مراسم نماز جمعه 31 فروردین  ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 31 فروردین  ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی مسئولین اداره محیط زیست شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای شهاب شادمند  و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای بابکی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 37 الی 39 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق فهم و درک آیات نورانی قرآن ار به همه ی ما مرحمت بفرماید و به نورانیت قرآن دل و وجودمان و زندگی مان را نورانی بسازد و آنی و لحظه ای ما را از یاد خود غافل ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی دخان کلام الله مجید فرمودند : خدای رحمان برای تنبه مشرکین مکه آنهایی که به جای استقبال از دعوت نورانی پیامبر عظیم الشأن اسلام کارشکنی میکردند ، خصومت میکردند ، دشمنی مینمودند، سرگذشت اقوام پیشین را به یادشان می آورد .از جمله آنها داستان بنی اسرائیل که از ظلم و ستم فرعون و قبطیان و درباریان فرعون به ستوه آمده بودند . خدای رحمان ، موسی را مبعوث کرد برای نجات بنی اسرائیل و این اتفاق افتاد . بنی اسرائیل از شر فرعون نجات پیدا کردند . معجزه اتفاق افتاد ، و نه اینکه معجزه آسا و شبیه معجزه ؛ بلکه خرق عادتی اتفاق افتاد که مسوی و مومنین بنی اسرائیل از رود نیل عبور کنند و فرعون و فرعونیان ، پشت سر غرق بشوند . دیدند قدرت خدا را با چشم خویش ، اما به جای قدردانی ، و شکر نعمت الهی ، بعضاً گرفتار ناسپاسی شدند و بهانه گیری داشتند نسبت به موسی.

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید افزودند: چه چیزی به انسان ارزش میدهد؟ ارزش در سایه ی ایمان به خدا و استقامت و صبوری که قطعاً گاهی سخت است و همه توان استقامت ار ندارند . خلقت از روی حکمت ، و با اهداف عالی و ارزنده ، و برای رشد و تعالی انسان ؛ اما این رشد و تعالی اجباری حاصل نمیشود بلکه باید از روی اختیار و رعایت موازین خدا و نقشه ی راه الهی برای تعالی و سعادت انسان یعنی قرآن مجید باشد . اگر انسان به فرامین الهی عمل کند موفق میشود و تعالی و تقرب به درگاه خدای رحمان پیدا میکند. اما اگر خلاف دستور خدا ، مخصوصاً اگر به بندگان خدا ظلم و ستم کرده باشد ، در همین دنیا بخشی از کیفر اعمال متوجه او خواهد شد. انسان از روی بازی و بیهوده خلق نشده است . بلکه با تدبیر و حکمت و حکیمانه و هدف عالی و درست آفریده شده است. زمین و آسمان را به حق آفریده است خدای رحمان . اما آدم های صاحب خرد به فرموده ی قرآن در اقلیت هستند. بالنسبه به همه ی آدم ها که همه هم مخلوق خدا هستند ، چه آدم های شرقی و چه آدمهای غربی ، و همین اسرائیل پلید و یهود عنود ، خلوق خدا است ، و وقتی اطاعت نکند فرمان خدا را ، و مرتکب جرم بشود که میشود ، باید منتظر روز نابودی خود باشد و امید داریم که خدای رحمان روز نابودی این صهیونیسم پلید را به سرعت فراهم بفرماید به فضل خود  . آن خدایی که میگوییم جای حق است ، خودش حق و مظهر حق است و وعده ی او هم حق . دقت در سرنوشت اقوام فرموده ی قرآن مایه عبرت است برای آیندگان که اگر رعایت عدل و انصاف را داشته باشند ، بندگی خدا را پیشه کنند ، هم در دنیا عزت و آبرو پیدا میکنند و هم بعد از مرگ ، راحت و آرامش پیدا میکنند و رحمت الهی شامل حالشان میشود .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: گاهی آدم افسوس میخورد که واحسرتا که زمان پیغمبر نبودم و افسوس میخورد که چزا زمان امیرالمومنین نبودم و یا زمان اباعبدالله الحسین نبودم ؛ اما بدانیم ، که در هر برهه ای از تاریخ انسان میتواند جزو یاران حضرت رسول و یا جزو یاران امیرالمومنین «ع» محسوب باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان روایتی از حضرت امام صادق«ع» افزودند: ویژگی های یاران امام زمان را حضرت امام صادق «ع» میشمرد که از جمله آن بصیرت و ولایتمداری است . شما ببینید ، بعضی از جریانات سیاسی ، و حتی عمامه به سر هم در آن جریانات سیاسی ، مقابل رهنمود رهبری ، موضع خصمانه میگیرند در همین ایام . چرا راه دور برویم که چرا در زمان امیرالمومنین همه اطاعت نمیکردند! چرا کارشکنی میکردند بعضی از اصحاب. این جریان ادامه دار است . همچنین جریان اطاعت از ولی امر ، جریان اطاعت از امامت و ولایت . ممکن است کسی بگوید که شما رهبری را تشبیه به امام معصوم دارید؟ ؛ ببینید ، ما این کار را نمیکنیم ، این کار را خود خدا کرده و این کار را خود پیغمبر خدا فرمود و این امر را خود امامان معصوم فرمودند که امامت انقطاع ندارد و منقطع نمیشود و در هر شرایطی جامعه میتواند به حبل الهی و رشته ی منتهی به خدا متصل بشود . ببینید ، عمامه به سر فراوان است ، و فقیه هم ممکن است فراوان باشد ، اما فقیه اگر عادل باشد ، بوی امامت و ولایت دارد . امام صادق میفرماید به این آدم هرکسی نگاه کند ، گویی به یاران امام عصر «عج» نگاه کرده است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق فرمودند: این عملیاتی که واقعا دل همه دوستان و اسلام و انقلاب و دوست داران حمایت از مظلوم در عالم ، ولو نامسلمان را شاد و آرام کرد. خیلی از نا مسلمانان هم خوشحال شدند که جمهوری اسلامی ایران به دست سپاه پاسداران ، توانست سیلی محکمی بر چهره ی استکبار بنوازد .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه با نوای جناب آقای بابکی اقامه شد.