مراسم نماز جمعه 10 آذر 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه دهم آذر ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت آل یاسین توسط کربلایی محمد حاجیان ، اجرای جناب سعید طبری و سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط جناب مفید اسماعیلی (آزاده و جانباز سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس) آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 15 تا 20 سوره ی مبارکه واقعه فرمودند: آنهایی که راحتی و نعمت و رفاه می خواهند ، بدانند که رفاه ماندگار در بهشت ، در سایه ی ایمان و در سایه ی عمل صالح فراهم میشود .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر عنایت خداوند شامل حال نشود، انسان گرفتار است فرمودند: به خدا پناه بردن به وسیله ی نماز و برخاستن در اواخر شب و اقامه ی نماز شب و استغفار در نماز وتر امکان پذیر است که خدای رحمان مدد کند از شرّ نفس امّاره و از شرّ وسوسه های ابلیسی در امان بمانیم.

ابو الشهیدین آیت الله معلمی با اشاره به آغاز هفته  وحدت از 12 ربیع الأوّل در امروز فرمودند:  این که وحدت شکل میگیرد یا خیر ، این مشکل افراد است ، و اگر نه ، پیغمبر مال همه ی فِرَق مسلمان ها است و شیعه و سنی همه پیغمبر را باور دارند ، همانگونه که قرآن ، کلام الله ، مال همه ی ملسمان ها است و مشترک است بین شیعه و سنی ، ولی گاهی عوامل دشمن ، هم شیعه را و هم سنّی را به سوی اختلاف سوق میدهند.

ایشان افزودند: اگر واقع نگری باشد ، باید مسلمانان ، همه در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند ؛ دشمن مسلمان ها یهودی ها هستند؛چنانکه قرآن اینچنین معرفی میکند :{{ اشدّ النّاس عداوتاً لِلّذین آمنوا  الیهود}}.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر با اشاره به سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله سید حسن مدرّس در سال 1316 در کاشمر ، به دست مأموران رضاخان پلید و نامیده شدن این روز به نام مجلس ، فرمودند: نماینده باید هم رأی اعتماد به اصحاب دولت بدهد و راه بیاندازد ، و هم باید او را مراقبت و کنترل کند.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی فرمودند: بعد از فوت امام ، زمانی که مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که مقام معظم رهبری جانشین امام خواهد بود ، تشخیص شخصی و تشخیص دینی و فهمم این بود که ایشان برای تقلید ، از همه سزاوار تر است. چرا که مرجعیت برای فتوا دادن ، عِلمیت میخواهد و عدالت . باید عالم باشد ، و اگر اعلم باشد بهتر است . و با تقوا و خداشناس و خداترس بودن.اما برای رهبری ، علاوه بر این دو شرط که شرط اولیه و اساسی است ، هم باید مجتهد باشد و عالم باشد ، علاوه بر این باید شجاع باشد و مدیر و مدبّر باشد و آگاه به مسائل روز داخلی و خارجی ؛ یعنی یک شرایط برتری میخواهد برای رهبری ، در حالی که برای مرجعیت این شرایط نبود و نیست .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به روز بیمه ، فرمودند: بیمه را همه ی خانواده ها باید جدی بگیرند ، کما اینکه امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمود: «انسان دور اندیش ، در لحظه ی گرفتاری و حوادث غیر مترقّبه سرگردان نمی ماند. »؛ بیمه یکی از مصادیق دور اندیشی است که برای بیماری و ایام پیری خود قرارداد بیمه منعقد کند ؛ که اگر در دستگاهی کار میکند که آن دستگاه موظف است ، و اگر حتی نه ، خودش کسب و کار آزاد دارد ، باز هم میتواند قراری با بیمه منعقد کند بای ایام ناتوانی و مریضی.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو فرمودند: ریشه ی نامگذاری این روز به روز دانشجو بر میگردد به سال 1332 ، که بعد از ملی شدن صنعت نفت و بعد از کوتاه شدن دست کمپانی های انگلیسی ، در زمان دولت مصدق ، به واسطه ی این ملی شدن صنعت نفت ، شوکت دربار کاسته شد ؛ دولت مصدق محبوبیت مردمی بیشتری پیدا کرده بود . برای اینکه بر حامیان نظام وابسته ی شاهنشاهی تلخ آمده بود. آمریکایی ها هم احساس کردند از انگلیسی ها کاری بر نمی آید رد ایران ، بنا براین جای انگلیسی ها را ما بگیریم . آن ها آمدند دست به کار شدند و کودتای 28 مرداد را برای سرنگونی دولت ملی مصدق درست کردند . و شاه در  حال فرار بود و او را برگرداندند و آوردند . همان سال 1332 ، چند ماهی که گذشت ، در آبان ماه ، معاون رئیس جمهور آمریکا نیکسون ، تصمیم گرفت بیاید ایران و مانوری بکند تا جای پای خودشان را تثبیت کنند به جای انگلیس.این خبر منتشر شد در 24 آبان که نیکسون می خواهد به ایران بیاید ؛ زلزله ای در فضای دانشجویی علیه آمدن نیکسون بلند شد ، برای خاطر اینکه آن کودتای آمریکایی به کلّی نظام و حکومت و دربار را وابسته به بیگانه ساخت و دربار از ملت فاصله گرفته بود . به همین منظور دانشجویان زمزمه هایی در همین فضای بسیار خفقان داشتند . تا رسیده به روزی که نیکسون بیاید در 16 آذر همان سال 1332 ؛ دانشجویان رفتند صبح به سمت دانشگاه ، دیدند دانشگاه شده پادگان نظامی به واسطه ی کثرت مأموران . چون نیکسون را میخواستند به دانشگاه بیاورند و دکترای افتخاری به او بدهند . دانشجویان هم بدون هیچ عکس العمل رفتند سر کلاس درس و خواستند نشان بدهند که اینجا نیازی به این حضور نیروهای نظامی نبود .تا بعضی از دانشجویان در حدّ سخن گفتن اعتراض کردند به این حضور و تنها در همین حد ، بستند آنها را به رگبار . ببینید ، جنبش دانشجویی ، ماهیت و ریشه و آغازش استکبار ستیزی است و استقلال طلبی.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب دهنوی اقامه شد.

f783_img_4923.jpg

av7i_img_4952.jpg

uhfs_img_4963.jpg

abtm_img_5021.jpg

b19v_img_5032.jpg

mger_img_5038.jpg

l4_img_5074.jpg

sswv_img_5078.jpg

ug61_img_5081.jpg

0n6t_img_5101.jpg

hah8_img_5109.jpg

دیدگاهتان را بنویسید