مراسم نمازجمعه 24 آذر 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و چهارم آذر ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب محمد آرام و اذان ظهر با نوای جناب آقای رستمی آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 25 تا 29 سوره ی مبارکه واقعه فرمودند: آخرت و فضای رحمت الهی ، رنجی نخواهد داشت ؛ فضای آرام و امن و سلامت و امان است برای مومنینی که در دنیا ، رنج اطاعت از تکالیف الهی را تحمل کرده اند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه سابقون در قیامت ، فرمودند: سخنان آزار دهنده و نیش دار ، مربوط به دنیا است و در آنجا دیگر این مسائل جایگاهی ندارد ، هرچند که مومن در این دنیا هم منع شده است که سخنان نیش دار نسبت به دیگران نداشته باشد و غیبت نداشته باشد ، و البته بدانیم ، آنی را که نباید غیبت کنیم و یا پشت سر حرف بزنیم ، مسائل شخصی افراد در زندگی شخصی ایشان است ، اما اگر کسی یک مسئولیتی را پیدا کرد که حیطه ی کار او مربوط به جامعه میشود، یعنی اگر حرف و کارش درست باشد ، نفعش را جامعه میبرد ، و اگر حرف و کارش نادرست باشد ، ضررش را جامعه میکند . در چنین شرایطی همه وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در قسمت پایانی خطبه اول ضمن خیرمقدم محضر جناب مهندس اسلامی استاندار محترم مازندران افزودند: یکی از تأکیدات دین مقدس اسلام ، در برخوردهای اجتماعی و رفتاری و اخلاقی ، سلام است در دنیا ، و سفارش فراوانی شده است و امام صادق«س» میفرمود: از جمله نشانه های تواضع این است که به هرکسی که رسیدی و هرکه را ملاقات کردی سلام کنی . و رسول اکرم هم فرموده اند که بخیل ترین مردم کسانی هستند که در سلام کردن بخل دارند و بخشنده ترین مردم و بزرگوارترین مردم کسی است که برای خدا و در راه خدا از جان و مال دریغ نمیورزد.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم ، ضمن دعوت به تقوا و عبودیت اله ، فرمودند: همه جا نیاز داریم به عنایت خداوند ، که اگر عنایت خداوند نباید ، همین اندازه را هم ما نمیتوانیم توفیق داشته باشیم برای حضور در نماز و مسیر بندگی خدا و درست عمل کردن در زندگی . در همه ی شئونات نیاز به عنایت او داریم و باید به او پناه بیاوریم.

آیت الله معلمی در ادامه فرمودند: حماقت دشمن یعنی آمریکا و عوامل او ، در اعلام پایتختی قدس مغصوب  مظلوم برای رژیم جعلی اسرائیل ، بعد از شکست خوردن از مقاومت در منطقه و فروپاشی تشکیلات داعش ، به این منظور است که ضعف خود را اینچنین جبران کند . ولی این امر موجب شد که در منطقه و در داخل کشور ، یک همصدایی از همه ی گروه های سیاسی برخیزد . چرا که این اعلام واقعاً دست اندازی به نوامیس مسلمین و ارزش های اعلاء اعتقادی همه ی مسلمان ها است . و این که خاندان پلید سعودی دنباله روی میکنند از آمریکا و از اسرائیل ، اینها حکایت از نهایت ضعف و زبونی و ذلّت آنها دارد که یک خانواده که میخواهند بالای دویست سال خود را بر مردم عربستان تحمیل کنند ، احساس میکنند باید وابسته به شیطان بزرگ باشند تا از حمایت او نیز برخوردار شوند .

ایشان در ادامه فرمودند : ابتکار و تعبیر جالبی فرمانده بصیر ، سید بزرگوار ، سیدحسن نصرالله داشتند که فرمودند: آمریکا خیال کرد که قدس بی صاحب است ، خبر ندارد که سرلشگر قاسم سلیمانی ، فرمانده سپاه قدس است ؛ یعنی سپاهی که او در اختیار داشت و داعش را نابود کرد ، این سپاه با نام قدس این توان را پیدا کرد . حالا این سپاه ساکت مینشیند که او قدس را تحویل اسرائیل غاصب و یهودی های پلید بدهد؟. این سخن سید حسن نصرالله یک اضطراب و وحشتی درون اسرائیل هم ایجاد کرد که اگر او اراده کند و حرکت کند و به پیش برود برای آزادی قدس ، قطعاً مردم منطقه تنهایش نمیگذارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال 1358 ، فرمودند: ایشان یک شخصیت برجسته ی علمی و حوزوی و دانشگاهی بود و سالروز شهادتش به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه و روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی نامگذاری شده است که امام راحل میفرمود: دست های پلیدی در کار است که بین حوزه و دانشگاه تقابل ایجاد کنند . تقابل حوزه و دانشگاه ، هلاکت ملت و کشور و اسلام است.

 

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب دهنوی اقامه شد و بین نماز جمعه و عصر ، جناب مهندس اسلامی استاندار محترم مازندران دقایقی به ایراد بیانات برای نمازگزاران جمعه شهرستان پرداختند.

 

صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

سخنرانی جناب مهندس اسلامی استاندار محترم مازندران:
دانلود فایل با لینک مستقیم
pygo__mg_6218.jpg

7te9_img_6231.jpg

srwz_img_6245.jpg

0ql8_img_6264.jpg

0u8s_img_6266.jpg

2gg7_img_6269.jpg

za5l_img_6285.jpg

neq7_img_6289.jpg

e3vy_img_6299.jpg

0zz8_img_6308.jpg

a1r0_img_6332_-_copy.jpg

jbes_img_6348.jpg

agdf_img_6357.jpg

lsu4_img_6373.jpg

9yzi_img_6450.jpg

kcru_img_6461_-_copy.jpg

دیدگاهتان را بنویسید