مراسم نماز جمعه 15 مهرماه ماه 1401 شهرستان قائم شهر

مراسم نماز جمعه 15 مهرماه ماه 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای مؤذّن «جناب سرگرد حمیدی»، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 18 و 19 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توان فهم و درک آیات خود را روز افزون به ما مرحمت کند و ما را در پایبندی به احکام دینش موفق و پایدار بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: سخنان روز دوشنبه ی گذشته ی رهبر معظم انقلاب ، در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح ، آن هم در دانشگاه امام حسن مجتبی«ع» که مربوط به نیروی انتظامی است ، بسیار روشن تر و برجسته تر و شفاف تر از همیشه دیدیم. در این مراسم عزیزان از نیروهای مختلف نظامی حضور داشتند ، ولی آنجا را برگزیدند ، به واسطه ی اینکه دشمن در این اغتشاشات و آشوب ها اول نیروی انتظامی را سیبل قرار داده بود ، لذا متقابلاً رهبر معظم انقلاب ، محل نیروی انتظامی را برای ایراد سخن انتخاب کرده بودند . چه روشن و شفاف و حکیمانه و چقدر گویا و با صراحت و قاطعیت فرمود اگر فوت این خانم جوان هم نبود بهانه ی دیگر درست میکردند و با صراحت میگویم که آمریکا برنامه ریزی کرد . آنها از چه چیزی رنج میبرند و برای چه میخواهند اغتشاش و آشوب در ایران ادامه پیدا کند؟ آنها از ایران مستقل در هراسند . آنها میخواهند ایران مثل عربستان همان گاو شیرده قدیم بماند . حالا هرکسی میخواهد سرکار باشد . مهم نیست برای آنها کسی که رأس کارش است ، آنها فقط میخواهند گاو شیرده داشته باشند . اوائل انقلاب ، عزیزانی که یادشان باشد ، به عوامل خودشان وعده میدادند که شش ماه دیگر ، دو ماه دیگر ، بیشتر ، یک سال دیگر ، و مرحله به مرحله وعده میدادند که عمر جمهوری اسلامی تمام است . دیدند که نه خیر ، این شجره ی طیبه بیدی نیست که به هر بادی ریشه ی او درآورده بشود . این شجره ی طیبه ریشه اش در دل مردم و خانواده ها ریشه دوانده است . نه تنها در دل متدینین ، بلکه حتی در دل بلانسبت ، آدم های کم تقید دینی ، ولی غیرتمند که غیرت ایرانی داشته باشند و استقلال ایران را بخواهند.

ایشان افزودند : سخنان حکیمانه ی امروز رهبر معظم انقلاب در دلها مینشیند ، لذا میبینید که فرستنده های امریکایی ، انگلیسی ، اسرائیلی ، و حتی فرانسوی ، فقط تمرکز دادند روی اغتشاشات ، ولی این اجتماعات سنگینی که در مراسم عزاداری ، و حتی دیروز در مراسم جشن و شادی سالروز آغاز امامت ولی الله الاعظم حجت بن الحسن المهدی«ع» برگزار شد را میبینند و ذره ای منتشر نمیکنند و به روی خود نمی آورند . برای اینکه دنبال خرابکاری و اذیت هستند ، غافل از اینکه ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه تو است ، عرض خود میبری و زحمت ما میداری .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت آیات سوره مبارکه زلزال کلام الله مجید فرمودند: باید دل انسان از مخالفت فرمان خدا لرزان باشد . ولی غفلت ، حُب دنیا ، اشتغالات دنیا ، انسان را سرگرم میسازد و دل انسان به جای لرزان بودن ، برای طاعت و بندگی خدا به چیزهای زودگذر دنیا بسته میشود . لذا حکمت الهی است که گاهی بخشی از زمین بلرزد . زلزله های دنیا ، گوشه ای و ذره ای از زمین میلرزد و ترهیب است  تا هرکسی در آن منطقه به سر میبرد ، یا اینکه اثر وقوع زلزله را مشاهده کرد و دید و شنید ، او هم دلش بلرزد . توجه پیدا کند ، تنبه باشد . به خود بیاید ، و بندگی خدای رحمان را پیشه کند . مستحضرید که زلزله ای در منطقه ی آذربایجان غربی ، حوالی شهرستان خوی رخ داد و خربی هایی هم داشت ، ولی خوشبختانه تلفات انسانی نداشت . ولی خب بالای هزار نفر آسیب دیدند و بیش از یکصد و چند خانه ویران شده و خانه های دیگری هم ترک خوردگی پیدا کردند . این خبرها هشداری است ، چه برای ساکنین آن منطقه ، و چه برای سایر مناطق ، که این سوره ی مبارکه ی زلزال قرآن را توجه کنند . آن زلزله ی آخر ، زلزله ی همه ی زمین میشود ، و نه یک یا دو نقطه یا بیشتر ؛ نه خیر ؛ بلکه شرق و غرب و میانه ی عالم دچار خواهد شد .

 امام جمعه قائم شهر فرمودند : مستحضرید در برابر این آشوب ها و این اغتشاشات ، دوشنبه ی گذشته در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی«ع» ، مربوط به نیروی انتظامی ، مقام معظم رهبری حضور پیدا کرده بودند و فرموده بودند با صراحت میگویم این حوادث طراحی های آمریکا ، اسرائیل و دنباله روی آنها است . آن کسی که انگیزه دارد برای اغتشاش ایران ، آمریکا و اسرائیل است . برای خاطر اینکه ایران بر خلاف دو قدرت مطرح سابق که میگفتند یا بلوک غرب یا بلوک شرق ، که در بلوک شرق اتحاد جماهیر شوروی عده ای را زیر پرچم خود میداشت و بلوک غرب هم به رهبری آمریکا ، کشورهای اروپایی را هم تحت نفوذ و سلطه ی خود داشتند و این کشورهای به نام اسلامی خاور میانه را زیر پر و بال خودشان و مستعمره ی خودشان داشتند ، ولی انقلاب عظیم اسلامی آمد و پرچم نویی بلند کرد . ندای مستقلی سر داد ؛ نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب . اگر یادتان باشد اوایل انقلاب شعار میدادیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی بود و مرگ بر شوروی اتفاق افتاد و آن شوروی نابود شد و امروزه بخشی از آن شوروی در کنار انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت . یعنی برای پیشبرد اهداف انقلاب ، روسیه گاهی همکاری میکند با ما ، نه اینکه مقابله کند با ما ؛ آن که هنوز به تمام و کمال ، شاخش شخسته نشد آمریکاست که از روز اول نمیخواست انقلاب پیروز بشود و بعد از پیروزی انقلاب ، انواع مختلف توطئه ها را بر علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته بود و نتیجه نگرفت . از برپایی جنگ های داخلی گرفته تا جنگ تمام عیار 8 ساله و صدام را وادار کردن و پشت صدام ایستادن و همه ی امکانات نظامی را در اختیارش قرار دادن ، نتیجه نگرفتند . و الآنه به فضل الهی ، آن روز که صدام موشک میزد به ایران ، تا قُم آمده بود موشکش ، ما امکاناتی نداشتیم و به ما هم نمیدادند . اما الآن ما از جایی نخریدیم ، بلکه الآن ایران دارد میسازد برای دفاع از خودش .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند : آن روزی که هواپیمای مسافربری را میزدند ، چه رسد به ناوچه هایی که ما داشتیم . آنقدر بی حیا و بی رحم بودند ، اما الآن نیروهای نظامی آمریکایی نگاه چپ نمیتوانند داشته باشند . نیروی امریکایی اسیر گرفته شد ، انگلیسی ها هم نیروی نظامی شان در خلیج فارس اسیر گرفته شد ، الآن رفتند به دنبال به قول خودشان یک بخش تحریم اقتصادی ، و بخش دیگر هم با استفاده از ماهواره و فضای مجازی و تحریک و تهییج ، و آن هزینه ای را که در جنگ علیه ما میخواستند خرج کنند ، آن هزینه را برای گرفتن پیاده نظام برای خودشان خرج میکنند . لیدرهای این اغتشاشات همه شان از بیرون آمدند . پیاده نظام آمریکایی