حضرت آيت الله معلمي در گفتگو با قائم آنلاین

 

عضور خبرگان رهبری در گفتگو با قائم آنلاین :

راهیان نور یک طرح ابتکاری ارزشمند و معنادار است / وصیت نامه شهدا و امام راحل مورد توجه نسل جوان قرار گیرد

 

آیت ا.. علی معلمی امام جمعه شهرستان و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در گفتگو با قائم آنلاین فرمودند : راهیان نور یک طرح ابتکاری بسیار ارزشمند ، جهت دار و معنا دار است ، یعنی نسل جوان ما که وارد این مسیر می شوند فضای مبهمی که از دوران دفاع مقدس در ذهن خود دارند برای خود بازگشایی و روشن می کنند و این یعنی نگاه به تاریخ پر افتخار ایران اسلامی.

ايشان با بیان اینکه مطمئنا این نگاه راهگشا خواهد بود افزود : به همین سبب این سفر تعبیر به راهیان نور شده است و نور این سفر نیز فضای دل را روشن می کند و در سایه این حرکت نسل جوان ما به این نتیجه می رسند که در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی  و مقاومت مایه عزت و افتخار است و اگر این روحیه استقامت و پایداری در برابر تهدیدات دشمن را حفظ کنیم ، همواره عزیز خواهیم ماند.

نماينده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در آموزه های دینی ما قرآن کریم و روایات بر همین اصل تاکید فراوان شده است که همیشه در برابر دشمن مهیا باشید اظهار کرد : اعزام قشرهای مختلف از نسل جوان و نوجوان ، دانشجو و دانش آموز به مناطق عملیاتی این فایده و اثر را خواهد داشت که گوشه ای از آن حماسه آفرینی های بزرگ برای این زائران بازگو شود ، بازشناسی شرایط پیروزی انقلاب ، بازشناسی شرایط هجمه دشمن به خاک میهن اسلامی و بازخوانی مقاومت و پایداری مردم و زنان بزرگ ایران اسلامی ، مخصوصا بسیجیانی که با تمان وجود و با عشق و علاقه ، فرمان امام راحل (ره) را لبیک جانانه می گفتند از آثار و فوائد این سفر نورانی است.

امام جمعه شهرستان قائم شهر عنوان داشت : رویارویی رزمندگان اسلام با دنیای کفر از یک سو نام جنگ تحمیلی را به خود گرفت و از سوی دیگر نام دفاع مقدس ، یعنی این جنگ را بر ما تحمیل کرده بودند تا نظام مقدس نوپای انقلاب اسلامی را از پای درآورند ولی جمهوری اسلامی ایران تنها و مظلومانه اما قهرمانانه دفاع کرد و پس از 8سال جنگ و دفاع ، دشمن با سرشکستگی عقب نشست و به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته بود.

آیت ا… معلمی با اشاره به اینکه حداقل شعار دشمنان این بود که نظام جمهوری اسلامی در برابر قدرتهای سلطه گر تسلیم شود گفت : ملت ایران سازش با دشمن را نپذیرفتند و به فضل الهی با انسجام کامل و وحدت کلمه در سایه امامت و رهبری ، دشمن را ذلیلانه و با دست خالی به عقب راندند.

ايشان ادامه داد : در طول سفر راهیان نور ، قطعا گوشه های از آن حماسه آفرینیها و استقامتها و فداکاریها مطرح خواهد شد و سزاوار است وصیت نامه شهدا به صورت عموم و به ویژه وصیت نامه امام راحل مورد باز خوانی و توجه جدی نسل جوان قرار گیرد.

آیت ا.. معلمی اذعان کردند : در هر کشوری آیندگان به افتخارات بزرگ گذشتگان خود می نازند و آن را می ستایند ، لذا ما هم نباید بگذاریم که خاطرات دوران دفاع مقدس فراموش شود و همه باید بدانند اعزام کاروان راهیان نور یک حرکت ارزشمند و مقدس است همچون زیارت مراقد اولیاءا.. و امامان معصوم(ع).

ابو شهيدين در ادامه ضمن اشاره به شیطنت های دشمنان داخلی و خارجی نسبت به این حرکت ارزشمند معنوی گفت : در انجام هر کاری ضعف های نیز وجود دارد و دشمنان با برجسته کردن برخی از ضعف های محدود این حرکت ، می خواهند آن را زیر سوال ببرند اگر در مسیر زیارت مشهد مقدس خدای ناکرده زائری دچار  مشکل شود آیا باید آن را سوژهای برای تعطیل کردن  این سفر  قرارداد؟ ، ماهیت قضیه یکسان است ، عزت امامان معصوم (ع) ما و اولیای خدا در سایه ایمان و جهاد در راه خدا بدست آمده است .

ايشان در پایان خاطر نشان کرد : مقصد راهیان نور مشهد شهیدان است و همه نیروهای ایثارگر  اعم از شهدا و جانبازان و آزادگان به مقصد جهاد در راه خدا حرکت کرده بودند  و این حرکت الهی ، عزت ماندگار به آنها بخشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید