مراسم نمازجمعه چهارم آبان 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه چهارم آبانماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر میرمحمدی«ریاست محترم اداره بیمه سلامت شهرستان قائم شهر» به مناسبت هفته ی بیمه ی سلامت ، خطبه های نمازجمعه توسط خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان قرائت شد.

حاج شیخ فیض الله دارایی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه ی 102 سوره مبارکه آل عمران کلام الله مجید ، فرمودند: خداوند ان شاءلله اعمال همه ی ما را به کَرَم و لطفش قبول بفرماید.

ایشان افزودند: همه ی من و شما ، از مرد و زن نمازگزار و غیرنمازگزار ، آرزویمان این است که در روز قیامت ، حشر و نشرمان با حضرت محمد«ص» و اهل بیت عصمت و طهارت باشد . همچنین با شهدا و مردان صالح محشور بشویم . این آرزوی هر مسلمان متدین است.برای تحقق این امر ، خود پیامبر بیان کردند:کسی که خصلت هایی که عرض خواهد شد را داشته باشد ، و این گونه عمل انجام بدهد روز قیامت با من و صالحین و شهدا محشور میشود.مراد از صالح امیرالمومنین است و مراد از شهدا ائمه ی معصومین . اولین کار این است که کسی بتواند هزینه ی رفتن یک نفر را برای رفتن به مکه معظمه بدهد.دوم ، کسی که یک انسان غمگین و ناراحت به واسطه ی گرفتاری مالی و غیره را از غمش رها بسازد . سوم ، کسی که یتیم را سرپرستی کند . چهارم ، کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند . پنجم ، کسی که گرسنه ای را سیر کند .  ششم ، کسی که لباس بر تن یک بی لباسی بپوشاند. هفتم ، کسی که در روز بسیار گرم و باحرارت روزه بگیرد.

خطیب این هفته نمازجمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: با برداشت از آیات قرآن ، اگر بهشت میخواهید ، بهترین زاد و توشه ، تقوا است . تقوا یعنی نفس را از گناه نگاه داشتن . به واجبات عمل کنیم ، و از محرمات پرهیز کنیم . بهشت هم مال متقین است . در هر خطبه ، خطیب باید در مورد تقوا ، هم در خطبه ی اول و هم در خطبه ی دوم صحبت کند.

ایشان با اشاره به مسائل سیاسی روز فرمودند:  قرآن میفرماید هروقتی که برای شما مشکل پیدا شده ، فتنه ای پیدا شده ، دست به دامان قرآن بشوید . در تمام آیات قرآن ، بحث از جهاد وقتی میشود ، اول جهاد مالی را بیان میکند ، بعد جهاد بر جان. یعنی انسان اول بیاید با جهاد مالی ، بعد جهاد جانی وارد میدان بشود . بأموالم ، بعد گفته بأنفسهم. بیاییم ، اینهایی که غوغا در تلویزیون میکنند ، بیایند در میدان پیاده کنند . رجال سیاسی شهر و کشور ، بیایند حرفشان را به عمل پیاده کنند ، خدا میداند مردم قدردان خواهند بود . شهرداری موفق است که اگر خواستند او را از منصب بردارند مردم برای او ناراحت باشند و بگریند. یا این را بگوییم که مغازه داری که جنس خریداری شده را نه به قیمت خرید ، بلکه به قیمت روز بفروشد و از سود حقّ خودش بسیار بیشتر بگیرد بخدا مسلمان نیست.به مردم رحم کنید . به فکر مردم باشید . شما رحم کنید ، خدا هم به شما رحم میکند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حاج شیخ فیض الله دارائی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

j6qa_img_1280.jpg

nd0c_img_1286.jpg

dwar_img_1298.jpg

3j2t_img_1302.jpg

7yfw_img_1310.jpg

jfns_img_1312.jpg

axsr_img_1313.jpg