مراسم نماز جمعه 11 بهمن ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 11 بهمن ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای استاد سعید دهنوی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر حسینی«معاونت محترم منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان مازندران» و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 24 إلی 26 سوره مبارکه طور کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم که از آینده مان غافل نباشیم ؛ فکر مرگ و برزخ و قیامت را همواره در خاطر زنده نگه بداریم ، که این زنده نگاه داشتن عاقبت کار ، انگیزه میشود برای اطاعت خدای رحمان.

ایشان با اشاره به آیات کلام الله مجید افزودند: یکی از نعمت های الهی به اهل بهشت ، اُنس مومنین است ؛ به خلاف دنیا که گاهی با همدیگر انس دارند و گاهی همینهایی که خیلی مأنوس بودند به همان شدت درجه ی انس ، متأسفانه تبدیلمیشود به نفرت ؛ فراوان دیدیم که افرادی که خیلی صمیمی بودند با هم و خیلی علاقه داشتند ، اما در یک برهه ی دیگر تمام آن علاقه از بین رفت و به جای آن علاقه نفرت و خشم و عصبانیت و خصومت جایگزین شده و میشود . اما در قیامت اینچنینن نیست .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تقوای الهی راه نجات است برای انسان ، برای بندگان مومن ؛ هم سعادت دنیا و نیک نامی ، و هم سعادت آخرت و عاقبت به خیری ، بسته به تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات است ، با ایمان و اخلاص و توکل به خدای رحمان .

ایشان افزودند: فردا سالروز بازگشت امام راحل به کشور است . هرچه آدم از امام راحل بگوید می ارزد ؛ کم گفتیم . متأسفانه تهاجم فرهنگی ، بخش عمده اش سوق دادن جامعه به فراموش کردن امام و به فراموش کردن آنچه که بر امام گذشت ، و به فراموش کردن اهداف امام ، و مسیری را که امام گشود و توقعی که داشت . ببینید ، اولاً بدانیم که حقیقتاً امام یک عنصر مومن فوق العاده ، یک عالم برجسته بودند . بزرگان هم درباره ی او مطالبی داشتند .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: بله ، ملت آمدند و جان فشانی کردند و جان دادند ،اما چه کسی را لبیک گفتند و پای کدام عَلَم ایستادند؟ پای عَلَم امامت و ولایت . مومنین ببینید ، نیروهای مسلح ما و صنایع دفاعی ما ، ماشاءلله چه عزتی ، چه اقتداری و چه موفقیتی  پیدا کردند ؛ حیف نیست که در کنار این عزت و اقتدار ، صنایع معمولی ما ، صنایع معمولی پایین دست ما مثلاً به فشلی کشیده بشود ؛ همانگونه که نیروهای مسلح ما ، از ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی ، در برابر ولایت «تعبد و ولایت پذیری و اطاعت» دارند . چه چیزی راز و رمز عظمت و عزت حاج قاسم سلیمانی شد؟ بخدا اخلاص و تبعیت بی چون و چرا از امامت و ولایت ، تا کجا؟ ببینید ، یک وقتی آدم خدا را اطاعت میکند در حد نماز خواندن ، که تحسین دارد ، یک وقتی خدا را اطاعت میکند بالاتر از نمازخواندن مثلاً به انفاق در راه خدا ؛ یک وقتی خدا را اطاعت میکند که از جانش مایه بگذارد ؛ با اخلاص ، خطر پذیر باشد .چیزی که به زهرای مرضیه عظمت و عزت و ماندگاری داد و محبتش را خدا در دل مومنین نهاد ، برمیگردد به همین نکته ؛ وگرنه یک دختر دیگر پیغمبر ، رقیه را ، همسر ظالم و خبیثش آنقدر کتک زد که رقیه دوشب بیشتر دوام نیاورد و شب سوم فوت شده بود . اما رقیه کاری نکرده بود ؛ همسر خبیثش از پیغمبر خشمی به دل گرفته بود ؛ خشم خود را آورد بر سر دختر پیغمبر با کتک زدنش پیاده کرد . اما فاطمه سلام الله علیها ، آگاهانه و بااراده ، خطر پذیر ، قدم به میدان مقابله با انحراف و مبارزه با منحرفین ، و دفاع از امامت و ولایت ایستاد ، و در این عرصه آسیب دید . این راز و رمز عزت و عظمت است . اگر به همان نسبتی که نیروهای مسلح ما اطاعت محض از ولایت امر دارند ، اگر دولتمردان ما ، چه این دولت و چه دولت های قبل ، و چه دولتی که آینده میخواهد سر کار بیاید ، فرقی ندارد ، بخدا برای همه همین حرف را میزدیم ؛ برای همه همین باور و اعتقاد را داریم ، اگر دولتمردان مثل نیروهای مسلح از ولایت اطاعت میکردند ، حال و وضع و معیشت ما و اشتغال جوانها قطعاً بهتر از این ها بود .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سالروز بازگشت امام راحل به ایران افزودند : امام در روزهای اوایلی که آمده بودند میفرمودند: «خداوندا تو میدانی که ما در این قیام ، رضای تو را میخواهیم ، و تو میدانی که ما از ظلم ، و لو بر یک نفر بیزاریم، و تو میدانی که ما برای اجرای عدالت قیام کرده ایم ؛ تا زنده ام خدمتگزار شما هستم ، خدمتگزار ملت های اسلامی ؛ خدمتگزار ملت بزرگ ایران » . امام، راهش را خلف صالحش ، رهبر معظم انقلاب دارد ادامه میدهد ، همچون امام ، واقعاً تربیت شده ی مکتب امام است رهبر معظم انقلاب ما حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ؛ هرکسی که امام را باور داشت ، بر او لازم و واجب است و سزاوار است که همان اطاعت از امام را نسبت به جانشین او داشته باشد . نه در حرف ، بلکه در عمل .

امام جمعه قائم شهر در ادامه افزودند : ما دهه ی فجر را پیش رو داریم و برنامه های دهه ی فجر را . حضور همگانی در یوم الله 22 بهمن ر پیش رو داریم . مدیران و مسئولان ما باید واقعاً بیشتر به هوش باشند ؛ بیشتر بیاندیشند و احساس مسئولیت سنگین تر بکنند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: من امروز به مدیریت عالی دولت در استان ، یعنی آقای استاندار ، مطلبی را عرض میکنم ؛ اگر لازم بود خصوصی گفته بشود ، به موقع گفته شد ، ولی زمان رسیده است که مردم ، مومنین هم بدانند . خطاب به آقای استاندار عرض میکنم : شما نماینده ی دولت هستید ؛ دولت شعار اعتدال و تدبیر را دارد ؛ شما نباید مرکزگرایی و گروه گرایی داشته باشید . چرا فرزندان شهدا و جانبازان از شما گِلِه دارند؟ آنها توقع زیادی ندارند ، آنها میخواهند شما گرایشتان به انقلاب ، نه در حرف ، بلکه در عمل باشد . مازندرانی ها توقع داشتند استاندار بومی داشته باشند ، اما نه استانداری که در عمل ، خود را از یک شهر بداند و همه چیز را برای آن شهر بخواهد . چرا اصرار دارید نمایشگاهی که وزیر وقت بازرگانی کلنگش را در قائم شهر زده ، و وزیر وقت بازرگانی افتتاح کرده نمایشگاه را ، این را تعطیل کنید ، به بهانه ی اینکه در مرکز استان نیست؟! . زمانی که فرماندار ساری بودید ، مقدمات این کار را فراهم کردی ، که نمایشگاه باید در مرکز استان باشد . و الآن هم بهانه هایی برای به تعطیلی کشاندن نمایشگاه بین المللی قائم شهر چرا؟ . در استان کرمان ، منطقه ی آزاد تجاری ، نمایشگاه ، صد و بیست کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد ؛ استاندار ، ولو از یک شهر باشد ، اما تمام استان را باید شهر خود بداند . شما در تقسیم اعتبارات ، چرا رعایت عدالت را نمیکنید؟ شما حتی برای مدارس دینی ، ان مبلغی که در سالهای اخیر به مرکز استان اختصاص دادید ، چه اندازه برای شهرستان ها منظور کردید ؟ . شهرستان ها مشکل بیکاری دارند ، نباید از مرکز نیروها به شهرستان گسیل شوند . شهر ساری مثل سایر شهرها ،ادارات شهرستانی دارد ؛ البته باید کارمندان و کارگران ، از شهروندان ساری و بومی باشند برای ادارات شهرستان ساری ، ولی ادارات کُل که تنها مال مرکز استان نیستند! ، آنجا طبعاً باید نیروهایی از شهرستان ها حضور داشته باشند . باید به نسبت جمعیت شهرستان ها در ادارات کُل هم افرادی شاغل باشند . از فامیل گرایی ، مردم گِلِه دارند ، گِله ی به حق ؛ باید توقعات مردم مورد توجه قرار بگیرد . حرف های دیگری هم هست که بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزوند: امیدواریم که همین مدیران و مسئولان ، بهتر و بیشتر سر عقل بیایند و کمر همت را برای خدمت به این مردم لایق ، به این مردم شایسته ، که حالا 22 بهمن ، حضور پرشکوه مردم را همه ، دوست و دشمن ، داخل و خارج تماشا میکنند ؛ این ملت پای عَلَم امامت و انقلاب ایستاد ، از بذل مال ، جان و فرزند دریغ نکرد . این ملت سزاوار خدمات دهی بهتر از آنچه که وجود دارد هست .

امام جمعه قائم شهر قسمت پایانی خطبه دوم را به روضه ی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اختصاص دادند و به ذکر مصیبت صدیقه ی کبری پرداختند.

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

jh3l_img_4220.jpg

r6gu_img_4235+.jpg

dpul_img_4238.jpg

nr1_img_4251.jpg

dmvm_img_4263.jpg

yyeo_img_4272.jpg

ug4g_img_4282.jpg

bluj_img_4328.jpg

ng2o_img_4334.jpg

d7bv_img_4350.jpg

fvcv_img_4358.jpg

nxnn_img_4359.jpg