مراسم نمازجمعه 21 مهرماه 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه 21 مهر 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت عاشورا توسط نوجوان ذاکر اهل بیت یاسین محمدی و با اجرای جناب مصطفی یوسف پور آغاز شده ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه های 28 و 29 سوره ی مبارکه ی حدید و تفسیر و بیان شأن نزول این آیه ی مبارکه ، فرمودند: نوری که در کلام خدا برای حرکت در مسیر حق آمده ، قرآن و حجت الهی یعنی خود پیغمبر و جانشینان پیغمبر هستند که مصادیق نور هستند. قرآن ، امام ساکت جامعه ، و امام قرآن ناطق است. حجت خدا در هر عصر ، و کسی که لایق رهبری در آن جامعه باشد ، کسی است که قرآن ناطق باشد ، یعنی از روی هوا و هوس نطق نمیکند و نطقش مبتنی بر آیات الهی است.

ایشان افزودند : اگر افراد ، پس از تقوا ، اطاعت از رسول و همچنین ، به مصداق این حدیث شریف که «العلماء ورثة الأنبياء» اطاعت از جانشینان رسول داشته باشند ، نتیجه اش این خواهد بود که نور ارشاد نصیب انسان میشود ، و گناهان انسان هم آمرزیده میشود. «العلماء ورثة الأنبياء» یعنی عالم دینی باتقوا در جایگاه نیابت از رسول خدا ارشاد میکند و بیان احکام میکند ، اطاعت از او همچون اطاعت از رسول خدا واجب است.

امام جمعه قائم شهر ادامه دادند: اگر تقوا نباشد ، ولو فرد به ظاهر دانشمند باشد ، از نورانیت بصیرت بی بهره خواهد بود .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با توصیه نمازگزاران به افزودن انس با خدای رحمان فرمودند: اگر انس با خدا بیشتر بشود ، گناه و معصیت ترک میشود و واجبات الهی به جا آورده میشود و انس با خدا موجب میشود که موقع مردن ، راحت جان بدهد انسان و شب اول قبر راحتی داشته باشد.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در  قسمت پایانی خطبه اول با قرائت بیانی از امیرالمومنین علی «ع» مبنی بر اینکه «الدنیا محفوفةٌ بالمکارِه» فرمودند: دنیا را ناخوشایندی ها فرا گرفته و بنا نیست که اینجا مؤمن راحتی داشته باشد ، بلکه مومن باید از ورطه ی سختی ها ی دنیا  سالم عبور کند و خود را آلوده نسازد ؛ دنیا پلی است که انسان را منتهی میسازد به جهان باقی و آخرت همیشگی.

ابو الشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش خود ،  برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ، دعوت به اصرار در انجام واجبات الهی فرمودند: آن چه مایه ی روسفیدی انسان در پیشگاه حضرت حق میشود و آن چه مایه ی تأمین آسایش لحظه ی مرگ میشو د و شب اول قبر را برای انسان آرامش قرار میدهد ، تقوای الهی است.

امام جمعه قائم شهر فرمودند: این ایام ، شیون استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران ، یا به تعبیر دیگر ، علیه این قراردادی که به نام برجام بسته شد بلند بوده و دو سه روز دیگر میخواهند اعلام موضع رسمی بکنند؛ گفته شده که در میان حیوانات ، گرگ که میخواهد حمله بکند ، اول یک زوزه میکشد تا شکارش را امتحان بکند ، و ببیند هدفش در حال فرار میشود یا در حالت حمله و مقاومت می ماند. واقعاً آمریکایی ها دچار همین خصلت هستند و پیشاپیش زوزه سر دادند که باید مذاکره بشود تا در مذاکره امتیازاتی بگیرند و ضمناً یک منطق و ادعای بسیار پست و رذیلانه ای را عنوان کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست تروریست ها قرار میدهیم. ببینید ، در ماهیت ، آنها به دنبال ایجاد جنگ روانی در درون جمهوری اسلامی هستند ، سپاه را هدف قرار دادند تا به قول خودشان بفهمند در درون ایران ، آن دسته و این دسته چقدر طرفدار دارد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با اشاره به صحبتی که رئیس جمهور ، دو روز پیش در جلسه ی هیئت دولت داشته ، و تشکر از ایشان فرمودند: مرحبا ، خوب به میدان آمد ، و همیشه میخواستیم همینجور باشد ؛ قرص و محکم گفت : سپاه بخشی از ملت بزرگ ایران است ؛ بنده هم عرض میکنم که آن جمله از امام راحل که «اگر سپاه نبود کشور نبود» را ملت فراموش نکردند ، و ملت ، سپاه را از جان خود عزیزتر میشمارد و همچون مردمک چشم خود و حتی بهتر از مردمک چشم خود از سپاه و بسیج ، حفاظت و حمایت و حراست خواهد داشت.

ایشان افزودند: خشم دشمن از سپاه به این دلیل است که آنها میخواهند ملت ها ضعیف باشند و تحت اراده ی آنها باشند و هرگونه که دستور دادند همان دستور اطاعت بشود ، مثل یاران قبل از پیروزی انقلاب و مثل آن کاپیتولاسیونی که قانون وضع شده بود اینجا که اگر آمریکایی در ایران یک تخلفی کرد ، پلیس ایران حق ندارد او را دستگیر کند .

ابو الشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند : حالا این زوزه کشیدن ترامپ ، نوعی آزمایش کردن هم بود ، و الحمدلله در هر اجتماعی و در هر جمعیتی و حضوری ، وقتی این مباحث مطرح بشود ، غیرت مردم ، خود به خود و بدون اینکه کسی درخواست بکند فریاد مرگ بر آمریکا سر میدهید؛ نکته این است که نه این که برجام به نفع ما تمام شده باشد و آنها الآن خشمگین هستند و خلاف عهد میکنند ، نه بخدا این نیست . آنها دیدند ما قدری کوتاه آمدیم ، الآن توقعشان را دارند افزایش میدهند . باز هم عرض میکنیم ، مذاکره کردن اشکالی نداشت که مقام معظم رهبری هم تحمل کرده بودند مذاکره کردن را  ؛ اما کوتاه آمدن در مذاکره اشکال داشت و دیگر اینکه ذوق زدگی نشان دادن در مذاکره ، دشمن را جرأت میدهد که طلبکارانه حرف بزند ؛ و آمریکایی ها یک قدم کوتاه نیامدند ، بلکه همین الآن که به ظاهر برجام پا بر جاست ، همین الآن دارند در آمریکا تصویب میکنند تحریم های دیگری را .

ایشان با بیان اینکه : یک نفر آدم سه هزار میلیارد از بانکها ببرد ، اما واقعاً کارهای تولیدی که نیاز به وجه دست گردان دارند ، متأسفانه باید پشت در بانکها معطل بمانند ، فرمودند:انقلاب ، جان دادن بسیج و سپاه و ارتشی و نیروی انتظامی ، و هنوز پا برجا بودن این رانت خواری ها؟!

آیت الله معلمی با اشاره به هزینه های سنگین مذاکرات هیئت مذاکره کننده در مسیر برجام ، افزودند:  ایکاش اینها را انباشت میکردیم برای پیشبرد اقتصاد داخلی و برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی ؛ چون انقلاب شده که در ایران ، کار و کارگر ارزش بیشتری پیدا کند ، و به همت کار و کارگر ، ملت به روی پای خود بایستند ، نه اینکه کارخانجات ، یکی بعد زا دیگری تعطیل بشود و دل خوش کنیم به مذاکره.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در قسمت پایانی خطبه دوم اظهار امیدواری کردند : به فضل الهی به کوری چشم دشمن ، تا ظهور ولی الله الأعظم ، باید سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مقتدرانه خار چشم دشمنان عموماً ، به ویژه آمریکای خبیث بمانند ، تا ولی الله الأعظم را استقبال کنند ان شاءلله.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای استاد سعید دهنوی اقامه شده ، و در بین دونماز جمعه و عصر ،بسیجیان ملبّس ِ گردان بیت المقدس ، شعرخوانی جمعیِ حماسیِ هماهنگی را به اجرا درآوردند.

اذان با نوای مؤذن نوجوان علی رضا بهرام پور:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
2efy_img_1920.jpg

armj_img_1936.jpg

t0a1_img_1943.jpg

lw5l_img_1963.jpg

wwsh_img_1977.jpg

new0_img_1988.jpg

7urm_img_2000.jpg

lb93_img_2017.jpg

ezd1_img_2055.jpg

eiia_img_2060.jpg

y6ag_img_2062.jpg

ynmk_img_2066.jpg

ut65_img_2086.jpg

7t2v_img_2093.jpg

دیدگاهتان را بنویسید