مراسم گرامیداشت اولین امام جمعه ی شهرستان قائم شهر ، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مفید روحانی زاده برگزار شد + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 2 مرداد 1398 ، در آستانه ی سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران،مراسم گرامیداشت اولین امام جمعه ی شهرستان قائم شهر ، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مفید روحانی زاده ، همراه با زیارت مزار این عالم فقید ، با حضور آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و عضو مجلس خبرگن رهبری ، برگزار شد.

آیت الله معلمی در این مراسم فرمودند : در آستانه ی پنجم مرداد ، سالروز اولین نمازجمعه ای که اقامه شده بود در جمهوری اسلامی ایران ، به امر امام راحل و امامت مرحوم آیت الله طالقانی ؛ به این مناسبت فرصتی دست داد در جوار مرقد مطهر علماء بزرگ این آبادی ، مخصوصاً مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای روحانی ازده ، امام جمعه ی آغاز پیروزی انقلاب در این شهرستان توفیق حضور پیدا کنیم در معیت فرماندار محترم جناب آقای یوسف پور که اخیراً برای مدیریت سیاسی اجرایی و نماینده ی ارشد دولت در این شهرستان توفیق حضور پیدا کردند . بحمدالله قادی کلا از گذشته ی دور آباد بود به آبادی حضور علما ، از طوائف فقیهی ها ، روحانی زاده ها ، و همچیننی اسحاقی ها ، و عزیزان دیگری ، که من الآن عکس مبارک آیت الله فقیهی استاد بزرگمان که استاد ما در نجف بودند و جد و پدرشان از علما برجسته و تراز اول نجف به شمار میرفت در روزگاری که مرحوم آخوند خراسانی کرسی درس داشت در نجف. فلذا این آبادی صاحب نام است و صاحب اعتبار ؛ امیدواریم خدای رحمان این عزیزان را با اولیاء خود محشور بگرداند .

ایشان افزودند : شما مومنین اهالی قادیکلا بحمد الله در هر دوره آدم برجسته داشتید و الآن هم از وجود جناب حاج آقای فقیهی بهره مند هسنید و امیدوریم خدای رحمان این نعمت را برای شما در هر نسلی مستدام بدارد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر فرمودند : اگر خواستیم خدا را بنده باشیم و بندگی کنیم باید اول راه بندگی را بدانیم ؛ طریفق بندگی را بشناسیم و شناختن طریق بندگی نیاز به دانش و فقاهت دارد . خداوند برتری بخشید و رفعت و بلند مرتبگی داد به عالمان عامل و وارسته و زهد پیشه .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند : برای اداء ادب و وظیفه در آستانه ی سالگرد اولین  اقامه ی نماز جمعه  این فرصت دست داد کنار مرقد اولین امام جمعه ی شهرستان قائم شهر توفیق حضور پیدا کردیم ، پروردگارا این عزیزان و همه ی مومنین این آبادی ، که در گذشته میزیستند و از دنیا رفتند را الها غریق رحمت بگردان.

0quo_img_2859_-_copy.jpg
0g6e_img_2876.jpg
l5uf_img_2941.jpg
5fj0_img_2917.jpg
fnns_img_2946.jpg
5k0l_img_2910.jpg
ct3y_img_2957.jpg
24e4_img_2964.jpg
ydwl_img_2911.jpg
sd1_img_2948.jpg
y1un_img_2949.jpg
3lb5_img_2967.jpg
he9d_img_2972.jpg
pdb7_img_2979.jpg