خطبه 9/اسفند/1392

   نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه برگزار شد.

    حضرت آيت الله معلي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر با سلام و صلوات برروح امام راحل و شهداي عظيم الشان باقرائت آياتي از سوره مباركه شمس به شان نزول و تفسير اين سوره مباركه پرداختند.

    امام جمعه شهرستان قائمشهر اهميت اين سوره و خواندن آن را در روايتي از پيامبر گرامي اسلام(ص) اين چنين بيان مي دارند: قرائت اين سوره موجب آرامش وجودي در عرصه محشر مي گردد. ايشان در ادامه به اشاره به آيه قدافلح من زكها بطور كامل ارزش انساني را در تهذيب نفس بيان داشتند.

    خطيب جمعه قائمشهر در ادامه تفسير و شان نزول بيان فرمودند: انسان مي تواند در سايه عقل و تقوا ، شهوت خود را كنترل نمايد، ايشان با اشاره به اينكه قرآن يك ظاهري دارد و يك باطني با تكيه بر حديثي از حضرت امام صادق (ع) فرمودند: منظور از خورشيد در اين سوره وجود پيامبرگرامي اسلام و منظور از ماه وجود حضرت علي (ع) مي باشد،كه علم خود را پيامبر(ص) به حضرت علي (ع) واگذار نمودند.

    ايشان در ادامه با اشاره به وجود قرآن در جامعه خاطر نشان كردند زماني كه امام زمان (عج) ظهور نمايند بشريت را از ظلم ستم كاران نجات خواهند داد و فضاي نوراني قرآن عالم را مي پوشاند.

نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جلسه مقام معظم رهبري با قواي سه گانه در خصوص اقتصاد مقاومتي بياناتي داشتند . ايشان خاطر نشان كردند افراد صالحي بايد دست اندركار اين طرح شوند كه خود الگو باشند ايشان در ادامه با اشاره به بيان امام راحل يادآور شدند يادآور شدند امام راه مقاومت را پيش روي گذاشت.

آيت الله معلمي به همگاني شدن اقتصاد مقاومتي اشاره داشتند و افزودند اگر همگان مقاومت كنند آينده روشن تري خواهيم داشت. امام جمعه قائمشهر  هدايت  سرمايه ها در مسير ايجاد فرصت كاري و بالابردن سقف توليد را از جمله اقدامات براي ايستادگي  و اتكا به خود دانستند.

نماينده مجلس خبرگان رهبري  با اشاره به ايام فاطميه و نزديكي سال نو در خصوص حفظ شان و منزلت اين ايام خاطرنشان كردند نبايد آثار ناهنجار در محيط ديني بخصوص اين شهرستان كه مزين به نام امام زمان (عج) مي باشد انجام گيرد و بايد با انجام فريضه امربه معروف و نهي از منكر فضاي جامعه را سالم سازيم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید