امام جمعه قائمشهر: خسارات ناشی از اعتیاد جدی است

آیت‌الله علی معلمی یکشنبه شب در همایش پیشگیری از اعتیاد که در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر برگزار شد به تلاش جدی اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: با وجود کشفیات فراوان اعتیاد نیز افزایش یافته است.

ایشان در پاسخ به معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور”بابک دین پرست” که سخنران این همایش بود و از ائمه جماعت خواست تا روشنگری بیشتری داشته باشند به ضعف دستگاه صدا و سیما در پرداختن به مقوله اعتیاد اشاره کردند و اظهار داشتند: صدا و سیما چقدر برنامه گذاشته تا آغاز و پایان کار یک جوان معتاد را به مردم نشان دهد.

 وی از رسانه‌های ملی که مخاطبان زیادی دارند خواست تا به مقوله شوم اعتیاد بپردازند.

امام جمعه قائم شهر با بیان اینکه ما در حال حاضر واقعا خسارات جدی از اعتیاد دیده‌ایم، اذعان داشت: مبارزه با مواد مخدر سزاوار طراحی جدی و عمیق است پس پشت مبارزه با مواد مخدر باید فکر اساسی باشد تا نتیجه دهد.

 عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در گذشته شیوه‌هایی وجود داشت که شاید امروز نتیجه بخش بود ولی ما همه را زیر و رو کردم مثلا قبل انقلاب تریاک آزاد بود و کوپنی در اختیار مردم قرار داشت که بیشتر سالخوردگان از آن استفاده می‌کردند و جوانان رغبتی برای مصرف تریاک نداشتند ولی اینک مرز کوپن برداشته شد ولی اعتیاد دامن‌گیرتر و شایع‌تر شد.

 آیت الله معلمی تاکید کرد: باید به این فکر کنید که چرا این همه کشفیات و مبارزه نتیجه بخش نیست و به فکر چاره بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید