مراسم نمازجمعه 26 آبان 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه 26 آبان 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت از بعید حضرت رسول توسط پیرغلام مکتب اهل بیت ، کربلایی محمد حاجیان ، اجرای جناب رضا قدمی و سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط سرکار خانم فلاح (رئیس اداره کتابخانه های قائم شهر) ، و حجت الاسلام ولی نژاد(رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر) آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات ا تا 11  سوره ی مبارکه ی واقعة و تفسیر و بیان شأن نزول این آیه ی مبارکه ، فرمودند: در همین حادثه ی زلزله در غرب کشور در استان کرمانشاه که موجب جان باختن حداقل 436 نفر آدم ، و مجروح و مصدوم شدن 7800 نفر از انسان های ساکنین منطقه گردید،یک نقطه ی از زمین لرزید و شما اینجا احساس نکردید.این زمین لرزه در برابر {{إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ}} بسیار کوچک است.زلزله ی قیامت ، چیز عظیمی است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ی {{السابقون السابقون}} فرمودند: بنا بر احادیث و روایات ، مرتبه ی اعلای السابقون در اسلام عزیز ، مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) است. اما این تعبیر منحصر نیست برای امیرالمومنین ، بلکه در رتبه های بعدی ، افراد دیگر نیز جای میگیرند.آنهایی که سبقت و پیش قدمی داشتند در پذیرش ایمان به خدا و در پذیرش دین خدا و در ایمان به خاتم انبیا محمد مصطفی«ص» .

امام جمعه ی قائم شهر در قسمت پایانی خطبه اول ، با بیان اینکه : انسان در زندگی خانوادگی خودش ، چه با همسر ، چه با فرزندانش ، گاهی خدای ناکرده از مدار حق بیرون میرود ، و به همسر و فرزندانش و یا کارگران و همکار و زیر دستش ستم میکند فرمودند: بنابر نقلی از رسول خدا ، السابقون کسانی هستند که اگر حق به آنها ارائه بشود پذیرا میشوند و اگر حق را از آنها خواستی ، حق را ابراز میکنند و کتمان حق نمیکنند و اگر خواستند درباره ی دیگری اظهار نظر و قضاوتی داشته باشند ، مثل آن گونه ای که در باره ی خود اظهار نظر و قضاوت میکنند عمل میکنند. و در جای دیگر حضرت رسول در پاسخ به این سوال که منظور از السابقون  چه کسانی هستند؟ فرمودند: جبرئیل به من گفت که علی«ع» و پیروان و محبان علی«ع».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در قسمت پایانی خطبه اول افزودند: چه کسی احتمال میداد انقلاب پیروز بشود و فقیه عادل در رأس امور هدایت و راهنمایی بکند ؟ اما آیا واقعاً از فرصت استفاده ی درست میکنیم یا نافرمانی و کفران نعمت میکنیم؟

ابو الشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش خود ،  برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پاکدامنی و پرهیز از گناه و معصیت ، دعوت به اصرار در انجام واجبات الهی ، فرمودند: آخرین جمعه از ماه صفر است و بیست و هشتم این ماه ، و سالروز رحلت رسول گرامی اسلام ، که {{ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ اُسْوَهٌ حَسَنَهٌ }} یعنی پیغمبر برای شما سرمشق است.پیغمبری که چهل ساله بود که به پیغمبری مبعوث شده بود و 13 سال در مکه رنج ها دید و هیچ پیغمبری به اندازه ی رسول مکرم اسلام بنا بر فرموده ی خودشان اذیت نشد .

ایشان با تشکر از سرکار خانم فلاح (رئیس اداره کتابخانه های شهرستان) و همچنین تشکر از حجت الاسلام ولی نژاد (رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان) که به مناسبت های مقتضی هفته بیاناتی را پیش از خطبه های نمازجمعه ایراد کردند ، فرمودند: اوقاف ، چشمه ی زاینده ی خیرات است و خیرات ماندگار است و متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب ، و مخصوصاً در دوران ستمشاهی رضاخانی خیلی از رَقَبات اوقاف ، تبدیل به ملک شده بود و تصرف غاصبانه شده بود ، در حالی که بر اساس فقه ، وقف قابل تملیک نیست ، مگر در شرایط خاصی ، که آن شرایط خاصش مواردی باشد که تبدیل به احسن بشود و یا غیره ؛ یعنی باید بماند و امانت است. و الحمدالله در سایه ی جمهوری اسلامی ، اهتمام به این امانت و حفظ آن شده و میشود و امیدواریم هر چه که زمان میگذرد دقت بیشتری به عمل  بیاید.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با اشاره به حادثه ی زلزله ی غرب کشور افزودند:این حوادث واقعاً امتحان الهی است و در احادیث و روایات معصومین آمده آدم هایی هم که اگر کسی آوار بر سرش خراب بشود و سقف بر سرش خراب بشود و از دنیا برود ، این انسان آمرزیده از دنیا میرود. و البته برای بازماندگان مصیبت سخت و سنگینی است.

