خطبه 17/آبان/1392

عکس قائم آنلاین : نماز جمعه شهرستان قائم شهر

نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه  به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمین حیدری برگزار شد. 

 حجت الاسلام والمسلمین حیدری در خطبه نخست نماز جمعه پس از سلام وتحیات به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ، اشاراتی به عاشورای حسینی …

 

 

نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه  به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمین حیدری برگزار شد. 

 

 حجت الاسلام والمسلمین حیدری در خطبه نخست نماز جمعه پس از سلام وتحیات به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ، اشاراتی به عاشورای حسینی داشتند و از مردم جهت حضور پرشکوه در مراسم عزاداری تقدیر و تشکر نمودند.

 

خطیب موقت قائمشهر با توجه به حادثه عظیم عاشورا و زنده نگه داشتن آن تصریح کردند: باید عزاداری ، اشك و سوز را درهمين قالب سنتي زنده نگه داريم.

 

ايشان با اشاره به قيام امام حسين (ع) گفتند: حضرت امام حسين در اين جند روز در سه عرصه اعتقادات ، احكام و اخلاق وارد كار شدند و در اين هشت روز دانشگاهي درست كرد كه هرجامعه اي آن را در خود پياده كند موفق مي گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با توجه به اينكه يكي از آخرين توصيه هاي امام حسين (ع) تقوا بود خاطر نشان كردند انساني كه عنصر تقوا را به زحمت بدست آورد ، اگر آسيب هايش را نداند مشكلات در آينده برايش پيش مي آيد و امام حسين (ع) معتقد بودند اگر در جامعه اي حرام خواري رواج پيدا كند ، آن جامعه در نهايت حاضر است امام جامعه را به مسلخ بكشد.

 

ايشان ادامه دادند: الان هم به همين شكل است كساني كه چه در داخل و چه در خارج نوك حمله شان به مقام امامت و ولايت جامعه است دقيقا اگر واكاوي شود و جستجو گردد، ماهيتشان در امر زندگي شان بررسي شود معلوم مي گردد كه اينها آلوده هستند به لقمه حرام. ياد آور شدند گروهي بي تقوايي كردند و فرزند پيامبر را شهيد كردند.

 

اگر من با عنصري كه شرك و طاغوت سراسرش را فرا گرفته بيعت كنم بايد پاسخ خدا را بدهم، يزيد طاغوت است و نگاه الهي اين است كه بايد در مقابل طاغوت بايستت همه كساني كه در مكتب حسين هستند بايد در مقابل يزيد بايستند ، يزيد نه آن يزيد بلكه هر طاغوت و  اگر كسي در اين مقطع از زمان نسبت به وحي منكر، نسبت به رسالت منكر ، نسبت به امامت منكر ، متجاهر به فسق باشد يزيد است و هركسي مي خواهد باشد، بايد در مقابل او بايستيم.

 

درسي ديگر اينكه آب را بر امام بستند و سختي به ايشان وارد كردند ولي امام سازش نيامدند و تسليم نشدند، ايشان در ادامه با تكيه بر سخنان مقام معظم رهبري خاطرنشان كردند : مذاكره به معناي سازش نيست.

 

در آخر افزودند : بايد بدادند وعده الهي حق است و ما ايستاديم و ايستاده ايم و خدا هم به ما ياري مي رساند و ما در مقابل تمام قدرت ها ايستاده ايم و اين امت ، امت حسين (ع) است، ما اهل منطق هستيم و آقا هم فرمودند گرچه من خوشبين نيستم آمريكايي ها دروغ مي گويند

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید