مراسم نماز جمعه 12 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 12 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، فرماندهی و معاونین محترم انتظامی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی به مناسبت هفته نیروی انتظامی آغاز و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب سرهنگ مرادی «فرماندهی محترم انتظامی شهرستان قائم شهر» ، و اقامه ی اذان ظهر با نوای مؤذن جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه 32 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان در پیمودن راه تقوا ، همه ی ما را یاری بفرماید و ما را از ارتکاب گناه باز بدارد و به انجام واجبات موفق بگرداند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند:آنهایی که بد عمل کردند ، خداوند به آنها پاداش بد میدهد ، ولی آنهایی که نیکو عمل کردند ، خداوند هم به ایشان پاداش میدهد . الآن در تشکیلات اداری ما ، گاهی کارمندان را پاداش میدهند و تشویق میکنند . خب ان شاءلله که سزاوارند و به حق است . ولی طبع دنیا گاهی ممکن است که ناحق و ناروا و یا گاهی هم حق و روا باشد ؛ اما کار خداوند ، نعوذبالله که ناروایی داشته باشد ؛ کار خداوند متعال همیشه حق است و آنهایی که درست عمل کردند ، خصلتی و نشانه ای دارند و از جمله نشانه های آنها پرهیز از گناهان کبیره است . و همچنین از کارهای زشت دورند . تفاوت بین گناه کبیره و کار زشت به تعبیر قرآن «فواحش» ، این است که گناه کبیره آن است که در قرآن ، در کلمات معصومین ، وعده ی عذاب آخرت برای او داده شد. اما فواحش و کار بدی که زشتی بیشتری دارد ، در همین دنیا کیفر دارد . مثلاً دروغگویی حرام است و از گناهان کبیره است ، و یا آزردن پدر و مادر از گناهان کبیره است ، ولی نگفتند کسی پدرش یا مادرش را آزرد ، در دنیا چند تا شلاق بخورد ، ولی اگر کسی مرتکب شُرب خَمر شد و شراب خورد ، حرام است و گناه است و کیفر آخرت دارد ، ولی در دنیا هم باید 80 شلاق بخورد .اگر مرتکب زنا شده ، محصن نبود ، یعنی همسردار نبود ، عزب بود ، او را باید یکصد تازیانه بزنند ، اما اگر زنای محصنه مرتکب شود ، رجم دارد در دنیا . یکی از فرقهای بین تعبیر فواحش و کبائر ، گناه کبیره آن گناهی است که وعده ی عذاب آخرت داده شده ، ولی فواحش ، علاوه بر عذاب آخرت ، در همین دنیا هم کیفر دارد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید دارم . غفلت از یاد خدا ، اساس گرفتاری انسان میشود . در ورطه های خطرناک ، یاد خدا دستگیره ی محکم برای نجات انسان میشود . اِتّقوالله ، یعنی خدا را ملاحظه کنید و خدا را لحاظ کنید و آنی و لحظه ای از یاد خدای رحمان غافل نشوید .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند : در شرایطی که حد اقل از دو سال پیش به این سمت ، مشکلات اقتصادی  واقعاً برای قشرهای کم درآمد جامعه رنج آور بود ، هم زمان با یک چنین شرایط سخت که از سویی استکبار جهانی تحریم کرده بود ، واز سوی دیگر ، متأسفانه تنها توجه به همان خارج بود و حل مشکل بیرونی بود ، برنامه ی منظمی برای جوشش از درون در امر اقتصاد ، اشتغال ، مدیریت صحیح ، کمتر مورد توجه بود ، در چنین فضایی فساد اداری و فساد اقتصادی ، شدت گرفته بود ، و اسباب بدبینی عمومی فراهم شده بود . خوشبختانه از یک سال پیش به این سمت ، دستگاه قضایی شجاعانه ، حق طلبانه ، دلسوزانه وارد صحنه شد .البته رادیوی بی بی سی متهم میکند که دستگاه قضایی سیاسی برخورد میکند . ولی در این قضیه ی اخیر ، خودشان بی حیاها گفتند که «دستگاه قضایی ایران سیاسی برخورد میکرد ، ولی پرونده ی آقای حسین فریدون ، به گونه ای نیست که اینجا را هم بگوییم سیاسی برخورد کرد ». یعنی گفتند « قابل دفاع نیست که از او دفاع کنیم» . خب ببینید ، الآنه این حرکت ، حرف دل مردم است و خواسته ی عموم است و سزاوار تحسین و تقدیر عمومی است . مطالبه ی مردم همین اقتضا را دارد که مردم مطالبه گر باشند و از دستگاه قضایی بخواهند . حالا فساد در یک دستگاه اداری اگر اتفاق افتاد ، علی القاعده باید مدیر آن دستگاه مدعی بشود و طرح شکایت بکند ؛ ولی نکردند . سربازان گمنام ، چه در اطلاعات سپاه ، و چه در اطلاعات وزارت اطلاعات ، بعضی از فساد ها را کشف کردند ؛ این که برادر رئیس جمهور بیاید محکوم بشود در دستگاه قضایی ، درست است که رنج و شرمندگی دارد ، ولی واقعاً یک افتخار بزرگی است در تاریخ ؛ انقلاب ماهیتش این است . در بعضی از کشورهای کمونیستی حتی وزرا را ، رئیس جمهور را ، به اتهام فساد مالی محاکمه و مجازات های شدیدی هم برایشان قائل میشوند ؛ ولی متأسفانه ما گرفتار ملاحظه کاری بودیم ، که فلانی فلان کس است و به فلان جا وصل است مثلاً . ! . اینهمه تحمل سختی ها ، شهادت ، جانبازی و گرفتاری های سنگین در طول این مدت ، برای اینکه چنین فسادهایی رشد کند؟! نعوذبالله . حالا محتوای پرونده ی این آدم را که انتشار پیدا کرد ، متأسفانه سخنگوی دولت که باید بگویم با وقاحت آمد گله کرد که چرا آمدید محتوای پرونده را رسانه ای کردید ! . حالا می گوید که محکومیت و این که حکم صادر شده را احترام میگذاریم و قابل قبول است ، ولی میگوید چرا محتوای پرونده را رسانه ای کردید! . حالا خود این آدم با این کلام ، پس معلوم است که خودش مشکل دارد ، که اگر مشکل ندارد باید دنبال شفافیت باشد . چرا محتوای پرونده روشن نباشد برای افکار عمومی؟! . یک نفر هم تیتر بزند و بگوید که غرب را رها کنید ، فریدون ها را کنترل کنید .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر  در ادامه فرمودند: یک آدمی به نام رسول دانیال زاده ، در تهران ، خیابان کریم خان زند ، یک ساختمانی را در جریان انتخابان در اختیار ستاد انتخابات رئیس جمهور میگذارد .از این طریق با برادر رئیس جمهور نزدیک میشود و آنوقت رفته رفته کارش به جایی میکشد که در نهایت بیست و شش میلیارد تومان در اختیار حسین فریدون میگذارد ، چند سال قبل ، و از حسین فریدون که میپرسند این چه پولی بود که گرفتی ؟ میگوید که قرض گرفتم از ایشان ، . سوال این که آیا پرداخت کردی قرضت را به آن آدم مجدد؟ خیر ، قرضی که هرگز پس داده نشده . خب حالا این آدم چه قدر پولدار بوده که بیست و شش میلیارد تومان پول بدهد؟ . نکته را دقت کنید ، آنوقت این آدم لحظه ای که دستگیر شده و پرونده برایش تشکیل شد برای محاکمه ، چهار هزار میلیارد تومان بدهکار بانک بوده است . یعنی از بانکها گرفته.خب آدمی که چهار هزار میلیارد از بانکها بگیرد ، طبیعی است که بیست و شش میلیارد برای رشوه دادن ، خیلی سنگین و کلان نباشد برای او . اینها است که اوضاع بازار را آشفته ساخت . اینها است که اساس گسترش فساد اقتصادی در جامعه را فراهم کرد . آنوقت این آدم کارش به جایی میرسد که چهار هزار میلیارد بدهی معوقه به بانکها دارد و بعد به واسطه ی ارتباط با حسین فریدون ، کارش به اینجا میرسد که برای تعیین مدیران عامل ، نقش اصلی را داشته باشد . هم برای مدیرعاملی بانک ملت ، هم برای بانک رفاه و برای مدیران داخلی بانک ملی ، صریحاً در دادگاه میگوید من مشاوره دادم! . خب تو چه کاره بودی که مشاوره دادی؟! آدمی که به بانک بدهکار است ، برای همان بانک تعیین مدیر بکند ، آیا آن مدیر میتواند سالم عمل کند؟ اینها است که کار بانکها به اینجا رسیده که الآن نامه ی مکتوبی در دفتر من است و بنده خدایی ناله نوشته که 160 میلیون تومان وام گرفته از بانک و بانک الآن از او سه برابر ، یعنی چهارصد و هشتاد میلیون تومان از او مطالبه میکند .خون مردم را بمکند ، آنوقت یک مشت زالوهای تروریست اقتصادی از بانکها دریافت کنند و بازپرداخت نکنند به واسطه ی ارتباط هایشان . کجا هستند بعضی از مومنینی که گاهی گله میکردند که شما چرا علیه دولت حرف میزنی؟ کجا هستند بیایند الآن گوش کنند ؟ من ایام نمایندگی ، علیه وزیر فرهنگ و ارشاد ، مهاجرانی ، صحبت کرده بودم ؛ آن ایام خدا رحمت کند مرحوم آقای نواب اینجا امام جمعه بود . یک جمعه آمده بودم اینجا ، چند نفر از عزیزان نمازگزار دور من را گرفتند و شروع کردند گله و انتقاد کردن که چرا علیه وزیر فرهنگ و ارشاد حرف زدی . دیدم فرصت نیست تحلیل کنم برایشان ؛ گفتم من امروز علیه وزیر فرهنگ و ارشاد حرف زدم ، شما دو سال دیگر میفهمید که حق با کیست . که آیا من حق داشتم علیه او حرف بزنم یا نداشتم . الآن آن وزیر در آغوش انگلیس نهفته و خوابیده است  ؛ همان وقت هم مرتبط بود ، ولی نمایان نشده بود . حالا بعد ها نمایان شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : این انقلابی را که امام به پا کرد ، انقلابی را که مومنین برایش جان دادند ، آیا واقعاً جان دادند که این اتفاقات بیافتد ؟ نه تنها از پردخت بدهی های خودش طرف سر باز زده ، بلکه در تعیین مدیران عامل نقش ایفا کرد . منزلی را هم در سعد آباد ، ششصد و چهل متری ، به اصطلاح تعبیر ویلایی میکنند ، این را هم رشوه داده بود و در اختیار گذاشته بود . برای برگزاری مراسم تشییع مادر حسین فریدون ، 250 میلیون تومان در اختیار داماد ایشان ، آقای حسن نجار میگذارد . اصلاً شناسایی و پیگیری کردن و سر درآوردن این مسائل ، کار واقعاً بسیار سخت و مهمی بود ، مرحبا .دستشان درد نکند ، اطلاعات سپاه ، وزارت اطلاعات ، پیگیری کردند . در بانک رفاه مردی به نام صدقی و در بانک ملت مردی به نام رستگار را و در بانک ملی چند تن از مدیران داخلی را . حالا سخنگوی دولت میاید میگوید که پرونده که حکم داده شده را به او احترام میگذاریم ، اما محتوای پرونده را چرا در سایت ها آوردید ، یعنی چرا مردم را خبردار کردید ؟! . خب مردم خبردار نباشند؟ اگر هرکسی تابع ولایت فقیه است واقعاً ، باید در عمل خودش را نشان بدهد . مدیران باید در عمل ببینند که ولی فقیه ، فرزندان و برادرانش در تشکیلات او دخیل هستند ؟ . اینها آیده نگری و هشیاری و عاقبت کار را فکر کردن است ، برای اینکه مبادا گرفتار یک مشکلی بشوند . به فرزندانش اجازه ی ورود ، نه در امر اقتصاد و بازار ، و نه در تشکیلات اداری نداده اند. خب چرا مدیرن یاد نگیرند ، چرا مدیران به گونه ی دیگر عمل کنند ؟

