سخنان تامل برانگیز هاشمی در مازنداران و واکنش امام جمعه قائم شهر نسبت به سخنان هاشمی

به گزارش لنگرنیوز ، علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دوازدهمین مراسم سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی که روز یکشنبه در مسجد جامع سوادکوه شمالی مازندران برگزار شد به عنوان سخنران مطالبی را در مورد مواضع سوریه و امریکا بیان کرد که بسیار جالب بود و این سخنان مورد واکنش افراد بسیاری از سیاسیون کشوری شد.

در همین مضمون آیت الله معلمی در واکنش به سخنان تامل برانگیز هاشمی پاسخی را دادند که میتوانید در زیر بخوانید :

 

آیت الله علی معلمی در گفتگو با بلاغ در شهرستان ساری درباره موقعیت کنونی سوریه اظهار داشت: قضیه سوریه بحث مقابله آمریکا و اسرائیل با مقاومت در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها برای شکستن بنیه مقاومت تروریست ها را وارد سوریه کردند، افزود: هر کسی در مورد سوریه و دلسوزی از این مردم می خواهد حرفی بزند باید این سوال را مطرح کند که این تروریست ها از ناحیه کدام کشور تقویت می شوند.

 

 

 

امام جمعه قائم شهر ادامه داد: اگر پاسخ این سوال روشن شود ماهیت اوضاع سوریه نیز روشن می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه اگر روز اول مطرح می شد که تروریست ها در سوریه دست نشانده آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند شاید برای بعضی ها جای سوال و تعجب داشت، خاطر نشان کرد: اما امروزه که آمریکا به حمایت از تروریست های سوریه رسما می خواهند وارد جنگ با این دولت شود سند زنده است که از روز اول هم دست عوامل آمریکا در قضیه بود.

 

 

 

معلمی ادامه داد: چرا نباید پرسید چرا آمریکا در کار داخلی کشورها مداخله می کند؟

 

 

 

وی با انتقاد از اظهار نظر های ضد سوری برخی مسئولین ابراز داشت: هرکسی در قضیه سوریه اظهار نظر می کند باید این سوال را داشه باشد و به این سوال پاسخ دهد که امریکا به کمک کدام جریان می خواهد وارد جنگ در سوریه شود.

 

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دولت سوریه دولتی قانونی بود که با رای مردم روی کار آمد.

 

 

 

وی افزود: آنهایی که دم از دموکراسی می زنند چرا مهلت ندادند در فرصت قانونی مردم با رای خودشان تغییراتی ایجاد کنند.

 

 

 

معلمی اذعان داشت: بنابر این مقاومت دولت سوریه را زیر سوال بردن آب در آسیاب دشمن ریختن است.

 

 

 

گفتنی است پس از اظهار نظر تامل برانگیز هاشمی رفسنجانی در مراسم ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در شیرگاه بر علیه دولت قانونی سوریه موجی از  اعتراضات گسترده بر علیه این سخنان در استان مازندران آغاز شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید