خطبه 3/آبان/1392

حضرت آیت الله معلمی در نمازجمعه /  میزان شرافت است ، نه شكم . گرفتاران غفلت سر عقل بيايند ، آمريكا دشمن ماست …

 

 

نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه برگزار شد. 

حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه نخست نماز جمعه پس از سلام وتحیات به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ، با بیان تفسیر سوره مبارکه فجر وَالْفَجْرِ وَلَيَالٍ عَشْرٍ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ  وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ…

 

با تكيه بر روايتي از پيامبر اسلام (ص) مبني بر يتيم نوازي كه فرمودند: هركس يتيمي را اكرام نمايد؛ خداوند اورا اكرام مي كند ، در باب ارزش يتيم نوازي سخناني را بيان داشتند.

 

همچنين با توجه به احاديث و روايات ادامه دادند، يتيمي را محبت كردند و دست نوازش بر سرش كشيدند موجب شفاعت مي شود . كسي كه كفالت يتيمي را عهده دار گردد همسايه پيامبر خواهد شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم ، پس از دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه ، به شهادت ميثم  و كنار نيامدن آن با طاغوت زمان اشاراتي داشتند.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به بحث مذاكره با آمريكا و سازش با تكيه بر سخناني از حضرا امام راحل خاطر نشان كردند:  میزان شرافت است ، نه شكم .

 

خطيب جمعه قائمشهر با اشاره به اينكه در روز عيد غدير مقام معظم رهبري ديدار نداشتند تصريح كردند: رهبر چه بگويد؟ اگر لب باز كند بايد بگويد آنچه كه حرف امام است … ولي فعلا سكوت كرده است و اگر لب باز كند موضوع ديگري پيش خواهد آمد.

 

آيت الله معلمي در آخر با دعا براي هدايت خاطر نشان كردند:  گرفتاران غفلت سر عقل بيايند ، آمريكا دشمن ماست .

 

دیدگاهتان را بنویسید