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: در این هفته که هفته ی پرخیر و برکت ، مخصوصاً دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری ، که ایشان فرمودند : سیاست فشار حداکثری آمریکایی ها سیاستی شکست خورده و بی فرجام است . سلطه گران میخواهند ایران کشوری عادی باشد ؛ عادی باشد یعنی چه ؟ از نظر آنها منطبق با ساز و کار نظام سلطه ، یعنی هرچه آنها دیکته کردند گوش کند ، مثل زمان شاه . شاه اسم و رسم بزرگی در داخل داشت ، اما در برابر آمریکایی ها ذلیل بود . الآن هم توقع آمریکا و اروپا همین است . ولی خب این آرزو را باید به گور ببرند . جمهوری اسلامی از آغاز شکل گیری خود با نظام سلطه مقابله کرد و از این پس نیز تسلیم زورگویان جهانی نمیشود . سپاه را از پرافتخارترین مجموعه های کشور و فرزندان خود معرفی کرد.البته انحصاری نیست ها ، همه ی نیروهای مسلح، انتظامی ، ارتش ، افتخار همه ی مومنین هستند . ببینید ، آن جمله که رسول خدا میفرمود من و علی پدران مردم هستیم ، واقعاً رهبری در جایگاه پدر دلسوز برای ملت عموماً ، به ویژه برای نیروهای مسلح خصوصاً هستند . فرمود صد در صد از سپاه راضی هستم ، ولی به این حد از پیشرفت قانع نیستم . خیلی لطیف و ظریف است . یعنی نباید درجا بزنید ؛ شما ظرفیت پیشرفت ها را دارید ، نه ده برابر وضعیت حال ، بلکه صد برابر ؛ دشمن ولو ضعیف باشد ، نباید دشمن را ضعیف شمرد ؛ بلکه باید احتمال توانمندی دشمن را داشت . این تعبیر قرآنی سزاوار دقت است وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ  ، چرا نفرمود علیهم ؟  یعنی اگر شما آماده ی دفاع باشید ، حتی به دشمن کمک کردید ، چرا؟ برای اینکه دشمن جرئت برخورد نکند و تلفات هم ندهد و خسارت هم ندهد . خب این میشود به نفع دشمن هم. بعضی از سیاسیون شعار میدادند که ما اگر سر کار باشیم سایه ی جنگ برداشته میشود . الآن بزرگ و کوچک  و دوست و دشمن و داخل و خارج فهمیدند که سایه ی جنگ را اقتدار از سر ملت برداشت . اگر ملت ، نیروی مسلح مقتدر  نداشته بود ، آنها رحم به صغیر و کبیر نکرده بودند و در سوریه لانه نکرده بودند و در عراق آشیانه درست نکرده بودند . الآن هم از حضور و اجتماع سنگین اربعینی ، آنقدر هراس و وحشت داشتند ، سرمایه گذاری سنگین کردند ، و البته متأسفانه در عراق داعشی ها لانه دارند ، و خب برای خاطر اینکه بخش عمده ای از عراق سنی هستند و با آنها هم اندیشه هستند ، لذا میتوانند نفوذ کنند ، برای ناامن جلوه دادن این ایام عراق ، و کاستن از آمار جمعیت زائران ، یک سر و صدا و آشوب هایی را در درون عراق ایجاد کردند . خب اینها اگر واقعاً توان برخورد نظامی را در خودشان میدیدند که معطل نمیکردند .

ایشان افزودند: تشکر میکنیم از خدمات نیروی انتظامی ، قبل از خطبه ها هم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ، جناب سرهنگ حاج آقای مرادی ، که امسال توفیق داشتند زیارت خانه ی خدا را صحبتهایی داشتند و استفاده شده است . اینها نشانه ی ایمان و توکل و تعبد است .  بحمدالله همکاران ایشان و پرسنل عزیز نیروی انتظامی ، پا به کار ، ولی همواره باید شهروندان همکاری داشته باشند با پلیس ، در تأمین امنیت ، در مقابله ی با اشرار ؛ حالا که دستگاه قضایی مصمم شده است ، نیروی سرافراز انتظامی دیگر مشکلی  ندارد ، برای برخورد جدی با اشرار و سارقین و زوربگیران و فاسدین .

در پایان خطبه ها نمازجمعه به امامت آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

0di5_img_0600.jpg
b95w_img_0604.jpg
5y2h_img_0616.jpg
yer_img_0625.jpg
hb5f_img_0639.jpg
423t_img_0657.jpg
n4t8_img_0665.jpg
eab_img_0676.jpg
mt6_img_0683.jpg
q5da_img_0708.jpg
9x98_img_0715.jpg
htt_img_0693.jpg