مراسم نمازجمعه 20 مهر ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه بیستم  مهرماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از اقامه ی اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 26 إلی 28 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیق فهم و درک آیات خود را بهتر از گذشته به همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در پایبندی به موازین احکام و آیات خود موفق بگرداند.ما را در پرهیز از گناه و در انجام واجبات یاری بفرماید ؛ گذشتگانمان را بیامرزد ، بیماران را شفا عطا کند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیه ی {{کلّ من علیها فان}} افزودند: فنای زندگی دنیا ، خود یکی از نعمت های الهی است ، می تواند به این معنا ، فنا در زمره ی نعمت ها قرار بگیرد ، برای این که فنا نابودی محض نیست ؛ فنای محض نیست . منظور از فنا ، این زندگی ، زیر این سقف آسمان ، روی این بستر زمین است و با این مواهبی که دارد فانی میشود و دگرگون میشود و شرایط دیگری پیدا میکنیم.نه اینکه فنای مطلق و محض باشد . این شرایط موجود بالفعل از بین میرود برای ما . مرگ دریچه ای میشود به عالم بقا . فنای از دنیا ، ورود به عالم بقا . قدم اول ، عالم برزخ ، و بعد ، مرحله ی بعد ، نشئه ی آخرت.

آیت الله معلمی در قسمت انتهایی خطبه اول افزودند: مومنین ، جهت خدا را حفظ کنید ؛ در معامله ، در کسب و کار ، با استفاده از شلوغی اوضاع بازار ، مبادا کاسبی فریب بخورد که مثلاً الآن وقت سود ناحق بردن است . سود بردن نا مشروع همان ذلت و نکبت و پیامدهای تلخ در همین دنیا و لحظه ی جان دادن میشود . فروشنده باید سود داشته باشد و خریدار هم باید این جوانمردی را داشته باشد که فروشنده سود ببرد . اما سقف و حد و معیار سود حلال و خداپسندانه مشروع و مباح چه اندازه است؟ اگر واقعاً بخواهیم بدانیم خداپسندانه چیست ، این است که فروشنده بتواند صادقانه بگوید که چقدر خریدم و چقدر میفروشم . اگر اینگونه معامله بکند ، این کاسب میشود حبیب خدا . این سود ، سود با برکت و روا  و حلال قلمداد میشود.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:یادآوری تقوا ، همیشه و همه جا لازم است ، و  تواصی همدیگر به حق و تواصی به صبر ، بخشی از تقوا را تشکیل میدهد که مومینن موظفند و مأموریت دارند به این مهم. تواصی متقابل است ، همه موظفیم همدیگر را به پایبندی به حق و صبر تأکید داشته باشیم.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: گاهی آدم در یک منطقه ای گرفتاری پیدا میکند . گرفتاری زلزله ، گرفتاری طوفان ، خدای ناکرده گرفتاری آتش سوزی ؛ الآنه جامعه ی ایرانی ما گرفتار یک توطئه ی سنگین دشمن شده به نام تحریم . میخواهند بگویند که با ایرانی معامله نکنیم ، جنس ندهیم و جنس نگیریم . آیا واقعاً نیاکان ما مثلاً پنجاه سال قبل ، فقط با اجناس آمریکایی زنده بودند؟ آیا صد سال پیش جدّ من و شما با کالاهای آمریکایی صرفاً زندگی میکردند؟ . اصلاً این عنوان که فلان کشور را تحریم کردند ، میخواهند در درجه ی اول روحیه را بشکنند و تضعیفش کنند و بعد القا کنند که این ملت هیچ چاره ای ندارد و باید بیاید در برابر آمریکا تسلیم بشود. حالا این خواسته ، خواسته ی دشمن است ، ولی متأسفانه قلم به دستانی در درون کشور بعنوان پیاده نظام دشمن ، حالا چقدر دریافت میکنند را نمیدانیم ، اما کارشان کار خواسته ی دشمن است که دارند انجام میدهند . به دروغ میخواهند بگویند هیچ چاره ای نداریم و به بن بست رسیدیم.حالا چرا کار به اینجا رسیده که دولت به ظاهر دارد تلاش میکند و زور میزند ، اما نشان داده میشود که موفقیتی حاصل نمیشود.نشان داده میشود که میبینیم گرانی پایین نیامد یا مشکل حل نشد . من سوءظن نمیبرم ، که بگویم خدای ناکرده در درون دولت افرادی هستند که همین جریان را بخواهند پدید بیاورند . نه .  ما حمل بر صحت میکنیم و میگوییم اینها دارند حداکثر تلاششان را میکنند ، میخواهند کار کنند ، میخواهند خدمت کنند ، اماآیا واقعاً مدیران جامعه ی ما واقعاً همین هایی هستند که الآن در دولت مشغولند؟ . اینهمه مقام معظم رهبری تأکید دارد ، مثلاً در آخرین نشستی که مقام معظم رهبری با سران قوا یعنی رئیس جمهور و رئیس مجلس و رئیس قوه ی قضائیه داشت ، فرمود: حل مشکلات جاری اقتصاد کشور ، و تأمین نیازهای عمومی مردم ، نیازمند کار جهادی ، و تلاش فوق العاده است . تلاش فوق العاده این نیست که وزیر فقط راه بیافتد اینجا و آنجا برای افتتاح کردن فلان طرح . الآن مثلاً همین دیروز گفتند وزیر راه رفته مشهد ، برای طرحی که کل سرمایه گذاری بوده 45 میلیون تومان ، آقا کار وزیر این نیست که بیاید بگردد اینجا و آنجا دوره گردی کند بگوید من دارم کار میکنم . دیگر مقام معظم رهبری چگونه بگوید که : آقایان اگر خسته هستند و ناتوان هستند خب فرصت را به دیگری واگذار کنند. این که میفرماید نیازمند به کار جهادی هستیم ، یعنی خلاصه باید در درون دولت ، نیروهای واقعاً با انگیزه ، تلاشگر ، از سنخ آنهایی که انقلاب را پیروز کردند . سنخ آدم هایی که جنگ تحمیلی دشمن را به دفاع مقدس منتهی ساختند . سنخ آدمهایی که این حرامی های دنیا را به نام داعش ، در سوریه ، در عراق ، سرکوب کردند . حرامی هایی که مقدمه بودند برای سرریز کردن و ریختن به ایران اسلامی . درود خدا به شهداء مدافعان حرم . از جان مایه گذاشتند و این شرّ قرن را از سر مردم برداشتند . الآن هم برای اداره ی کشور ، چرا از این نیروها استفاده نشود.این باید مطالبه ی عموم جامعه ی ما باشد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: انحراف هیمشه ظاهر فریبنده دارد ، از یک ظاهر فریبنده یک هدف شیطانی را دشمن تعقیب میکند ، اگر یک نفر ارتشی ، اگر یک نفر سپاهی ، می آمد برای ریاست جمهوری کاندید میشد ، بلافاصله شانتاژ خبری میکردند که مثلاً میخواهند مملکت را نظامی کنند و میخواهند حکومت نظامی تشکیل بدهند.ولی از آن منظر و از آن بعد نگاه نمیکردند که اینها هستند که از جان دارند مایه میگذارند تا این نظام حفظ بشود و اگر همینها بیایند در دولت و دولت را تشکیل بدهند ، اینجا هم از جان مایه میگذارند و پیش میبرند امور را به نحو احسن.دولت به ظاهر دارد تلاش میکند ، اما مشکلات حل نیمشود ؛ عده ای هم دارند وانمود کنند که تنها راه چاره تسلیم شدن در برابر آمریکا است . که القا کنند ما به بن بست رسیدیم.بخدا اینچنین نیست . این که مقام معظم رهبری فرمود اینچنین نیست و من الآن دارم عرض میکنم ، نه از باب تبعیت ؛ خب اگر من یک جا یک چیزی را بفهمم و رهبری تصریح کند یک چیز دیگر را ، خب آنجا هرچند من چیز دیگری بفهمم ولی وظیفه دارم از رهبری اطاعت کنم و انجام تکلیف میکنم . اما والله قبل از آنی که مقام معظم رهبری این تعبیر را بفرماید ، ما میفهمیدیم که دولت ضعیف است و نیاز به نیروی جهادی دارد . بعضی ها پیر شدند . بعضی ها اهل جنگ نبودند ، خدای ناکرده وزیر روزگار راحتی و رفاه میخواهند باشند . الآن گفتند با اعمال قانون بازنشستگی ، سالمندان باید کنار بروند . حالا خبر میرسد که بعضی ها چه مبلغ کلانی هزینه میکنند تا سوابق کاری شان افشا نشود . اینها چه چیزی تحصیل میکنند ؟ اینها کجا میخواهند ببرند؟ بخدا خودشان هم در ورطه ی فریبند . {{کلّ من علیها فان}} اینها غافلند که هم جایگاه و هم پول و همه چیز میرود و اجل میرسد ؛ آنگاه حسرت میماند تنها . فرصت داشتیم کار کنیم ، اگر دیدیم نمیتوانیم کار کنیم ، باید فرصت را به دیگری واگذار کنیم . خودمان برویم به سراغ دیگری . اگر دین داشته باشیم و وجدان داشته باشیم . اگر خیرخواه ملت و نظام باشیم . واقعاً شده یک نفر مدیر عالی رتبه ی بالا بیاید و بگوید که آقا من نمیتوانم و دیگری بیاید و بهتر از من بتواند؟آن میشود جوانمردی ؛ آن میشود ایثار ؛ آن میشود اخلاص.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: دولت آمده چند نفر را کنار بگذارد و بگوید که این فرد مثلاً صاحب این اندیشه است  این اندیشه خیانت به ملت است؟ واقعاً تعجب آور است که چه سرّی وجود دارد . دو تا وزارتخانه الآن سه ماه با سرپرست اداره شده . باز هم در فرصت قانونی ، به تأخیر افتاد معرفی وزرا . چه سرّی و چه دستی در کار است؟ آیا این دست از خارج است ،یا داخلی است؟ . خدایا آن دست را بشکن . آنهایی که موگویند به بن بست رسیدیم و چاره نداریم و باید برویم مذاکره کنیم ، باید سوابق و زندگی آنها را و روحیات آنها را بررسی کرد و درک انگیزه ی آنان را سنجید .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

aep_img_0908.jpg

dusx_img_0914.jpg

0v3n_img_0921.jpg

orsf_img_0926.jpg

5fde_img_0930.jpg

p3mq_img_0937.jpg

as0_img_0951.jpg

ix63_img_0969.jpg

juu6_img_0977.jpg

mz6s_img_0981.jpg

sqmb_img_1011.jpg

gvj_img_1023.jpg