيَاءِ وَرِضَا الرَّحْمَنِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى الطَّاعَةُ لِلامَامِ بَعْدَ مَعْرِفَتِهِ} ؛اطاعت امام است. که اسلام بر پنج پایه ی محکم استوار است و یکی از آنها ولایت است . مومن ، نماز مهم است و نشانه ی مسلمانی است و بی نماز به غلط خود را مسلمان می نامد ؛ اما اگر امامت و ولایت نباشد ، نماز و روزه و حج هم در معرض خطر است که هیچ امری به عظمت و اهمیت ولایت نمی رسد. این همان رمز عظمت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث قرائت شده در آغاز خطبه فرمودند: آقا امام کاظم فرمودند: دین خدا را بشناسید که فهم و شناخت ، کلید بصیرت است و تکمیل کننده ی عبادت است  و به اقتضاء همین بصیرت ، عظمت فاطمه ی زهرا و فاطمه ی معصومه سلام الله علیهما در دفاع از امامت و ولایت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در قسمت پایانی خطبه اول فرمودند: اگر احیاناً آحادی از مردم از عملکرد بعضی از مسئولین و مدیران عصبانی و ناراحت باشند ، دشمن خط و جهت میدهد که این عصبانیت مردم به سمت امامت نشانه برود ؛ ای مومنین ، بصیرت اینجاها کمک میکند آدم را و تفقه در دین و اینکه آدم بشناسد مشکلات و دوست و دشمن را و هدف دشمن از القاء شبهه را.

 

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم ، ضمن دعوت به تقوا و عبودیت اله ، فرمودند: هر که از یاد خدا غافل شود  ضرر کرده و خسارت می بیند ؛ یاد خدا و به زبان و به دل ، بازدارندگی می آورد و در مسیر پرهیز از گناه و انجام واجبات، کمک و یاری میرساند انسان را .

آیت الله معلمی در ادامه با تشکر از جناب حجت الاسلام حسینی گل افشانی به واسطه ی ایراد خطبه های هفته ی پیشین فرمودند: پنجم دی ماه سالروز حضور مقتدرانه ی سپاه در فرودگاه های کشور و در عرصه ی هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال 1363 یعنی 33 سال قبل است. در شرایطی که فراوان خبر می رسید از ربودن هواپیماهای مسافربری با اشاره ی استکبار ، امام راحل تدبیر کرد که امنیت فرودگاه ها و امنیت هواپیماها به عهده ی سپاه پاسداران گذاشته شد. واقعاً خدمت بسیار بزرگی که هم امنیت فرودگاه ها را و هم امنیت پروازها را تأمین کرد و هم حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را حفظ کرد این خدمت بزرگ از ناحیه ی سبزپوشان سپاه است که در طول این مدت هم دشمنان و عوامل نفاق حتی یک مورد حرکت ایذایی موفق نداشتند.

ایشان افزودند: این قشر خدوم و یا همین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، خیلی از پروژه های مهم کشور را میتواند اجرا کند ، ولی چرا اصرار است که گاهی از پیمانکاران حتی خارجی هم استفاده بوشد و اگر هم از پیمانکاران داخلی هم برنامه باشد که استفاده بشود چرا اولویت به این قشر و این خدمتگزاران داده نشود؟

