مراسم نماز جمعه اول تیر ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه اول تیر ماه 1397 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت آل یاسین توسط ذاکر اهل بیت جناب آقای حاجیان و اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین ذاکری ریاست اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان قائم شهر و  اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 1 إلی 4 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:  پایبندی به موازین قرآن ضامن نجات انسان از گرفتاری های دنیا و آخرت است.پروردگارا زندگی مان را به نورانیت قرآن ، جامعه ما را به نورانیت قرآن منور بگردان .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: نعمت های الهی ، انسان را فراگرفته است ، نعمت قرآن در اختیار بشریت است .اگر بشریت عالم پایبند به قرآن می شدند و می بودند ، این گرفتاری ها نبود در جامعه ی بشری. هر وقتی که هر جامعه رویکرد قرآنی پیدا کند ، روح سعادت در رو به رشد و تعالی و آرامش و آسایش می رود . دوری از قرآن دوری از فرهنگ و مفاهیم قرآنی زمینه ساز گرفتاری های فراوان برای انسان و جامعه ی انسانی خواهد بود . از جمله نعمت های بزرگ ، نعمت بیان است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در قسمت پایانی خطبه اول فرمودند: خداوند به بشر استعداد بیان داد ، ولی همین استعداد بیان و کلام را پدر و مادر شکوفا میسازد. اگر فرزند در آغوش پدر و مادر فارسی زبان بود ، زبان فراسی را آموزش میگیرد . اگر فرزند در آغوش پدر و مادر عرب زبان فرزند هم زبان عربی می آموزد . پس ببینید، زمینه ی آموزش انواع مختلف کلام و بیان و زبان باشد ، استعداد در درون انسان هست.این قدرت خدای رحمان است .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: ذکر اله و یاد مبدأ و معاد کمک می کند انسان را . خوف از پس دادن حساب ، خوف از سختی جان دادن ، خوف از عذاب شب اول قبر ، بازدارندگی می آورد برای انسان از ارتکاب خلاف و گناه . اگر انسان خود را نگهدار باشد ، و مرتکب خلاف دستور قرآن و دین خدا نگردد ، نباید هیچ نگرانی داشته باشد.خدا رحمان و رحیم است .

ایشان افزودند: چهارشنبه ی هفته ی گذشته ، به مناسبت سالگرد تشکیل مجلس شورای اسلامی ، هرساله داخل خرداد ماه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب می شوند . در این شرفیابی مسائل بسیار مهمی را مطرح فرمودند . اول رئیس مجلس گزارشی را ارائه کرده بود . از جمله مسائل در گزارش رئیس مجلس این بود که این دوره از مجلس تا اینجا دویست جلسه ی رسمی داشت ، 109 قانون تصویب کرد ، 14 تحقیق و تفحّص. مقام معظم رهبری ضمن تشکر از زحماتشان ، فرمود که: اینها خوب است ، اما شاخص های کمّی همچون تعداد مصوبات ، برای ارزیابی کافی نیست بلکه باید وضع مصوبات در مدیریت کشور ملاحظه بشود . وضع یعنی مصوبه چه مشکلی را حل میکند؟ چه تأثیری در جامعه دارد؟ تأثیر قوانین در پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم ، باید ارزیابی بشود . بسیار حکیمانه . یعنی بگوییم ما چندتا جلسه داشتیم ، بفرمایید که خروجی این جلسه چه بود و چند مصوبه داشتیم ، چه تأثیری برای حل مشکلات جامعه ی ما داشت؟ . این را باید بفرمایید .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : مقام معظم رهبری در ادامه فرموده بودند مجلس نباید نماد تردید ، خود کم بینی ، یأس و ناامیدی و بی اعتنایی به مسائل کشور باشد . خب اگر واقعاً تردیدی در اراده ی مجلسی ها ملاحظه نکرده بود که نباید این تعبیر را بفرماید . این تعبیر را میکند ، یعنی میبیند که در بعضی از نقاط گرفتار تردید میشود . نباید خدای ناکرده کار به جایی برسد که مردم احساس بکنند که مجلس کاره ای دیگر نیست و مجلس درد مردم و جامعه و مشکلات را نمیتواند رفع کند.