ها ؛ البته بعضاً هم در داخل . حالا ببینید رهبری مثل همیشه و واقعاً برجسته تر از همیشه  صریح و گویا و حکیمانه تر از همیشه بیان داشتند که دعوا بر سر حجاب و بدحجابی نیست . بر سر ایران مستقل و قوی است . آنها نمیخواهند ایران قوی و مستقل باشد . دیدیم پروژه کشته سازی دشمن برای ایجاد بلوا و تبلیغات سوء علیه نظام و نیروهای مسلح . کدام انسان است که بپذیرد به خاطر این بهانه که آوردند ، واقعاً آمریکا دلش برای انسانیت میسوزد که دارد اینهمه بلوا به پا میکند ؟ آنجا که هرروز پلیس آمریکایی داخل خیابان مقابل چشم مردم بدون محاکمه آدم میکشد و عربستان سعودی برای کسانی که فقطر جرمشان این است که میگویند چرا سلطنت مورورثی است و چرا انتخابات نباشد ، سعودی آدم را گردن میرند ، و رئیس جمهور آمریک به آنجا برود و رقص شمشیر به پا کنند . واقعاً آیا آنها دلشان برای آدم میسوزد یا برای منافع خودشان . تحمل و عبور از تحریم ها راز برنامه ریزی آمریکا برای برپایی آشوب است . این ها الآن چند سال است تحریم ها شروع کردند؟ خودشان بر این باور بودند که از آغاز تحریم اقتصادی ، جمهوری اسلامی تا یک سال دوام نیاورد، اما الآن سالها است در برابر تحریم اقتصادی آنها ، جمهوری اسلامی روز به روز با موفقیت هایش قدمایی را برمیدارد . بله درست است سختی و گرانی داریم  ، اما همه میفهمند که دشمن این سختی ها را بر ما دارد تحمیل میکند . آنچه را که ما از بیرون نیاز داریم ، خب سعی کنیم در درون خودمان بسازیم و نیازی به خرید از خارج نداشته باشیم . واقعاً ما که موشک را ساختیم ، لوازم عادی زندگی ایرانی را نمیتوانیم بسازیم ؟ آنجا اراده در نیروهای مسلح قوی تر بود ، اما در صنایع غیر نظامی مدیریت ها ضعیف بود و دولت ها جدی نگرفته بودند در گذشته . حالا دولتی سرکار آمده و میخواهد جدی بگیرد استقلال و روی پای خود ایستادن را . اما به انحاء مختلف کارشکنی و خرابکاری به بار می آورند . شما را به خدا ببینید این همه آسیب زدن به آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی . رئیس اورژانس گفته 93 دستگاه آمبولانس از چرخه ی فعالیت خارج شده است . چه خسارت سنگینی است واقعاً . حالا چقدر بانک ها را تخریب کردند . اینها آیا واقعاً دنبال وطن و آبادی کشور هستند ؟ آبادی کشور اینگونه اتفاق می افتد؟ رئیس جمهور آمریکا رسماً گفته از آشوب ها حمایت میکنیم . آمریکا هزینه های بیشتری را بر حکومت ایران تحمیل خواهد کرد . یعنی میگوید فشار بیشتری خواهند آورد . ولی او خبر ندارد که از فشار و سختگیری ، ایمان مردم قوی تر است . الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ  ؛ آدم که ایمان و استقامت خود را به خدا نشان بدهد  ، وعده ی حتمی خدای رحمان است که با دست غیبی نصرت و یاری عطا میفرماید به آن نظام و آن مردم .

آیت الله معلمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب فرمودند : بعضی از خواص ، وقتی این حرف و خبر منتشر شده بود ، بدون تحقیق آمدند بیانیه داده بودند . رهبر معظم انقلاب خیلی کریمانه و واقعاً با چه سعه ی صدری ، حمل بر صحت عمل میگذارند و میفرمایند که : برخی از خواص ، بدون تحقیق و احتمالً ناشی از دلسوزی بیانیه دادند ، اکنون که فهمیدند قضیه چیست ، و قضیه بر سر این  دختر نیست و قضیه بر سر ایران قوی و مستقل است ، نتیجه ی حرف های آنان با برنامه ریزی دشمن چه اتفاقاتی را رقم میزند باید کار خود را جبران کنند و صریحاً اعلام کنند با برنامه ریزی دشمن مخالفند . اطلاعیه داده بودند که در انظار نیروی انتظامی را تضعیف کنند و افراد شرور را قدری جرئت بیشتری بدهند . رهبری میخواهند راه را باز کنند برای اصلاح که آنها خودشان خودشان را اصلاح کنند. ببینید ، خود آقا میپذیرد که بی ربط نبوده و بیانیه ی اینها با اقدامات شورشی و اغتشاشی ربطی پیدا کرد . حالا که اینها را دیدند باید جبران کنند . من که نشنیدم آنها بیانیه داده باشند و جبران کرده باشند . این یعنی عدم التزام به ولایت فقیه که یعنی عدم التزام به ولایت امام معصوم . نگویید آقای معلمی دارید مبالغه میکنید ؛ خدایا در محضر تو ، در خطبه ای که بخشی از نماز است و مکمل نماز جمعه است عرض میکنم ، ولایت فقیه جلوه ای از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است . اینها اگر کنار امیرالمومنین هم بودند بازی در می آوردند ، چه رسد که کنار فقیه عادل باشند . در نهایت هم فرمودند که اگر تا حالا نفهمیدید ، حالا بفهمید که این جریانی که برای این خانم عنوان کردند ، بهانه شده بود برای بلوا و شورش و خرابکاری . تضعیف نیروهای مسلح ، تضعیف امنیت کشور است . بیان رهبری است . فرمودند به نیروی انتظامی و بسیج و ملت جفا شده در این بلوا . این تعبیر که فرمودند جفا به ملت شده است ، بسیار حکیمانه و بسیار متواضعانه است ؛ وقتی که به رهبری توهین بشود ، رهبر رهبر ملت است و به این ملت توهین شده است . لذا ملت هم بحمدالله خوب و قوی حاضر شدند . خدا خیر بدهد به همه ی عزیزانی که هرکجا ، مخصوصا دیروز این اجتماعات که هم در اصفهان و هم در شیراز و هم در مسجد جمکران و تهران میدان امام حسین ، چه جمعیت سنگینی برای حمایت از امامت و ولایت حاضر شدند . امامت و ولایت استمرار دارد و ما منقطع نیستیم . یعنی ما بریده از امامت نیستیم . امامت امامان معصوم در این عصر غیبت به وسیله ی فقیه عادل که نایب عام امام زمان است . پروردگارا این نعمت را بر این ملت مستدام بدار .

 رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: پلیس ما خادم مردم است و مردم هم بحمدالله حامی پلیس . پیوند بین نیروهای مسلح عموماً و خصوصاً پلیس با مردم ، پیوندی ناگسستنی و مقدس است . ولی دشمنان ، بدخواهان ، در صدد تخریب و تضعیف هستند . واقعاً جای بسیار تأسف است که سیاهی لشگر برای دشمن را بعضی از نوجوان ها و جوان هایی تشکیل داده بود که هم مدرسه رها کرده بود مسائل سیاسی را و هم خانواده ها رها کرده بودند و این نوجوان ها با در دست داشتن گوشی های همراه و ارتباط با بیگانگان ، این ارتباط شده خوراک فکری برای جوانان و نوجوانان ما متأسفانه . انسان اثرپذیر است ؛ تبلیغات اثر دارد . چه تبلیغات غلط و سوء و فسد و مفسد باشد ، و چه تبلیغات درست . خانوده ها خیلی باید مراقبت کنند جوانان و نوجوانان را . نه اینکه فشار بیاورند و دعوا کنند ، نه خیر، بلکه واقعاً حقایق را با جوان ها در میان بگذارند ، جوان قلب سالم و پاکی دارد . زمین خالی را هر بذری در او افشاندی ، همان بذر رشد خواهد کرد ؛ دل جوان هم به منزله ی همین زمین مستعد است و هرچیزی را دریافت کرده متأثر میشود .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

پس از نمازجمعه و در بین الصلاتین نمازجمعه و عصر ، جناب سرهنگ خادمی «فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی فراجا ، بعنوان سخنران به ایراد بیانات پرداختند.