ایشان با بیان اینکه : به جای اینکه در پی این حادثه ، همه ی دولتمردان و همه ی مسئولین ، برای کمک به آسیب دیده ها و  زلزله زده ها بشتابند ، به سراغ حرف های نیش دار و حرفهایی که تسویه حساب های سیاسی است رفته اند ، افزودند:  آقای جهانگیری آمد و گفت که : بیشترین تخریب متعلق به مسکن مهر است؛در کنارش برخی روزنامه های به اصطلاح زنجیره ای و برخی رسانه ها به این جریان دامن زدند. ولی واقعاً باید به اینها گفت: چرا افکار عمومی را آزار میدهید؟ چرا خیال میکنید که مردم نمیفهمند؟ ؛ این درحالی است که خوشبختانه مدیرکلّ مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه  ، رسماً گفت که از منطقه ی مسکن مهر ، دو نفر فوت شدند.یعنی در خرابی های مربوط به مسکن مهر ، دو نفر فوت شدند.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی با بیان اینکه بنا بر گفته ی رئیس جمهور ، زلزله میز محاکمه نیست فرمودند: بله این حرف درست است ، یک حادثه ای است پیش آمده ، حالا باید رفت کمک کرد ؛ ولی متأسفانه این که رئیس جمهور گفت : ( در سر پل ذهاب ، مسکن های مهر را دیدیم که چه طور خراب شدند ، اما در کنار آن ، خانه ی مردم ، حتی شیشه های آن هم نشکسته است.) ، واقعاً این چه حرفی است؟ این همه خرابی به وجود آمد ، فقط مسکن مهر خراب شد؟ در حالی که خود آقای رئیس جمهور در جای دیگر فرمود که : (نباید در موقع حادثه مچ همدیگر را بگیریم)  ؛ خب نباید میگرفتید ؛ خب حالا کسی هم پیدا بشود و بگوید که شما در طول چهار سال هیچ چیزی نساختی ، اگر ساخته بودی آنوقت باید میدیدم که در زلزله خراب میشد یا نه . در این شرایط بیاییم و بگوییم که مسکن مهر اینجور و دولت قبلی اینجور؟بد است واقعاً ، زشت است . آزاردهنده است واقعاً و سزاوار نظام جمهوری اسلامی و سزاوار انقلاب و سزاوار مردم نیست به هیچ وجه .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب حسن علیزاده اقامه شد.

 

صوت قرائت زیارت حضرت رسول«ص» از بعید با نوای کربلایی محمد حاجیان:
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرکار خانم فلاح (رئیس اداره کتابخانه های شهرستان قائم شهر):
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت سخنرانی حجت الاسلام ولی نژاد به مناسبت مقتضی دهه وقف:
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت خطبه اول:
دانلود فایل با لینک مستقیم
  

صوت خطبه دوم:
دانلود فایل با لینک مستقیم
  

 

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای جناب حسن علیزاده:
دانلود فایل با لینک مستقیم

ci9c_img_3791.jpg

0jz8_img_3817.jpg

83lh_img_3820.jpg

vwff_img_3826.jpg

k2vs_img_3829.jpg

72bv_img_3850.jpg

l93k_img_3861.jpg

cs1_img_3888.jpg

1nz8_img_3875.jpg

65gd_photo_۲۰۱۷-۱۱-۱۷_۱۲-۲۷-۰۰.jpg

h3ly_img_3895.jpg

h3ly_img_3895.jpg

zfke_img_3924.jpg

fo1i_img_3938.jpg

50st_img_3961.jpg

v3ze_img_3976.jpg

cxnu_img_3987.jpg

eqqn_img_3995.jpg

s6nz_img_4014.jpg

qcc9_img_4027.jpg

fqcc_img_4035.jpg

cq5r_img_4040.jpg

l9ke_img_4056.jpg

lnt6_photo_۲۰۱۷-۱۱-۱۷_۱۲-۲۸-۰۹.jpg

دیدگاهتان را بنویسید