مراسم نماز عید سعید قربان شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به امامت آیت الله معلمی ، به روایت تصویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 30 تیرماه 1400 ، مراسم نماز عید سعید قربان شهرستان قائم شهر[ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده] با ذکر ذاکر اهل بیت کربلایی سید رضا میرزاآقایی، آغاز ، و پس از اقامه نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله معلمی ، خطبه های نمازعید قربان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه 102  سوره مبارکه صافات کلام الله مجید ، فرمودند:  روز بزرگ عید قربان است ؛ عید تقرب به درگاه خدای رحمان . عید اوج بندگی و اخلاص  ؛ یادآور یک خاطره ی تاریخی در طول تاریخ دنیا .درباره ی ابراهیم خلیل ، این تعبیر قرآن را دقت کنید که می فرماید وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ ، خدایتان ابراهیم را مبتلا ساخت . ابتلا یعنی مبتلا ساختن . ما میخواهیم در زندگی مشکلی و گرفتاری نداشته باشیم  . اما غافل نباشیم که در سایه ی گرفتاری و در درون گرفتاری ، انسان رشد معنوی میتواند پیدا کند . تعالی پیدا کند . وگرنه دنیا برای راحت زندگی کردن اصلاً خلق و آفریده نشده است .برای بندگان مومن گرفتاری های فراوانی دارد دنیا .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند : قصه ی قربانی از روز اول خلقت آدم مطرح بوده ست . از کجا عرض میکنم ؟ آیه ی شریفه ای که میفرماید : {{ وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ}}خدا به پیغمبر خطاب میکند که بخوان برای مردم ، خبر دو تا بچه های آدم را به حق . چرا تعبیر به حق خواندن؟ برای خاطر اینکه جلوتر ، یهودی ها یک جور نقل میکردند و نصارا یک جور دیگر نقل میکردند خلاف واقع. آنچه حق است در قرآن آمده ؛ هنگامی که دو تا بچه های آدم قربانی آوردند . ببینید ، ما الآن در ذهنمان است که قربانی یعنی گوسفند کشتن . اما در واقع معنای وسیعی دارد قربانی . هر چیز و هر کاری که آدم انجام بدهد موجب تقرب به درگاه خدا بشود . به سراغ یک بیچاره رفتی و مشکلش را برطرف کردی ، قربانی است . پیغمبر فرمود الصلاة قربان کل تقی . نماز وسیله ی تقرب  هر آدم با تقوا است . خود نماز هم قربان است . صله ی ارحام هم قربان است . هر نیکی و هر خیر قربانی است . از جمله ی آنها کشتن گوسفند و خوراندن به فقرا . این هم قربان است .

امام جمعه قائم شهر در ادامه افزودند : در قضیه ی ابراهیم ، از جمله امتحانات سخت ، امتحان بسیار سنگین ، جانکاه است . شاید اهمیتش با زیاد گفتن و شنیدن زیاد التفات نشود . وقتی یک لحظه به ذهن بیاورید که چه خدا امر کند ، چه دیگری بگوید که باید بچه ات را سر ببری! چقدر سنگین است. پدر بچه ی خودش را سر ببرد، الله اکبر . در سوره ی صافات میفرماید که رشد کرده بود اسماعیل . یعنی رسیده به نوجوانی که  میتواند کمک کار پدر باشد . آخر یک وقتی است در طفولیت بچه تازه به دنیا آمده خیلی علاقه شکل پیدا نکرد. وقتی بچه رشد میکند و به سن 12 یا 13 سالگی میرسد اوج علاقه پدر و مادر به بچه میشود . میگویند اسماعیل 13 سالش شده بود و میتوانست کنار پدر کار بکند  . چه دامداری و زراعت و هر کار دیگر . ابراهیم در خواب فرمان پیدا کرد که پسرم من دستور یافتم که تو را سر ببرم ؛ خواب پیامبران خواب صادقه بوده . با پسر در میان گذاشت . ببیند پسر آمادگی دارد یا نه . اخلاص را بنگرید .

ایشان افزودند : خیلی از آدم ها در هر عصر و در هر زمان و در همین زمان هم ، اینگونه اند که اگر زندگی رو به راه بوده و اگر مشکلی و گرفتاری و بیماری نداشتیم و گرانی نداشتیم و دشمن نداشتیم خدا را بندگی کنیم . اما اگر مختصر گرفتاری پیش آمده ، رویگردان از بندگی خدا . ولی ببینید ، مردان خدا تا کجا برای اطاعت فرمان خدا پیش رفتند . اگر اخلاص باشد آنوقت خدا کمک میکند.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:باردیگر ضمن تبریک عید بزرگ قربان ، همه ی شما مومنین ، برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید میکنم . اخلاص به درگاه حضرت حق ، موجب عزت و عاقبت به خیری برای انسان میشود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند :اسرائیل غده ی سرطانی در خاور میانه و غرب آسیا است ، ولی آل سعود غده ی سرطانی در جهان اسلام است . سند عرض من ، کشتار زائران مظلوم ایرانی در سال 1366 ، به جرم اینکه چرا مرگ بر امریکا میگفتند ، و جمع زیادی از حجاج چند کشور ، از جمله 400 نفر از زائران ایرانی در سال 1394 ، محاصره کردند و راه را بستند ، در آن هوای گرم ، آن جمعیت با لب تشنه زیر دست و پا افتادند ، 400 نفر ایرانی ولی در جمع ، چند هزار نفر از زائران خانه ی خدا را به شهادت رساندند. اینها ماهیت پلید آل سعود را نشان میدهد . شما را به خدا نگاه کنید ، کربلا و اربعین ، که کربلا خیابان هایش یک سوم خیابان های مکه نمیشود . مکه و منا. خیابان هایش گسترده است  . حالا سال پیش مثلاً به واسطه ی این بیماری کرونا متأسفانه آن اجتماع پرشور راهپیمایی اربعین کربلا را نداشتیم ،اما پیشتر را بنگرید ، چطور شده که در کربلا چند برابر زائران خانه ی خدا در اربعین زوار حضور پیدا میکردند ، اما داخل کربلا مشکلی پیدانمیکنند . ولی در عربستان در مناسک حج که اینهمه سابقه دارد ؛ حالا اربعین پرجمعیت کربلا ، چهار پنج سال یا حد اکثر هفت سال هشت سال بود. ولی حج با اینهمه سابقه ای که داشتند ، چرا اینهمه زائر باید زیر دست و پا از دست برود . اینها نشانه ی بی تعهدی آل سعود نسبت به ارزش های انسانی و قرآنی است .

img_8341_nvgy.jpg
img_8343_f9th.jpg
img_8348_610v.jpg
img_8356_az4m.jpg
img_8359_820x.jpg
img_8364_xx0h.jpg
img_8365_k13i.jpg
img_8372_awpf.jpg