مجلس بالاتر از دولت است . مجلس است که باید به دولت بگوید که چه کار باید بکنی و چه کار نباید بکنی . اما متأسفانه گاهی به عکس است . گاهی در میان نمایندگان هم برای گرفتن رأی از نمایندگان مطرح میشود که دولت میخواهد ؛ مثلاً رئیس جمهور می خواهد . خب دولت و رئیس جمهور بخواهد ؛ اما نماینده ، نماینده مردم است . سوگند یاد کرد و قسم یاد کرد ؛ مصالح کشور را ؛ مصالح مردم را لحاظ بکند . فرمود نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت ها و توانایی های ملی نگاه کنید.ما ظرفیت و توانایی داریم ، شما باید با تدبیر برنامه ریزی کنید برای دولت .قوانین وضع کنید و دولت را ملزم کنید. بعد هم فرمود که پیگیری اجرائیات مصوبات مجلس یکی از وظایف شماست . خلاصه در نهایت در یک کلام ، خود آقا فرمود: ریل گذاری حرکت اجرایی کشور.که چطور عمل کند دولت ، فلان وزارتخانه چطور عمل کند ؛ این چطور عمل کند ، ریل گذاری میخواهد . این ریل گذاری را مجلس باید انجام بدهد. و مهم ترین وظایف مجلس خواند اینها را.

ایشان افزودند: این ایام در فضای مجازی مطرح شده بود که عده ای نامه ای به سران نظام نوشتند ، که آقا ، شما پیشنهاد مذاکره به آمریکا بدهید ، برای حل مشکل اقتصادی.آنقدر این سخن سبک ، موهون ، بی اعتبار است ، که اصلاً مقام معظم رهبری در این صحبت روز چهارشنبه ی خود ، هیچ اشاره و کنایه ای نسبت به این مطلب نداشت. سه شنبه ی هفته ی قبل ، ترامپ در یک کنفرانس خبری اظهار امیدواری کرد به قول خودش ، گفت که ما از برجام در آمدیم ، امیدواریم که ایران بیاید پای میز مذاکره ی جدید بنشیند ؛ بلافاصله پشت سر ، یک تعدادی از درون ، یک تعدادی از بیرون ، آدم هایی حالا اگر  تعبیر محترمانه برای این آم ها داشته باشیم ، باید بگوییم آدم های پر توقع و ترسو ؛ اما اگر احترام تعبیر را برداریم ، باید بگوییم آدم هایی که پادوی آمریکا در هر مقطعی بودند . پیاده نظام دشمن .این ها آمدند پیشنهاد مذاکره با این دشمن را دادند . البته نظام بحمدالله خوشبختانه تصمیم واحد دارد تا جایی که رئیس جمهور ما صریحاً گفته بود که “دیوانگی است اگر دو مرتبه با آمریکا مذاکره بکنیم.” یعنی آسیبی که از مذاکره با آمریما دیدند ، به این تعبیر رسید که دیوانگی است که مجدداً با آمریکا مذاکره کنیم . آنوقت یک عده ای بیایند نامه بنویسند ،و خوشبختانه یکی از نوه های دختری امام ، یعنی فرزند مرحوم حجت الاسلام اشراقی ، ایشان برگشت و گفت که بدون شک در هوش سیاسی نویسندگان این نامه باید تردید کرد . چرا که پیشنهاد مذاکره با دولتی که شدیدترین تهدیدات و بی ادبانه ترین رفتارها را با تمام دولت ها و ملت های جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران اعمال میکند ، پیش از هر موضوعی زیرپا گذاشتن عزت ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.خب حرف دست همین است.

آیت الله معلمی در قسمت انتهایی خطبه دوم با اشاره به ترورهای تیرماه اوایل انقلاب اسلامی افزودند: ببینید، زبدگان اصحاب امام را دشمن چگونه هدف قرار داده بود ، هفتاد و دو نفر از ابرار ، که چهار نفر از این عزیزان مازندرانی بودند.حالا چرا به این مناسبت ، هفته ی قوه ی قضاییه گفته میشود ، تناسبش این است که شهید بهشتی ، رئیس شورای عالی قضایی آن ایام بود . یعنی در دستگاه قضایی ، نفر اول شهید بهشتی بود . لذا به این مناسبت سالگرد این حادثه و این شهادت هفته ی قوه ی قضائیه ، فرصتی است که دستگاه قضایی خدماتش را ارائه کند و احیاناً مومنین مشکلات خودشان را با مسئولین قضایی در میان بگذارند .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.
صوت سخنرانی حجت الاسلام ذاکری(ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی قائم شهر)پیش از خطبه های نمازجمعه:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اذان ظهر با نوای جناب آقای دیلمی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
3uy_img_6275.jpg

dler_img_6281.jpg

g70f_img_6290.jpg

ft0e_img_6293.jpg

mx9p_img_6302.jpg

t4fs_img_6314.jpg

8wlv_img_6316.jpg

6383_img_6323.jpg

bh22_img_6324.jpg

kw6_img_6327.jpg

1ejs_img_6329.jpg

2jcj_img_6333.jpg

1law_img_6352.jpg

s8wn_img_6348.jpg

k3pz_img_6355.jpg

wqx7_img_6357.jpg

mdrx_img_6360.jpg

yidr_img_6362.jpg

6ciq_img_6363.jpg

bvqs_img_6370.jpg