مراسم نماز جمعه 4 آذر 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 4 آذر 1401 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت سنجش سلامت مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران در شبستان مصلی جمعه و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای جناب آقای طهماسبی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب سرهنگ خادم «فرمانده سپاه ناحیه شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، ضمن اجرای جناب آقای یوسف پور ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 20 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: پناه بر خدا ، این آیه میفهماند که گاهی انسان ایمان آورده و ایمان دارد ، اما در عرصه ی گرفتاری کم می آورد . استقامت در پای ایمان ندارد . این خیلی خطرناک است . در یک تقسیم بندی ، خدای رحمان ، آحاد جامعه را به سه دسته تقسیم میکند ؛ مومن ، کافر ، منافق.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: اگر میخواهیم دعای ما مستجاب بشود ، و اگر میخواهیم فرشتگان الهی ما را کمک و یاری برسانند ، مقدمه ی واجب و لازمش استقامت خود انسان به اندازه ی توان و نیرو و امکانات و فرصتی که دارد است . اینجاست که ضعف را خدای رحمان جبران میکند . ملت صبور ایران ، همانگونه که در اکثر شهرهای ایران در اصلِ انقلاب کشتار میشد ، با اینکه در آن دوران ، در راهپیمایی ها ، انقلابیون و مردمی که می آمدند ، هیچگاه مجاز نبودند دست به تخریب و آتش سوزی بزنند ، دست به تخریب اماکن بزنند ، حتی دست به تخریب اماکن دولتی و یا وسائل نقلیه دولتی ؛ شما را به خدا نگاه کنید تفاوت ماهیت را بنگرید . آدم های مزدور و شرور ، وقتی که می آیند آمبولانس را آتش میزنند ، وسیله ی نقلیه ی نیروی انتظامی را آتش میزنند ، کیوسکی که محل استقرار نیروی انتظامی است و ضامن امنیت مردم است آسیب میزنند و تعرض میکنند ، آنوقت اینها حرف از انقلاب میزنند . تفاوت ره از زمین تا آسمان است . آنجا اعتقاد مردم را میکشاند ، ولی اینجا پول بیگانه و هزینه کرد قدرتهای استکباری ، آدم های شرور را حمایت کند ؛ به استثناء نوجوان های فریب خورده در فضای مجازی که اینها واقعاً گناهی ندارند و نسبت به اینها خیلی کوتاهی شده در آموزش و پرورش و کتاب های درسی . زمان کمی نیست 43 سال که از انقلاب اسلامی ما گذشت ، اما ارزش های اصیل انقلاب که در کتب درسی می بایست می آمد ، متدسفانه نیامد . مفهوم ولایت فقیه ، تبیین نشده برای جوان . ولی فضای مجازی ، تخریب و شبهه افکنی میکند ؛ شما را به خدا نگاه کنید ، کدام حلال زاده ، کدام شیر پاک خورده ، فقیه عادل را در کنار این رؤسای کشورهای غربی می تواند قرار بدهد برای مقایسه؟ آیا اصلاً قابل مقایسه هستند ؟ اما این جوان گناه ندارد ، او چشم و گوش باز کرده و این فضای مجازی و مخصوصاً این دو سال بیماری کرونا و دعطیل شدن مدارس و آموزش از طریق اینترنت و فضای مجازی ، این عوارض را به بار آورد که جوان ها و نوجوان ها فریب بخورند . ولی وقتی توجیه بشوند ، آنوقت میفهمند که قصه چیست . آن انقلاب اسلامی ریشه در دل مردم ، در اعتقادات و باورهای دینی داشت ، و این اغتشاش ، دستور استکبار دارد ، دستور اسرائیل غاصب دارد . کیست که در دنیا اسرائیل را نشناسد به سنگ دلی و به کودک کشی و به بی رحمی نسبت به مردم فلسطین ؟ چقدر فلسطینی ها را آواره کردند ؟ استقامت در مسیر ایمان یک اصل است . اقتضای ایمان است که همیشه منتظر دستور الهی باشد انسان . فرمان جهاد ، میدان آزمایش است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: فردا پنجم آذر ، تاریخ صدور پیام امام راحل برای تشکیل بسیج بوده است . حقیقتاً از عنایات الهی و الهامات غیبی بوده است . البته متأسفانه آن روحیه ی بسیجی بعد از جنگ حفظ نشده است . چه کسی این روحیه را حفظ نکرده است ؟ نه مردم و بسیجی ها ، بلکه مدیران و مسئولان و قانونگذاران ما . متأسفانه آن شور و حرارتی که در پیام امام راحل بود جدی نگرفتند و البته در طول این مدت ، رهبری معظم انقلاب هم هرساله با استفده از فرصت عنوان و روز بسیج ، تأکیدات فروانی داشت ، ولی دولتمردان ما گاهی راحت با بی حیایی پشت گوش می انداختند . ببینید ، امام فرموده بود که اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد ، یعنی از دولت ، از رئیس جمهور گرفته تا پایین دست ، تا همه ی استانداران و فرمانداران و بخشداران و دهداران ، و همه ی مسئولین در همه ی رده ها ، می بایست تفکر بسیجی داشته باشند . آنوقتی که جمعیت کل کشور به 40 میلیون نرسیده بود ، و پایین چهل میلیون بود ، امام از تشکیل ارتش بیست میلیونی حرف میزد . ولی متاسفانه بعد از پایان جنگ ، گاهی بعضی با پررویی میگفتند که جنگ تمام شده است و این ها را رها کنید . ببینید ، دشمن غافل گیر میکند . برای اینکه غافلگیر نشویم ، میبایست بسیج و تفکر بسیجی را شاداب ، سرزنده نگه میداشتیم . در همه ی رده ها ، در ارتش ، سپه ، خود بسیج و نیروی انتظامی و مخصوصاً در میان مسئولین اجرایی کشور.

امام جمعه قائم شهر ضمن تشکر از جناب سرهنگ خادم بعنوان سخنران پیش از خطبه ها فرمودند : این ایام مستحضرید که بار عمده ی مقابله با این اغتشاشگران بر دوش نیروی انتظامی و بسیج و سپاه ، و با محوریت فرماندار محترم است . اینها حقیقتاً شب هایی را نخوابیدند ، برای اینکه آرامش مردم حفظ بشود . شهر در امان بماند ، اماکن دولتی آسیب نبیند . حالا بعد ها روشن تر میشود که چه پول هایی برای ایجاد خرابی و اغتشاش فرستادند و خرج کردند . آنها چرا و چه انگیزه ای دارند ؟ آنوقت با کمال پررویی دعوت میکنند اجلاس فوق العاده تشکیل بدهند برای محکوم کردن جمهوری اسلامی که نقض حقوق بشر میکند . شما را به خدا زبان حال و مقال همه ی شما این است که چرا سردسته های فتنه را نیاوردند در ملأ عام اعدام نکردند ؟ خیلی ها گله میکنند پیش من که چرا اینهمه مدارا؟ این سمت اینهمه خویشتن داری ، آنوقت آن بی حیاها که پلیس خودشان سر خیابان بدون محاکمه راحت آدم میکشد ، آن را نقض حقوق بشر نمیدانند ، اما اینجا از رهبری تا همه ی مسئولین تأکید دارند باید محاکمه بشوند و طبق مقررات قنونی با آنها رفتار بشود ، اینجا را محکوم میکنند به نقض حقوق بشر؟! دروغ ، و چقدر دروغ بافتن . خب جوان چهارده ساله ، 12 ساله و 16 ساله که از گذشته تجربه ی دریافت دروغ های دولت های استکباری را  ندارد و فریب میخورد و خیال کند این ها راست است ! امام راحل اینگونه میفرمود که اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد ، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از او دور خواهند شد . یعنی همه روحیات بسیجی داشته باشند . مسئولین و مردم و بازار و کارخانه جات . اینکه آدم فقط بیاید روز پنجم آذر فرضاً لباس بسیجی بپوشد ، یا آرم و نماد بسیجی را بردارد ، به اینها نباید اکتفا کرد ، بلکه باید تفکر بسیجی در عملکرد مسئولین و آحاد جامعه نمایان باشد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند : میبینید که الآن چشم طمع جهانخواران دور نشده ، چرا که سرمایه گذاری کردند ، و البته و صد البته در غفلت هستند و خبر ندارند این نظام ریشه در دل و اعتقاد و باور مردم دارد . درست است که مردم از گرانی ناراحت هستند ، بله ؛ این مشکلات جامعه ی ما هست که اشتغال برای جوانان کم هست . بله اینها هست ، اما آیا چاره اش این است که عوامل دشمن را پذیرا باشیم و خواسته ی دشمن را تمکین کنیم ؟ قطعاً خیر . حقیقتاً در طول این مدت هرقدر عداوت و دشمنی استکبار افزایش پیدا کرد ، محدودیت هایی ایجاد کردند و تحریم هایی ایجاد کردند ، متقابلاً از آن فرصت سخت و مضیقه ، تبدیل شده به یک فرصت گشایش . باید برسیم به جایی که روی پای خودمان بایستیم . زندگی مستقل داشته باشیم . وابسته ی به بیگانه نباشیم . این ناممکن نیست و بلکه ممکن است . چطور ما به دیگران نیاز داریم ، آیا آن دیگران مگر از آسمان افتادند ؟ آن دیگران هم همین بشر بودند . خدا میداند پیشرفت هایی که در صنایع دفاعی ، آنجایی که فضا فضای پاک است ، فضای ایمان و اخلاص و ایثار است ، آنجا برای پست گرفتن همدیگر را ضایع نمیکنند ، بلکه سعی دارند کمتر در معرض پست گرفتن قرار بگیرند . آن فضای اخلاص ، آن موفقیت ها را به بار آورد . اگر در فضای اجرایی کشور هم در طول این مدت ایمان ، اخلاص فداکاری نمایان میشد ، خدای رحمان عنایتش را دریغ نمیورزید . چون دولتمردان ما در طول این مدت چشم از توجه به بسیج بسته بودند ، لذا دشمن دلیر شد برای ایجاد خرابکاری در درون .اگر واقعاً فرهنگ بسیجی در همه ی مدیران اجرایی کشور ، و در همه ی نیروهای مسلح حاکم باشد ، دشمنان به جایی نمیرسند .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: هفته ی پیش رو ، جمعه ی آینده ، از ساعت 9 صبح ، در همین مصلی ، مسابقات تلاوت های مجلسی قرآن در سطح استان مازندران برگزار خواهد شد . بحمدالله شهرستان قائم شهر به واسطه ی داشتن قاریان و مؤسسات قرآنی ، این فرصت را پیدا کرد ، که مسابقات استانی تلاوت های مجلسی ، در شهرستان قائم شهر برگزار میشود ، و صدا و سیما هم پخش مستقیم تلویزیونی خواهد داشت از ساعت 9 تا نزدیک اذان ظهر مسابقات برگزار خواهد شد و نفرات برتر مشخص خواهد شد برای برگزاری مسابقات کشوری . سزاوار است مومنین و آقایان و خانم ها و قرآن پژوهان و علاقمندان به تلاوت قرآن حضور جدی پیدا کنند و نظم فضا حفظ میشود ان شاءلله که مایه ی عزت و آبروی همه ی مومنین ان شاءلله فراهم خواهد شد .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.