نماینده مردم استان مازندارن با اشاره به تحویل لایحه ی بودجه ی سال 1397 توسط دولت به مجلس ، نمایندگان را در معرض یک آزمون سخت دانستند که موازین اقتصاد مقاومتی را لحاظ کنند یا پیشنهادات دولت را به تمامی بپذیرند ، افزودند : اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه آدم جیب خودش را در هزینه کردن لحاظ کند . که این هزینه کردن می تواند برای کارهای زیربنایی و ساخت و ساز است که مثلاً این بیمارستان رازی الآن 5 سال اینجا بی برنامه ی پیشرفت مانده و کاری روی آن انجام نشده . واقعاً اقتصاد مقاومتی اقتضا میکند که دولت در درجه ی اول هزینه های خودش را پایین بیاورد ، مخصوصاً هزینه های تشریفاتی و سفرهای خارجی را .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: این حرف ها که از مردم می خواهم بررسی لایحه ی بودجه را رها نکنند چه تعبیری است؟! که نتیجه اش این میشود که  دیروز بگویند که فلان جا مردم آمدند حضور پیدا کردند و تجمع و اعتراض کردند.مومنین هشیار باشید ، یک حرکت بسیار خبیثانه ای است ؛ بله ما نسبت به گرانی حرف داریم و حرفمان را می زنیم ؛ ولی نسبت به تحرکات خیابانی مواظب باشید که این همان فتنه ی 88 و فتنه ی 78 و از آن قبیل کارها ممکن است سر در بیاورد.الآن نمایندگان شما در برابر لایحه ی بودجه مسئولیت دارند ؛ اگر قیمت بالا برود با رأی نمایندگانی است که با رأی مردم  انتخاب شده اند و همین نمایندگان میتوانند از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند. پس اینهایی که دعوت به حضور خیابانی میکنند بدانید که اینها از جای دیگری خط میگیرند و به دنبال فتنه ی دیگری هستند ، نه برای مقابله با گرانی ؛ که کسی که میخواهد به گرانی اعتراض کند باید به نماینده ی شهر خودش مراجعه داشته باشد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به بیانات جناب آقای جهانگیری مبنی بر این که: {اینهایی که به خیابان آمدند ، مسائل اقتصادی را بهانه کردند و پشت این قضیه مسائل دیگری باشد و کسانی که بانی این قضایا هستند دودش به چشم خودشان خواهد رفت} فرمودند: بدانید که کسانی که بانی این قضایا هستند از بیرون هستند ، ولی دود این قضایا نه به چشم آنها و بیگانگان و دشمنان ، که به چشم ملت و این نظام میرود .  واقعاً به خدا پناه ببریم .به خدا قسم اگر به امر الهی ما دسترسی به ولی الله الاعظم حجت ابن الحسن«عج» داشتیم  و اگر از محضر مبارکش عاجزانه التماس میکردیم که آقا در ارتباط با شرایط داخل و خارج کشور ، الآن تکلیف ما چیست ، خدا میداند احساس میکند همین چیزهایی که از زبان رهبر معظم ، در روز چهارشنبه بیان شد ، همین پاسخ را از زبان حجت خدا ولی الله الاعظم دریافت میکردیم.

امام جمعه قائم شهر در قسمت پایانی خطبه دوم افزودند: فعالیت های پیشین شهرداری و مثلاً نصب نرده های کنار خیابان ها قطعاً با نظر شورای شهر بوده ، و اگر شورای شهر امروز اعتبار و احترام دارد ، خب شورای شهر دیروز هم باید احترام و اعتبار داشته باشد ؛ این نمی شود که یک شورا بیاید یک چیزی را مصوب کند و اجرا بشود ، بعد شورای بعدی بیاید آن را بردارد که این خسارت برای مردم است. آن پولی که خرج شده چه مبلغ بوده و الآن برداشتن و کنار گذاشتنش چه معنی دارد؟ اعضای شورای اسلامی شهر به احترام رأی مردم محترمند و باید احترام داشته باشند ؛ اما تذکر را هم باید بپذیرند  و اگر کسی نصیحت و تذکر داشته باشد معنایش این نیست که مخافلت و دشمنی دارد با آنها . من این را گفته بودم که در تصمیم گیری هایتان عجله نکنید که تصمیم گیری های عجولانه خسارت و خرابی به بار می آورد ؛ مثلاً آن پل میدان جانبازان که چهار ماه متوقف مانده بود و دو سه روز پیش دیدیم که یک چد نفری مشغول کار هستند و خدا کند که مجدداً فعال بوشد و کار پیش برود  که هم برای اهالی الآن زحمت است واقعاً و هم برای رهگذران . هر چه سریعتر کار پل تمام بشود ، هم اهالی یک نفس راحتی میشکند آنجا و هم رهگذران. در هر صورت ما جز زبان نصیحت و خیرخواهی چیز دیگری نداریم . تو خواه از سخنم پند گیر ، خواه ملال.

ایشان با اشاره به سالگرد عملیات کربلای 4 و شهادت 24 نفر از رزمندگان شهرستان قائم شهر در یک روز در همان عملیات ، یاد و خاطره ایشان را با ذکر صلوات گرامی داشتند.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه و عصر شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب محمدرضا بوی افراز اقامه شد .

 

mgac_img_6746.jpg

mx3a_img_6766.jpg

o8vz_img_6779.jpg

vpay_img_6786.jpg

caxi_img_6788.jpg

xnk5_img_6793.jpg

s6rt_img_6794.jpg

ynf8_img_6801.jpg

0lk7_img_6905.jpg

vng5_img_6915.jpg

37lq_img_6802.jpg

ggly_img_6813.jpg

fh6d_img_6832.jpg

xqt1_img_6838.jpg

pda_img_6842.jpg

t72j_img_6859.jpg

sg9b_img_6875.jpg

gttc_img_6867.jpg

i7as_img_6946.jpg

u6pr_img_6952.jpg

m4mm_img_6958.jpg

eo0a_img_6943.jpg

ctd9_img_6968.jpg

دیدگاهتان را بنویسید