خطبه 16/اسفند/1392

نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه برگزار شد.

حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه نخست نماز جمعه پس از سلام وتحیات به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و ضمن درخواست از خداوند جهت محفوظ ماندن از حب دنيا، قرار دادن در مسير تقوا را نيز خواستار شدند. در ادامه سخنانی در باب آزمایش خداوند نسبت به بندگان خود بیان داشتند و با قرائت آیاتی از قرآن به نشانه های بدبختی و شقاوت را خشک بودن اشک چشم،حرص داشتن در طلب مال دنيا،اصرار به گناه دانشتن و با تكيه برآيات و روايات خاطر نشان كردند: كساني كه مال و ثروت  را جمع مي كنند و انفاق ندارند و در حرص در مال دنيا دارند براي آنها عذابي دردناك خواهد بود.

 در ادامه در خحصوص جلوگیری و مسدود کردن راه نفوذ شیطان تصریح کردند:اراده انسان برای بندگی خدا که نشانه اش پایبندی به احکام الهی است و آنچه را واجب است انجام دهد و از آنچه که نهی شده است دوری جوید است و در این حال است که می شود بنده خدا و زندگی اش را در مسیر بندگی قرار می دهد و شیطان راه نفوذ ندارد،همچنین ایشان در ادامه با اشاره روایتی از حضرت امام رضا (ع) صداقت در گفتار و دوری از دروغ را از عوامل مسدود نمودن راه نفوذ شیطان دانستند و خاطرنشان کردند : دروغ مناسب شان و جایگاه شیعه نیست و دروغ نشانه نفاق است.

 خطیب جمعه قائمشهر بالاترین مرتبه سعادت را رضایت خداوند دانستند و افزودند انسان باید تمام تلاش خود را مسیر بندگی به کار گیرد تا رضایت خداوند را بدست آورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم با توصیه به پرهیز از گناه و تقوای الهی به هفته وحدت اشاره نمودند و افزودند: اگر فرقه های مختلف اسلامی بر مشترکات خود تکیه ای جدی داشته باشند ، دیگر استعمار جهانی قدرت نفوذ در جهان اسلام پیدا نخواهد کرد، ایشان عامل حمله و ایجاد اختلاف در سوریه توسط آمریکا و قدرت های مطیع او را داشتن روحیه مقاومت در برابر اسرائیل دانستند.

آیت الله معلمی تصریح کردند: باید از درون بجوشیم و بالا بیییم ، دل خوش نکیم به دیگران تا خصومت و عداوت را از سرما بر دارند و برای ما دل بسوزانند. مطمعا باشید تا هر زمانی کشوری بخواهد پرچم اسلام ناب محمدی را ترویج دهد و در مقابل زوگویان بایستد استکبار جهانی دست بردار نیست.

در آخر با اشاره به سخنان رهبری افزودند: این خطاست که خیال کنیم دشمنی آمریکا با ما بر سر مسئله هسته ای می باشد ، دشمنی آمریکا بر سر عقاید و آرمان هاست.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید